A partir de dilluns vinent el servei de transport públic entre Teià i Barcelona incrementarà un 66% la seva freqüència. De les 9 expedicions actuals en cada sentit se’n passarà a 15, de dilluns a divendres.
Concretament s’estableixen noves sortides des de Teià a les 7.15h, 8.45h, 12.45h, 14.15h i 15.45h i 17.15h, passant per Alella i per la zona alta del Masnou; mentre que des de Barcelona s’estableixen expedicions a les 8h, 10h, 13.30h, 15h i 16.30h i 18h.
Això serà possible gràcies a l’augment del nombre de vehicles. Si fins ara hi havia dos autobusos pel matí i un a la tarda, a partir del 2 de març n’hi haurà tres durant el matí i dos la resta del dia.
10 anys de funcionament
El reforç coincideix amb el desè aniversari de l’entrada en funcionament de la línia C8 i respon a l’increment sostingut de la demanda per part dels usuaris, així com a les gestions realitzades per l’Ajuntament de Teià. En els últims cinc anys, la línia ha multiplicat per 4 la xifra de passatgers, ja que ha crescut dels 19.366 viatgers de l’any 2015 als 69.202 viatgers de l’any 2019.
Per aquest motiu, la millora ha estat presentada aquest matí a l’Ajuntament de Teià en una roda de premsa conjunta que ha reunit en una mateixa taula la Generalitat de Catalunya com a titular del servei, les empreses operadores i els alcaldes dels municipis que se’n beneficien.
Millores a la vista
L’any passat, la línia va experimentar un creixement del 25%. Per això, l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, s’ha mostrat convençut que la millora del servei redundarà en un increment d’usuaris i ha pronosticat que “aviat arribaran peticions de reforçar-lo als vespres per part de la ciutadania”, que l’Ajuntament traslladarà a la Subdirecció General de Transport Públic i Mobilitat.
Bosch ha lloat les prestacions d’una línia “que en un temps màxim de 30 o 35 minuts et porta al cor de Barcelona” i ha apuntat la possibilitat que atregui viatgers que fins ara utilitzaven la línia C15 entre Teià i l’estació d’Ocata. Això permetria resoldre els “pics de cert col·lapse” que es produeixen en les hores punta. En tot cas, l’alcalde ha dit que “la C15 és un mitjà de comunicació imprescindible” i ha avançat que l’Ajuntament estudia millorar-la a curt termini. També ha anunciat que el consistori treballa en una prova pilot de bus a demanda per a recorreguts urbans.
Col·laboració institucional
El director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha destacat el compromís del Departament de Territori per promoure la mobilitat sostenible a través del transport públic per descongestionar el trànsit i aconseguir desplaçaments més ràpids i eficients. Saldoni ha reconegut “l’impuls del món municipal” i ha encoratjat “els alcaldes i les empreses a coordinar-se” per adaptar el servei a la demanda dels usuaris, dins de la racionalitat.
Els alcaldes del Masnou, Jaume Oliveras, i d’Alella, Marc Almendro, s’han referit a la “necessitat de compartir serveis” per “fomentar la idea de comunitat”, tant en matèria de mobilitat com en el marc de la Mancomunitat. Oliveras ha ressaltat l’alternativa que representa l’autobús davant del “col·lapse de la xarxa ferroviària” i Almendro ha afirmat que “l’orgull de mantenir-se com a poble és compatible amb estar ben connectat amb la capital del país a través de línies exprés”.
Dues operadores
D’acord amb el règim de concessions administratives de la Generalitat, la línia C8 és atesa conjuntament per les empreses CRA La Hispano (Grup Sagalés) i Casas (Grup Moventis). El conseller delegat de la primera, Ramon Sagalés, s’ha centrat en els aspectes qualitatius: “En les enquestes de satisfacció, els clients demanen vehicles fiables i còmodes a un preu assequible”. Per la seva part, el director general de Moventis, Josep Maria Martí, ha definit la C8 com “una línia petita molt ben planificada i un magnífic exemple de col·laboració pública i privada”.