La televisió catalana ja emet íntegrament en alta definició


TDTEl 14 de febrer és la data límit perquè totes les emissions de Televisió Digital Terrestre (TDT) es realitzin únicament en alta definició o ultra alta definició, tal com estableix el Reial Decret 391/2019.

Un mes de abans de la seva aplicació, la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital de la Generalitat de Catalunya informa que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la plataforma 3Cat ja emeten tots els seus continguts en alta definició o HD (High Definition, com es coneix per les seves sigles en anglès).

Fins ara, només ho feia TV3 i ara s’hi sumen els canals temàtics 3/24, Esports3 i SX3/33. També podeu sintonitzar Catalunya Ràdio i la resta d’emissores de la Corporació a través del televisor.

ressintonitzarPer rebre el senyal en HD cal disposar d’un receptor compatible amb aquesta tecnologia. Els televisors més nous ja estan preparats per rebre senyals en HD, però els més antics és possible que no puguin descodificar el senyal. En aquest cas, caldrà substituir el televisor per un de nou o connectar-hi un descodificador o sintonitzador de TDT HD entre l’aparell i el cable d’antena.

Aquest canvi ha estat comunicat al col·lectiu d’empreses instal·ladores per tal que donin suport a la ciutadania. Al portal de la plataforma 3Cat trobareu un enllaç amb la informació sobre les noves freqüències i els passos necessaris que cal fer per ressintonitzar el vostre televisor. En cas de dubte, podeu contactar amb el Servei d’Atenció a l’Audiència de 3Cat o bé escriure a la bústia de la Generalitat Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Termini de garantia

D’altra banda, les principals operadores de telefonia mòbil –Telefónica, Vodafone i Orange– han culminat el procés d’implantació dels serveis de nova generació 4G i 5G, d’acord amb el Reial Decret 579/2019.

Tal com vam informar el passat mes d’octubre, aquestes noves xarxes utilitzen les bandes de freqüència que anteriorment eren destinades a un paquet de canals de TDT. Per aquesta raó, la seva entrada en funcionament pot ocasionar problemes en la recepció del senyal de televisió en algunes àrees.

Per garantir la compatibilitat dels dos sistemes i atendre les possibles afectacions, les companyies de telefonia mòbil han delegat la seva resolució en una entitat gestora que s’anomena Llega700. La seva finalitat és rebre i gestionar de forma totalment gratuïta les incidències que comuniquin els particulars afectats, a través de tres línies de contacte: el web llega700.es, el compte de Twitter @llega700 i el número telefònic gratuït 900 833 999.

El 31 de gener finalitza el termini per sol·licitar que es realitzin les actuacions que siguin necessàries per a la correcta recepció del senyal de la TDT sense cost per a l’usuari.


Ajuntamentdeteia