El Maridatge dels Sentits atrau al Maresme perfumistes de tot el món

CCM001Ahir dijous es va presentar a la seu del Consell Comarcal del Maresme, a Mataró, la tercera edició del Maridatge dels Sentits. Del 30 d’abril al 5 de maig, el festival del perfum, la flor i la gastronomia omplirà Teià d’activitats culturals i experiències lúdiques per estimular el gaudi de l’olfacte, la vista i el gust.

Referent per al territori
El vicepresident del Consell Comarcal, Joaquim Arnó, va lloar l’aposta de l’Ajuntament de Teià “per posicionar el poble i el territori dins del calendari d’esdeveniments singulars del país mitjançant un certamen especial i especialitzat”. Com a màxim responsable del Consorci Costa de Barcelona-Maresme, Arnó es va mostrar també convençut que el Maridatge dels Sentits contribuirà a “atraure nous públics i visitants al Maresme”.

L’alcalde de Teià, Andreu Bosch, va destacar “la xarxa de complicitats que s’ha anat teixint” a l’entorn del certamen gràcies al suport dels patrocinadors i col·laboradors privats, així com de l’àrea de Comerç de la Diputació i del Departament d’Agricultura de la Generalitat. Bosch va ressaltar especialment la implicació, “des del primer dia, de l’empresa local Ainea Perfums i del Beauty Cluster Barcelona”.

L’alcalde va explicar que el Maridatge dels Sentits combina la projecció dels atractius locals amb la voluntat de fer país. “El programa integra amb harmonia tres àmbits temàtics”, que són alhora motors econòmics: “el sector del perfum, que és una activitat de primera magnitud a Catalunya; el món de la flor i els vivers, que a Teià és ben viu i al Maresme llueix una plataforma de venda i distribució com el Mercat de la Flor i Planta Ornamental i una gran cooperativa de productors com Corma, i, finalment, l’esfera de gastronomia i de la tradició vitivinícola”.

En aquest sentit, Bosch va anunciar que el Maridatge dels Sentits s’encetarà el 30 d’abril amb un “sopar inèdit a quatre mans” elaborat per la xef biodinàmica Iolanda Bustos i el campió del món de pizzes Fabián Martín. L’alcalde de Teià va agrair la participació de nombrosos restaurants i establiments del poble i dels municipi veïns en els diversos tastos i demostracions gastronòmiques, i es va congratular pel suport tècnic rebut pel Consorci de Promoció Enoturística del Territori de la DO Alella. El seu president, Andreu Francisco, va posar l’accent en l’increment del número de cellers i elaboradors que hi prendran part.

Concurs2018Concurs de perfumeria
Un any més, el Maridatge dels Sentits arriba acompanyat del Concurs Internacional de Perfumeria Mouillette d’Argent.

Per a la responsable d’Ainea Perfums, Irene Gisbert, no hi ha dubte que “el Maresme és la Provença de Catalunya” i anticipa, amb coneixement de causa, que “durant uns dies Teià esdevindrà punt de trobada de perfumistes d’arreu del món”. Per a ella, “la perfumeria és art i és cultura”, com quedarà palès al llarg de diverses activitats programades durant el Maridatge dels Sentits, com les exposicions Olors de la Mediterrània, a La Unió, i Olor és color, a Ca l’Antiga. “A través del concurs reivindiquem el producte que hi ha dins l’ampolla. L’objectiu és donar visibilitat als perfumistes d’autor i oferir la possibilitat de posar en valor els seus coneixements a tots aquells altres professionals que treballen en grans empreses del sector”, diu Gisbert.

En aquesta segona convocatòria s’ha duplicat el nombre de participants. Hi concorren 25 perfumistes de 9 països i 3 continents, la qual cosa dóna una idea del prestigi i la credibilitat professional del jurat del certamen, així com del ressò que ràpidament ha assolit a escala mundial. El concurs té dos guardons: el del jurat, presidit per Rossend Mateu, i el del públic, que s’atorga per votació popular de tots els visitants a la fira.

Maridatge2018Enguany, la flor protagonista del Maridatge dels Sentits és el gessamí, de manera que totes les fragàncies que s’hi presenten han de contenir aquesta nota olfactiva. Gisbert apunta que “l’hem triada perquè a la primavera tots els nostres pobles fan olor de flors blanques, i l’etimologia àrab de la paraula gessamí significa precisament això”.

Ahir, Gisbert va oferir als assistents un tast olfactiu de cinc mostres: dues de naturals, una de síntesi, una quarta típica de la vall del Nil, a Egipte, i una darrera reconstruïda amb molècules. La perfumista va definir-la com una flor “molt delicada, petita i complicada perquè té una olor molt potent”. Gisbert va explicar que “existeixen més de vint varietats, només dues de les quals són aptes per a la perfumeria: la sambac i la grandiflora. Per obtenir un litre d’essència es necessiten 400 quilos de flors, per la qual cosa el preu d’aquest concentrat o “absolut” oscil·la entre els 4.000 i els 10.000 euros.

De l’1 al 4 de maig, els més de 5.000 visitants que s’esperen al Maridatge dels Sentits podran ensumar i escollir la seva proposta creativa preferida entre les 25 que s’hi han presentat procedents d’Alemanya, Argentina, Brasil, Dinamarca, Espanya, França, Gran Bretanya, Tunísia i Veneçuela. A més, el cap de setmana del 4 i 5 de maig, els assistents al festival trobaran una fira de perfumistes d’autor amb una dotzena d’estands de Catalunya, Balears i el País Valencià.

Praktik01Presentació a Barcelona
A més de l’acte celebrat al Consell Comarcal, l’Ajuntament de Teià i Ainea Perfums van organitzar el 24 d’abril una presentació exclusiva davant de 50 empreses i professionals del sector de la perfumeria a l’Hotel Praktik Èssens de Barcelona, que van acabar brindant per l’èxit del Maridatge amb una copa de vi de la DO Alella.


Ajuntamentdeteia