Aproven la plantilla i el projecte de la nova comissaria de la Policia Local


PL Sant BergerLa Junta de Govern Local celebrada el passat 20 d’abril va aprovar inicialment el projecte tècnic d’obres de la nova seu de la Policia Local. Tal com es va anunciar l’any 2020, la comissaria s’ubicarà en l’edifici situat en el número 68 del Camí Antic de Premià de Dalt, prop de Sant Berger.

Es tracta d’una construcció de planta baixa i 153 metres quadrats de titularitat municipal que data de l’any 1988 i que està qualificat com a sistema d’equipaments locals amb ús administratiu i d’oficines pel planejament urbanístic. Inicialment va funcionar com a oficina de vendes dels habitatges de la urbanització i posteriorment va ser destinada a diferents usos per part de les regidories de Serveis Socials, Promoció Econòmica i Cultura. A més, l’edifici té un petit espai amb accés independent per al vigilant privat del veïnat.

El trasllat de les oficines de la Policia, que actualment estan situades al passeig de la Riera, es justifica per la manca d’espais adaptats a les necessitats del servei i per les limitacions d’accessibilitat per a persones amb diversitat funcional.

El projecte preveu la reforma interior de l’edifici per adequar-lo al programa funcional requerit pel nou ús, així com la millora de les condicions d’accessibilitat i eficiència energètica.

PL Sant Berger 02Criteris d’implantació

La intervenció per instal·lar la Policia Local en la nova ubicació contempla els següents capítols:

- Millora de les condicions de treball de la plantilla de la Policia (creació d’una zona de menjador, vestidors i lavabos independents per a homes i dones, magatzem...) i dels espais destinats a la ciutadania (amb un total de 27 metres quadrats per a vestíbul, recepció i oficina d’atenció) .

- Reforma de la distribució per adaptar-la al programa previst, preveient una petita ampliació a la façana sud per encabir-hi els vestidors d’homes i de dones.

- Millora de l’accessibilitat de l’edifici amb la creació d’una segona entrada. Fins ara, l’accés a l’edifici es fa a través d’una escala oberta situada sota un porxo orientat a nord-oest. El projecte proposa la creació d’una rampa d’accés des de la façana nord amb un itinerari adaptat.

- Canvi de les fusteries exteriors per millorar-ne l’eficiència energètica.

- Renovació de les instal·lacions existents d’aigua, electricitat, sanejament, ventilació, telecomunicacions, climatització i protecció contra incendis.

Pressupost i termini

El pressupost estimat d’execució per contracte ascendeix a 247.000 euros (IVA inclòs). En aquests moments, el projecte es troba en període d’exposició pública. A continuació, serà aprovat definitivament i se’n convocarà la licitació. D’acord amb el calendari del projecte, les obres tindran un termini d’execució de cinc mesos a partir de l’acta d’inici i replanteig.

Acords de ple

D’altra banda, el ple municipal celebrat el 27 d’abril va aprovar per unanimitat dues coses: una, l’annex regulador de les condicions de treball del personal funcionari de la Policia Local, i dues, la modificació de la plantilla, relació de llocs de treball i catàleg retributiu del cos.

El primer document ratifica els acords assolits en la mesa de negociació amb els representants dels treballadors relatius a diversos aspectes. El regidor d’Hisenda i Recursos Humans, Yago Albert, va explicar que “és un document que no havíem tingut mai i que regula molt bé l’activitat i l’organització de la Policia Local pel que fa a la jornada laboral i el quadrant de servei, les vacances, els torns, les formacions, l’equipament i la uniformitat policial, les gratificacions i els complements especials i de nocturnitat”. Albert, que va rebre les felicitacions de tots els grups municipals, va assenyalar que “es tracta d’un punt especialment rellevant, ja que és la culminació d’un llarg procés de negociació que ha sofert diverses rectificacions i que compta amb el vistiplau de totes les parts: treballadors, sindicats i govern”.

El segon acord obeeix a un canvi legislatiu que estableix que els funcionaris de les categories d’agent i caporal de l’escala bàsica es classifiquen en el grup C1, equivalent al títol de batxillerat a efectes de titulacions i accés. El regidor d’Hisenda i Recursos Humans va detallar que el canvi no suposa cap alteració del pressupost, ja que a nivell retributiu “els grups C2 i C2 ja estaven igualats”, i va explicar que l’acord també “equilibra la fitxa salarial per distingir els complements especials del de nocturnitat” perquè el percebi únicament qui fa el servei.


Ajuntamentdeteia