Comunicat per canalitzar la solidaritat amb el poble ucraïnès

CatalunyaDes del moment en què Rússia va envair Ucraïna, la matinada del passat 24 de febrer, la societat catalana s’ha mobilitzat per mirar d’auxiliar la població civil d’aquell país. En els darrers dies, moltes persones i col·lectius han organitzat campanyes de suport i moltes més es pregunten de quina forma podrien col·laborar-hi. Aquestes inquietuds també han estat expressades a l’Ajuntament per part d’alguns veïns i veïnes de Teià.

Per donar resposta a l’allau de solidaritat, la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i la Direcció General de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat han emès un comunicat amb la finalitat de canalitzar totes les ajudes de forma efectiva.

Aportacions econòmiques

Tant el Govern de Catalunya com la majoria d’ONG i organismes internacionals apunten que “la millor manera d’assegurar que els fons arriben a la destinació convertits en ajuda real és vehicular-los a través d’organitzacions, tant públiques com privades, que treballen sobre el terreny”.

Es recomana, per tant, prioritzar els donatius econòmics perquè l’enviament de material des a Ucraïna és complicat i molt costós. A més, les necessitats poden canviar cada dia, de manera que és més operatiu que la naturalesa de les accions es determini, en cada moment, des del lloc del conflicte.

Fons CatalàFons Català de Cooperació

Des de la Generalitat, el Fons Català de Cooperació ha engegat una campanya de suport a la població refugiada a través d’aportacions econòmiques als següents comptes bancaris: ES91 0182 6035 4102 0160 8531 i ES79 2100 3200 9625 0002 9627. Per tal que es destini a aquest conflicte, en tots dos casos cal fer constar el concepte Campanya 3699-Crisi Ucraïna.

En aquests moments, la campanya del Fons Català de Cooperació està “en fase d’identificació de necessitats” per garantir l’assistència a les rutes de fugida, la cobertura de necessitats bàsiques i el desplegament d’un dispositiu sanitari o humanitari en territori ucraïnès. També es pretenen dur “accions de suport a municipis afectats dels països de primera acollida”, com Polònia, Moldàvia, Romania, Hongria o Eslovàquia, i oferir “suport a projectes executats per entitats humanitàries i solidàries”.

Altres organismes i ONG

En aquesta pàgina web trobareu un recull de les ONG catalanes i organismes multilaterals que donen resposta a la crisi humanitària a Ucraïna –com ara l’ACNUR, Creu Roja, Ajuda en Acció, Intermón, Save the Children o Metges Sense Fronteres– amb enllaços a cadascuna d’elles i als respectius números de compte bancari. Aquest adreça s’actualitzarà a mesura que hi hagi noves informacions.

Comunicat de Caritas

Per la seva part, Caritas Teià informa que Caritas Diocesana ha obert un número de compte corrent específic per atendre l’emergència humanitària, de manera que amb les aportacions rebudes es puguin comprar els materials necessaris per a Ucraïna o els països veïns (ES82 2100 5000 5902 0012 8131) i un Bizum (33381).

Ajuntamentdeteia