Els habitatges d'ús turístic són habitatges cedits pel seu propietari, directament o indirectament, a tercers, de forma reiterada i a canvi de contraprestació econòmica, per a una estada de temporada, en condicions d'immediata disponibilitat i amb les característiques que s'estableixen per reglament.
Els habitatges d'ús turístic es cedeixen sencers, i no se'n permet la cessió per estances.
Es considera estada de temporada tota ocupació per un període temps continu igual o inferior a 31 dies, i es considera cessió reiterada quan se cedeix dues o més vegades dins el període d'un any.
⚠️ ACTUALMENT, NO ES PODEN INSCRIURE NOUS HABITATGES D’ÚS TURÍSTIC A TEIÀ.
Atenent que el municipi de Teià, està inclòs en la relació de municipis, segons l’Annex del DL 3/2023, a on l’habitatge d’ús turístic, es troba subjecte al règim de llicència urbanística prèvia, a criteri dels serveis jurídics de la Direcció General d’Ordenació Territori, Urbanisme i Arquitectura de la Generalitat de Catalunya, com a data d’avui, les Normes de Planejament Urbanístic (NPU) de l’Ajuntament de Teia, aprovades definitivament per la Comissió de Territori de Catalunya, en data 31/07/2023, i publicades en el DOGC núm. 9016 de data 09.10.2023), no s’ajusten al DL 3/2023, no es pot concedir la llicència urbanística prèvia i en conseqüència, no es pot informar favorablement l’establiment d’un habitatge d’ús turístic.