Aquesta setmana, una jove teianenca contractada per l’empresa Tandem Projects ha dut a terme tasques d’informació als usuaris de la línia de bus C15 per assabentar-los de la modificació del recorregut i recollir les seves impressions.
D’aquesta manera, la Regidoria de Mobilitat ha volgut explicar les raons i els avantatges del canvi d’itinerari, així com resoldre els dubtes de les persones que la utilitzen.
Pacificació del Masnou
El servei interurbà que connecta Teià amb l’estació de tren d’Ocata està subjecta a l’ordenació viària del Masnou, ja que la ruta transita, en bona part, pel seu terme municipal.
Ara, l’Ajuntament del Masnou té la intenció d’avançar en la pacificació de l’avinguda Cusí i Furtunet i de l’entorn de can Malet i el pati del Casino, de manera que es restringirà l’accés a l’antiga carretera N-II a través del carrer de Tomàs Vives. Aquest fet obligava a eliminar el pas de la línia per aquest sector i a consensuar-ne una alternativa.
Tot plegat, sumat a la voluntat dels dos consistoris de donar cobertura al CAP Ocata amb transport públic, n’ha motivat la remodelació de l’itinerari.
La regidora Montse Riera explica que “l’Ajuntament de Teià ha buscat la millor solució possible”, alhora que es mostra receptiva a “tenir en compte tots els comentaris i observacions de les persones usuàries per millorar el servei, sempre això que sigui possible”.
Revisió de parades i fulletons
De dilluns a divendres, la informadora s’ha mogut en bus per diverses parades per comprovar el funcionament del servei i copsar el parer de la gent, especialment a la plaça de l’1 d’octubre, el giratori de Vallbellida i l’estació de Rodalies. La seva actitud ha estat proactiva, amb l’objectiu de recollir dades i opinions. Entre les tasques assignades, la informadora ha comprovat que la cartelleria i els horaris de les parades fossin visibles i estiguessin actualitzats, i s’ha encarregat de distribuir fulletons a diversos equipaments públics i establiments comercials, com ara la Biblioteca, la prefectura de Policia Local, el Mercat Municipal, l’Escola El Cim, el Casal de Joves, el Casal de la Gent Gran, el Poliesportiu, La Unió, l’estanc, a farmàcia, l’autoescola, Can Marcual i els supermercats Bon Preu i Condis.
Valoració i comentaris
L’estrena del nou recorregut ha estat més accidentada del compte a causa de les obres de pavimentació del carrer Fontanills, entre dimecres i divendres.
Tanmateix, l’Ajuntament valora “positivament” el feedback recollit aquests dies. A grans trets, el canvi ha estat mal acollit pels usuaris perquè no en coneixien els motius, però la majoria celebra que es faciliti l’accés al CAP Ocata i a la residència i centre de dia Amavir, que eren demandes pendents.
Els comentaris recollits posen de manifest que el temps per completar el recorregut és massa just quan el trànsit és intens, la qual cosa impedeix que l’horari es pugui complir sempre en hora punta. En aquestes franges horàries els autobusos acostumen a anar “molt plens” i alguns passatgers s’han queixat que “a partir de les 21 h hi ha vegades que el bus no para a Vallbellida encara hi hagi gent esperant”. Per la seva part, els conductors de la línia es queixen de les repercursions negatives per a la seguretat dels viatgers i el compliments dels horaris que provoquen els cotxes mal aparcats en diversos trams del passeig de la Riera.
Institut Maremar i CAP El Masnou
El canvi de recorregut ha deixat sense servei de bus l’Institut Maremar. Es tracta d’un fet transitori fins que es posi en marxa la nova línia de bus entre Teià i l’estació de tren del Masnou, a principis de 2025. Tal com van explicar els dos ajuntaments, la idea és que recorri els dos municipis els dies feiners. Un dels seus eixos principals serà l’avinguda de Joan XXIII, de manera que connectarà entre Teià, el polígon de la Bòbila, l’Institut Maremar, el Masnou Alt, el CAP El Masnou, l’estació del Masnou i l’institut Mediterrània.
Bones perspectives
Des del 4 de novembre, el “bus sanitari” 849 a Can Ruti connecta amb la línia 2 del metro amb la incorporació d’una nova parada a Badalona a tocar de l’estació de l’avinguda de Martí Pujol. D’aquesta manera, els ajuntaments d’Alella, el Masnou i Teià confien a millorar les connexions amb l’entorn metropolità i a diversificar les opcions que actualment ofereix la línia de bus C8 (808) amb Barcelona.
Pel que fa a les connexions directes amb Barcelona a través de la línia C8 (808), l’Ajuntament de Teià segueix fent gestions amb la Generalitat perquè el Departament de Territori posi en funcionament un tercer vehicle, la qual cosa permetria augmentar-ne les freqüències i reduir la saturació de viatgers. En aquest sentit, els responsables municipals tenen concertada una reunió amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, el mes de febrer.