Després de la bona acollida de l’any passat, el Mercat de Nadal tornarà a la pista de bàsquet de l’Agrupació Esportiva Teià el cap de setmana del 14 i 15 de desembre.
La fira obrirà dissabte 10 a 14h i de 16 a 21h, i diumenge de 10 a 14h. Amb aquesta iniciativa, la Regidoria de Promoció Econòmica persegueix quatre objectius: crear un ambient de festiu al poble, donar visibilitat als artesans i productors locals, afavorir la compra de regals al municipi i dinamitzar, de retruc, el conjunt del teixit comercial local amb una oferta complementària.
Les dates del Mercat de Nadal coincideixen amb la campanya de la Marató de TV3, de manera que l’esperit solidari hi serà present a través de diverses iniciatives. A més, l’Ajuntament ha programat nombroses activitats lúdiques i culturals en col·laboració amb diverses entitats i col·lectius, com ara: un espectacle de màgia familiar, tallers de manualitats i jocs de gran format. Els Corresponsals del Casal de Joves hi muntaran un tió i oferiran un vermut musical. També hi haurà un taller de danses tradicionals i un grapat d’actuacions més a càrrec, respectivament, de TrasBals Folk, la Banda Municipal, la Coral Gòspel Teià i l’Escola de Música Cadença.
27 parades
En total, s’ha previst lloc per a 27 parades: 23 de comercials, 3 per entitats del poble i 1 per a l’Ajuntament, com a punt d’informació. La infraestructura anirà a càrrec de l’Ajuntament i serà idèntica per a totes les parades per raons estètiques i funcionals.
Els estands seran de fusta i tindran unes dimensions de 2x2m, amb proteccions de feltre per protegir el paviment de la pista. L’organització facilitarà un punt de llum, el rètol exterior de cada caseta, una taula de 2x1 per exhibir els productes i una cadira. L’Ajuntament també assumirà el cost del servei de vigilància nocturna i control d’accessos.
Requisits de la sol·licitud
Per participar en el Mercat de Nadal cal sol·licitar formalment una parada mitjançant la instància específica que trobareu adjunta al peu d’aquesta notícia. La podeu descarregar, emplenar i presentar telemàticament com a document adjunt a una instància genèrica o bé imprimir-la i presentar-la al registre de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania. El termini per fer-ho finalitza el 20 de novembre.
Tal com descriuen les bases de participació aprovades per la Junta de Govern Local, les parades podran ser de decoració i complements tradicionals (incloent-hi verd natural, avets, vesc i ponsèties); tions, pessebres, figures i suro; joguines i contes; dolços (torrons, mels, neules i llaminadures); licors, vins i aiguardents; artesania; joieria i orfebreria; herbolari; minerals; perfumeria i cosmètica natural; tèxtil i articles per a la llar.
Tots els productes que es comercialitzin hauran de complir la normativa vigent que correspongui en cada cas i preferentment els articles hauran de ser artesans, de proximitat, sense embolcalls, d’origen ecològic i respectuosos amb el medi ambient.
Criteris d’assignació
La gestió administrativa de les sol·licituds anirà a càrrec de la Regidoria de Promoció Econòmica, que valorarà individualment cada sol·licitud d’acord amb els criteris de puntuació que s’especifica a les bases i vetllarà per distribuir sobre el plànol l’oferta de productes de manera equilibrada. Les persones sol·licitants hauran d’acceptar la distribució d’espais que estableixi l’organització.
Un cop finalitzat el termini de presentació, les persones a les quals s’atorgui una parada hauran de formalitzar-ne la inscripció mitjançant el pagament de la taxa de 50 euros i enviant el justificant a