PAFES. Activa't caminant

PAFES - Pla d'Activitat Física i Esport

Que és?

Una campanya per augmentar el nivell de la pràctica d'activitat física de la població.

Que preten?

Facilitar la incorporació de l'activitat física en la vida diaria i potenciar un estil de vida actiu.

Quant dura?

Sempre (els 6 primers mesos són clau).

Que aconsegueix?

Augmentar el nivell de salut.

itinerariActivatCaminant

FASE D'INICI (2 mesos)

Comenca caminant 20 minuts al dia.
FREQÜENCIA SETMANAL: 3 dies alterns.
PROGRÉS: cada setmana augmenta uns minuts
(per exemple: 3-5 minuts).

FASE DE MILLORA

(2 mesos)
Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (entre 40 i 55 minuts al dia).
FREQÜENCIA SETMANAL: 4 dies (primer mes) i 5 dies (segon mes).
PROGRÉS: augmenta els minuts cada setmana fins arribar a 60 minuts per dia. També pots mantenir el temps i augmentar el ritme i fer més distancia.

FASE DE MANTENIMENT

(d'ara en endavant)
Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (uns 60 minuts al dia).
FREQÜENCIA SETMANAL: entre 5 i 7 dies setmanals.
PROGRÉS: durant els 2 primers mesos d'aquesta fase hauràs de caminar més ràpid, trigant menys en fer la mateixa ruta. Aleshores, estaras en forma i podras seguir fent salut amb aquestes o altres rutes
o activitats del municipi.


CONSELLS:

• Utilitza calçat i roba comodes.
• Després de menjar evita les activitats intenses, ja que poden interferir en una digestió correcta.
• Recorda portar aigua i beu-ne durant el recorregut, sobretot quan fa calor.
• Evita hores de maxima insolació: camina sota l'ombra, barret, protecció solar, ulleres de sol.
• Evita temperatures extremes, de calor i també de fred.
• Durant la passejada, hauries d'anar a una velocitat agradable que et permeti parlar.
• Un podometre pot ser útil per mesurar les passes i la distancia dia a dia i veure com es millora la salut.
• Cal que respectis les normes de seguretat viaria.
• No t'oblidis de respectar l'entorn i el medi natural.
• Anima algun familiar o amic perque camini amb tu.
• Recorda portar rellotge durant la passejada.

ARA JA T'HAS ACTIVAT!

Recorda que ja no ets una persona sedentaria i gaudiràs dels beneficis de l'activitat física. Si no vols predre'ls, la practica continuada d'activitat física et permetrà mantenir-los, i gaudiràs d'una millor salut física i mental.


SI VOLS FER ALTRES ACTIVITATS:


ACTIVITATS CONTINUADES:
Poliesportiu El Cim
Activitats dirigides (Pilates, tai-txi, tonificació, abdominals Hipopressius, aeròbic, tbc, espinning, Zumba) i sala de fitness amb programes individualitzats.
De dilluns a divendres de 9h a 13h i de 15h a 22h.
Facebook: Poliesportiu Municipal El Cim
c/ Josep Puigoriol. 68-84
Telèfon: 93 540 51 51

CMC La Unió
Gimnastica gent gran: dilluns i dijous de 17h a 18h.
Passeig de La Riera, 116-120
Més informació: www.teia.cat
Telefon Ajuntament de Teia: 93 540 93 50

ACTIVITATS PUNTUALS:
Caminada deis tres pobles (Abril - Maig)
Festa de /'esport Uuny)

Tornar al principi

Convocatòries tancades

pam

Cercador

Piscines municipals 2019

piscina
bnprespart19
 
 
 
 
recollida de mobles
NADONS2017
activatCaminant2
idCATmobil
Seu Electrònica
enllumenat
aulaestudi2019
 
 
 
 
suvbencions2019
 
 
 
 
bn efact
Durant la navegació s'instal·laran cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de facilitar aquesta navegació i realitzar estadístiques de l'ús del web.
Si continua navegant, entendrem que accepta la instal·lació de les esmentades cookies.