Aquesta setmana, l’Ajuntament de Teià s’ha adherit al servei especial de teleassistència que la Diputació de Barcelona ha posat a disposició dels municipis amb caràcter d’urgència per fer front al coronavirus i a la situació de confinament.
Es tracta d’una prestació gratuïta per als ajuntaments i per a les persones usuàries, gràcies a l’esforç econòmic de la Diputació. D'aquesta manera es pretén pal·liar les situacions de soledat i aïllament social provocades pel tancament preventiu d’espais de sociabilitat i relació com els casals d’avis i els centres de dia, i contribuir a descongestionar els telèfons d’informació i atenció mèdica mentre duri l'emergència.
La finalitat del servei és facilitar un canal de comunicació permanent a les persones grans que fins ara no eren usuàries del Servei Local de Teleassistència i que en l’escenari actual poden experimentar situacions d’angoixa per manca d’atenció i d’informació.
Atesa l’emergència sanitària i social, la Diputació n’ha flexibilitzat les condicions d’accés:
- S’ha rebaixat el llindar d’edat per accedir-hi, dels 75 any als 65, de manera que moltes més persones se’n podran beneficiar.
- El servei es destina a la població a la gent gran, especialment si es tracta de persones dependents o que viuen soles, tenen alguna limitació física o un estat de salut delicat o bé es troben en situació de vulnerabilitat econòmica.
Teleassistència ‘avançada’
El programa de teleassistència es considera un servei “avançat” per les seves característiques:
- Garanteix el contacte permanent les 24 hores del dia entre la persona usuària i el centre d’atenció telefònica, que pot trucar per conversar si se sent angoixada o en solitud.
- Assegura la resposta immediata en cas d’emergència personal mitjançant l’equip d’intervenció domiciliària i una flota d’unitats mòbils.
- Fa el seguiment de les persones usuàries amb situacions específiques de fragilitat per recordar-los les mesures preventives, detectar possibles riscos o donar suport i prestar acompanyament en moments de crisi o necessitats especials.
- En el cas de persones afectades i no hospitalitzades pel Covid-19, es faran trucades de seguiment per controlar-ne l’evolució i fer els recordatoris de medicació.
Noves sol·licituds d’alta
L’accés al servei es vehicula a través de la Regidoria de Serveis Socials, que en aquests moments està recopilant els casos de veïns i veïnes de Teià que requereixen alguna mena de suport i atenció domiciliària per tal de cobrir les seves necessitats i evitar, en la mesura del possible, la sobrecàrrega de les famílies.
Si teniu més de 65 anys i us interessa el servei de teleassistència durant el confinament, poseu-vos en contacte amb els Serveis Socials a trucant al 685 157 809 o bé al telèfon de l'Ajuntament, 93 540 93 50.
Un cop hagin estat donades d’alta, les persones interessades rebran una trucada de l’empresa contractada per la Diputació en què seran informades de les característiques del servei i els facilitaran el número de telèfon del centre d’atenció, que serà del tipus 900, totalment gratuït.
Per trucar-hi en tindran prou amb el seu telèfon, ja sigui fix o mòbil, ja que no caldrà cap aparell o dispositiu (com el clàssic penjoll amb botó d’emergència del servei de teleassistència habitual).