Des d'ahir i fins al 24 d'abril podeu visitar a La Unió una magnífica mostra de cartells modernistes de gran format cedida per l'Institut del Teatre. Es tracta d'una exposició formada per una trentena de litografies dels autors europeus més representatius de l'Art Noveau de finals del segle XIX i principis del XX, des de Jules Chéret i Henri Tolouse-Lautrec fins a Alfons Mucha, passant per l'escola austríaca encarnada per Gustav Klimt. Entre els representants d'aquella nova tècnica publicitària que va causar furor als teatres i les sales de ball hi ha també un bon grapat d'artistes del país, com Alexandre de Riquer, Josep Triadó i Antoni i Miquel Utrillo, entre d'altres.
Recreació històrica
La mostra ha estat organitzada conjuntament per la Regidoria de Cultura i la comissió d'exposicions de casa municipal de Cultura, i ha comptat amb la participació de diversos col·laboradors en motiu de la seva inauguració. L'alcalde de Teià, Andreu Bosch, i el regidor de Cultura, Francesc Ribas, van agrair la implicació de tots els voluntaris i van lloar la sort que representa per a un poble com Teià tenir "una Setmana Cultural que en dura quatre, amb activitats d'interès per a tots els públics".
L'acte d'obertura va congregar un elevat nombre de públic, expectant davant l'arribada d'un Hispano Suiza descapotable conduït pel col·leccionista de vehicles antics Josep Duran. A bord hi viatjaven diversos actors i actrius de la societat La Flor de la Palma perfectament caracteritzats d'època, gràcies al meticulós treball de l'equip de costura de l'entitat.
Un cop dins la sala, el grup format per Jordi Boixadós, Toni Calmet, Sílvia Pérez, Martí Tarradas i Sergi Torné va interpretar una selecció de textos de diversos autors sota la direcció d'Imma Ribas i l'equip format per Mima Sant, Dolors Badia, Josep Botey i Isabel Luna. Entre els diversos quadres escènics representats destaca la discussió de L'auca del senyor Esteve (1907), de Santiago Rusiñol, entre en Ramonet i el seu pare quan el primer li comunica la seva intenció de dedicar-se a l'escultura; la declaració d'amor dels protagonistes de Lluna de neu (1894), d'Adrià Gual, i les darreres pinzellades del pintor Ramon Casas a la Madeleine que apareix al llenç Au Moulin de la Galette (1892). Per cloure una vetllada amb reminiscències parisenques, els actors van recitar un passatge en francès de La Dama de les Camèlies (1848), d'Alexandre Dumas.