La Generalitat atorga ajuts de 2.685 euros per contractar personal de cures a la llar


cuidadorsDes d’avui dimarts, 4 d’agost, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies subvenciona la contractació de treballadores i treballadors dedicats a la cura de persones grans o dependents a la llar per un mínim de 12 mesos a persones que no hagin estat donades d’alta a la Seguretat Social en els darrers 2 anys. En el cas que les persones treballadores no tinguin residència legal a l'Estat espanyol, amb aquest contracte podran regularitzar la seva situació administrativa.

S’entén per dependència l’estat, de caràcter permanent, en què es troben les persones que, per raons derivades de l’edat, la malaltia o la discapacitat i relacionades amb la manca o la pèrdua d’autonomia física, mental, intel·lectual o sensorial, necessiten l’atenció d’una o més persones o ajudes importants per dur a terme activitats bàsiques de la vida diària o, en el cas de persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental, altres suports per a la seva autonomia personal.

Per tant, en queden excloses les persones contractades per fer altres tasques domèstiques, com ara guarderia, jardineria i neteja de la llar.

La persona que contracta rebrà 2.685 euros. Aquesta quantitat correspon al cost de la quota de la Seguretat Social que ha d’abonar la persona contractant durant 12 mesos. Si correspon a una contractació a temps parcial, la quantia de l'ajut ha de ser directament proporcional a la jornada laboral contractada.

Requisits del contracte:

• La durada del contracte haurà de ser d’un mínim de 12 mesos.

• L’objecte del contracte ha de ser la prestació de serveis en l’àmbit dels treballs de cura de persones grans o dependents.

• La prestació del servei s’ha de produir en el domicili de la persona contractant, per al treball de cura de la mateixa persona o bé d’algun membre de la unitat familiar.

• La retribució haurà de ser igual o superior al salari mínim interprofessional per a jornada completa i en còmput anual.

• La jornada laboral podrà ser a temps complet de 40 hores a la setmana o parcial. En aquest cas, la jornada setmanal pactada haurà de ser igual o superior a 10 hores.

Requisits per la persona que contracta:

• Tenir més de 18 anys i residir legalment a Catalunya.

• Ser la persona depenent o algú que visqui a la mateixa unitat de convivència.

• Estar al corrent de les obligacions tributàries.

• Tenir uns ingressos bruts anuals compresos entre uns topalls mínims i màxims, d’acord amb la taula següent:

topalls

Requisits per la persona contractada:

• Portar 2 anys sense cotitzar a la Seguretat Social.

• Tenir autorització de residència o, si no en té, complir els requisits establerts per la normativa estatal per accedir a l’arrelament social:
✔️ 3 anys permanència a l'Estat espanyol, que cal acreditar mitjançant l'empadronament.
✔️ no tenir antecedents penals
✔️ disposar de l'informe d'arrelament INF02 que emet la Generalitat

Presentació de sol·licituds:

• Per poder demanar la prestació és necessari tenir un certificat digital o l’idCAT Mòbil.

• El termini per presentar els formularis de sol·licitud és del 4 d'agost al 10 de setembre de 2020.

• Les sol·licituds s'atendran per estricte ordre cronològic de presentació, en un termini màxim de 20 dies i fins que s'esgotin els recursos disponibles.

• Es pot presentar una única sol·licitud per demanar fins a dos contractes de treball.

• La sol·licitud l’ha de presentar la persona que contractarà a través d'aquest enllaç.

• Per a més informació, podeu telefonar al 012.

• Existeixen punts presencials de suport a la tramitació de l'ajut. Els més propers són a Badalona (AMIC-UGT, 93 387 22 66 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) i Mataró (CITE-CCOO, 93 481 27 20 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i AMIC-UGT, 93 790 44 46 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.).

-


Ajuntamentdeteia