La Diputació pavimentarà la carretera nova de Teià el 2024


Pla Zonal01El passat 13 d’octubre, l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, i els enginyers municipals Xavier Salamero i Xavier Valls es van reunir a l’Edifici del Rellotge amb el diputat d’Infraestructures i Espais naturals, Pere Pons, la coordinadora de l’Àrea, Montserrat Tordera, i el coordinador en matèria d’Infraestructures, Vicenç Izquierdo, per planificar l’actuació de millora de la carretera nova del Masnou a Teià. Aquest projecte forma part del Pla Zonal de la Diputació de Barcelona.

El Pla Zonal

D’acord amb el Decret Legislatiu 2/2009, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de carreteres, la titularitat de la xarxa bàsica i comarcal de carreteres és competència de la Generalitat de Catalunya, mentre que la xarxa local correspon a les diputacions provincials per raons d’eficiència i optimització de recursos.

El 2016, la Diputació de Barcelona va iniciar l’elaboració del Pla Zonal de la xarxa local de carreteres per tal de dur a terme l’estudi, l’anàlisi i la priorització d’actuacions. El seus objectius incloïen la millora de les característiques físiques i les condicions de seguretat i accessibilitat de les infraestructures, la promoció de la multimodalitat i la intermodalitat, així com la incorporar de criteris de sostenibilitat en tot allò relacionat amb la planificació viària.

can gassó 03Concertació territorial

L’abril d’aquell mateix any, la Diputació va impulsar un procés de comunicació i concertació amb els municipis del Maresme, a través del Consell Comarcal. Aquella diagnosi zonal constava de diverses fases. En primer lloc, cada ajuntament va emplenar una fitxa amb les seves consideracions respecte de la xarxa de carreteres al seu municipi. Un cop recollides, la Diputació va elaborar una primera proposta de Pla Zonal amb les tres vies locals “més importants” de la comarca.

Fuit d’aquell procés, el Pla Zonal de la Diputació per a la comarca del Maresme va seleccionar les carreteres de Valldeix, a Mataró; de can Pruna, a Dosrius, i de la Riera de Teià, entre el Masnou i Teià.

Actuació i inversió prevista

L’adequació de la carretera als criteris de la Diputació afectarà fonamentalment la calçada, sense incidir en les voreres, i suposarà la repavimentació completa de la via en una longitud aproximada de 1,8 quilòmetres, des de la rotonda de l’estació de servei del Masnou fins a la plaça de l’1 d’octubre, a l’entrada del nucli urbà.

Properament, l’Ajuntament subscriurà un conveni per a la cessió de la titularitat del passeig de Massarosa a la Diputació, que es farà càrrec de la inversió i el seu manteniment. El cost de l’actuació es concretarà quan se’n redacti el projecte, que es preveu executar al llarg de 2024.


Ajuntamentdeteia