Serveis

SERVEIS SOCIALS BÀSICS


Què són?

Els Serveis Socials Bàsics constitueixen el punt d'accés immediat al Sistema Català de Serveis Socials, el primer nivell d'aquest i el més proper al ciutadà.

Què ofereixen?

- Informació, orientació i assessorament  dels recursos d’àmbit social.
- Gestió i tramitació d’ajuts i prestacions.
- Servei d'atenció domiciliària
- Servei de teleassistència.
- Intervencions específiques en situacions de necessitat personal i /o  familiar.

Què s'ha de fer?

S'ha de concertar una entrevista, per telèfon o presencialment.

 

SERVEI D'ATENCIÓ A DOMICILI


Què és?

El servei d’atenció domiciliària és un servei adreçat a atendre situacions personals i familiars de caràcter social.Constitueix un conjunt integrat, organitzat i coordinat d’accions i serveis orientats a resoldre els problemes o limitacions de l’autonomia personal, que són prestats principalment en el domicili de les persones usuàries, col·laborant en la cura de la pròpia persona atesa i de la seva llar.

Què ofereix?

Aquest servei inclou les següents prestacions:
- Serveis relacionats amb l’atenció personal, en les activitats de la vida diària (higiene, control medicació, acompanyaments...)
- Serveis relacionats amb l’atenció de les necessitats domèstiques o de la llar (neteja, bugaderia, cuina...)

Què ha de fer?

S'ha de concertar una entrevista per telèfon o presencialment.

 

SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA


Què és?

És un servei d'atenció permanent i a distància per a aquelles persones que per motius de salut o aïllament necessiten ajuda externa en cas d'emergència. Aquest servei funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Què s'ofereix?

El servei es presta per mitjà d'un aparell telefònic connectat a un centre d'atenció (aquest aparell només és efectiu a la llar). En cas de necessitat la persona pot prémer un botó que porta en forma de penjoll, i es connecta amb la central que se'n fa càrrec de la situació. La central avisa a la família o bé a altres serveis.

Què s'ha de fer?

S'ha de concertar una entrevista per telèfon o presencialment.

SERVEI D’ASSESSORAMENT EN MATÈRIA D’ESTRANGERIA (SAME)



Què és?

És un servei mancomunat entre els municipis del Masnou, Alella i Teià, que ofereix informació, orientació i assessorament legal en matèria d’estrangeria tant a treballadors com a empresaris

Què s'ofereix?

Informació relativa a:

- Novetats i modificacions de la llei d'estrangeria
- Permisos de treball i de residència, de reagrupament familiar, de nacionalitat...
- Contractació laboral pera persones estrangeres

Què s'ha de fer?

Concertar cita prèvia per telèfon o presencialment

ACTIVITATS PER A LA GENT GRAN



Què és?


Es tracta  de tallers i xerrades dirigits a la gent gran fomentant la seva participació en temes o activitats del seu interès.

Què s'ofereix?

* Tallers de:

- Mandalas:  Espai on s’impulsen processos creatius individuals i grupals
- Internet: Conèixer les utilitats bàsiques de internet
- Memòria: Exercicis per millorar el funcionament de la memòria

*Cicle de xerrades sobre temàtiques diverses (cultura, oci, salut, ...)

Què s'ha de fer?
S'ha de sol·licitar informació per telèfon o presencialment.

Tornar al principi

CERCAR