El cinquè Maridatge dels Sentits es va cloure el passat divendres, 27 de maig, amb un espectacle de dansa contemporània i art floral dirigit per Jordi Abelló i interpretat al teatre de La Palma per la ballarina i coreògrafa teianenca Olga Lladó. El muntatge, titulat Sentiments brouillés, sentiments regirats, va comptar amb la col·laboració de la Fundació Ernesto Ventós i del modista Joan Ferran, i va ser llargament ovacionat el públic.
A continuació, els organitzadors del Maridatge dels Sentits i els responsables del programa d’innovació pedagògica del Departament d’Educació van pujar a l’escenari per lliurar els premis Talent Creatiu i Empresa relacionats amb els projectes realitzats al llarg del curs per l’alumnat de quatre escoles d’art i disseny de Catalunya. Es tracta de l’Escola d’Art Pau Gargallo de Badalona, l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat, l’Escola Municipal d’Art Arsenal de Vilafranca del Penedès i l’Escola d’Art de Tortosa.
Cartelleria i pàckaging
Des de 2020, l’Ajuntament de Teià, Ainea Perfums i el Beauty Cluster Barceloba plantegen dos “reptes” o propostes d’art: la creació d’una imatge gràfica conjunta per al Maridatge dels Sentits i del Concurs Internacional de Perfumeria Mouillette d’Argent, i el disseny i desenvolupament d’un pàckaging dels perfums guanyadors de l’edició anterior.
En aquesta ocasió, la guanyadora del disseny dels cartells ha estat l’estudiant Lucía Argüello, de l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat. La comissió avaluadora va explicar que l’autora “mostra la connexió entre les flors, els perfums i el món del vi amb una delicadesa que encaixa a la perfecció amb la filosofia del Concurs i el Maridatge”. Efectivament, Argüello va elaborar un disseny que dona forma de rosa a les taques circulars de vi negre que deixen les copes sobre les estovalles.
En l’apartat de pàckaging, els participants havien de crear les capses que permetran la comercialització dels tres perfums guanyadors del Concurs Internacional Mouillette d’Argent de 2021: Hana Matsuri, del japonès Yasuyuki Shinohara; Violet Saffron, del nord-americà Max Rossa, i Appalachin blue, de la francesa Céline Guivarc’h.
La guanyadora ha estat Laia Martín Avendaño, de l’Escola Pau Gargallo. La comissió avaluadora n’ha destacat “la concepció i realització final, elegant, exquisit i minimalista; en línia amb les millors perfumeries del país”.
Tant Argüello com Martín van rebre com a reconeixement sengles regals per valor de 500 euros aportats per l’Ajuntament de Teià i el Beauty Cluster de Barcelona.
A més, els membres del jurat van destacar la feina dels altres finalistes en el repte de cartellera (María Lidia del Cid, Martí Navarro, Elena Ortega i Dayra Ferrufino) i en el repte de pàckaging (Alina Merino, Andrea Giménez i Carla Iglesias). Els seus treballs s'han pogut veure del 7 al 29 de maig al primer pis de La Unió en el marc de l’exposició El perfum és la joia, la joia és la rosa.