Aquesta setmana, l’Ajuntament ha ordenat l’ingrés dels diners recollits a Teià a favor de la Fundació La Marató de TV3 en motiu de la campanya contra l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques que es va dur a terme el passat mes de desembre. La recaptació ha estat de 1.096€, un import lleugerament inferior als 1.220€ de l’edició anterior. En el conjunt del país s'ha registrat la mateixa tendència i en aquests moments la suma global, encara provisional, s’acosta als 8,5 milions d’euros.
En el cas de Teià, les accions realitzades van ser impulsades per diverses entitats, amb el suport de la Brigada Municipal i de la Regidoria de Participació Ciutadana, que s’ha encarregat de coordinar i donar a conèixer el programa, facilitar la intendència i dur a terme el recompte de donatius.
Del 7 al 16 de desembre, la Biblioteca de can Llaurador va recaptar 200€ amb la venda de llibres de segona mà. Les activitats familiars organitzades al parc de can Godó el 18 de desembre per l’ADF Teià, l’Esplai Itaca i l’AMPA de l’escola El Cim van aconseguir 273€. El mateix dia, el concert solidari ofert per les corals del poble a l’església de Sant Martí va aplegar 421€. La resta de diners, fins arribar a completar la xifra, procedeixen majoritàriament de les guardioles instal·lades a l’Autoservei Casals, la Farmàcia Muñoz Casadevall, la Ferreteria Roca Ribes, la Granja Anna, Can Marcual, el Mercat Municipal i El Trèvol Màgic, i, en menor mesura, de la venda de xapes amb el lema Teià amb la Marató de TV3.
A més de les donacions vehiculades a través de l’Ajuntament, hi ha altres entitats i col·lectius locals com el Casal de la Gent Gran, el Club Excursionista Teià i el Pitch & Putt Barcelona-Teià que van organitzar activitats complementàries i que han ingressat 100€, 549€ i 4.750€, respectivament, a favor de la Fundació.
Valoració positiva
Tot i que l’assistència de públic en algunes activitats ha estat més baixa de l’esperada, des de la Regidoria de Participació se’n fa una valoració positiva “perquè s’ha incrementat el número de comerços col·laboradors, perquè s’hi ha sumat l’AMPA de l’escola, perquè s’ha creat un element transversal -la xapa Teià amb la Marató de TV3- que pot ser útil en futures edicions i, sobretot, perquè ha col·laborat generosament qui ha pogut i el resultat ha estat gràcies a un número important de veïns i veïnes”.