Teià millora el servei de bus i sol·licita la integració dins la primera zona tarifària


C8 dissabteDes de la darrera ampliació dels horaris de bus directe amb Barcelona, ara fa dos anys, l’Ajuntament de Teià ha instat en diverses ocasions la Generalitat de Catalunya per incorporar-hi noves millores. Finalment, aquestes gestions comencen a donar fruits i a partir de l’1 de desembre Teià gaudirà tots els dissabtes feiners de l’any de 5 expedicions d’anada (amb sortida la plaça de l’1 d’octubre a les 9h, 10.30h, 17h, 18.30h i 20h) i 5 de tornada (amb sortida de la plaça d’Urquinaona a les 9.45h, 11.15h, 17.45h, 19.15h i 20.45h).

L’alcalde, Andreu Bosch, diu que d’aquesta manera se satisfà la demanda existent al municipi per gaudir de connexions directes amb la ciutat durant el cap de setmana. Bosch explica que “es tracta d’un primer pas” i recorda als Serveis Territorials de Transport de Barcelona que “ara cal ampliar l’oferta d’autobús de dilluns a divendres, ja que molts usuaris es queixen de l’aglomeració de passatgers en les primeres expedicions del matí”. Per a l’alcalde, “no és tolerable” una situació que obliga alguns viatgers a fer tot el trajecte drets o a deixar-los a terra per manca de places.

Nova parada al torrent del Molí
Coincidint amb la finalització de les obres de pavimentació del passeig de la Riera, l’Ajuntament ha habilitat una nova parada de la línia C15 entre Teià i l’estació de tren d’Ocata. La nova parada se situa a l’extrem de la línia i n’allarga el recorregut 240 metres, fins al torrent del Molí, amb l’objectiu d’atansar el servei als veïns de la part alta del poble.

Zonificació ATMPetició conjunta a l'ATM
El ple del passat 22 de novembre va aprovar també una moció en què se sol·licita que les estacions de tren del Masnou i Ocata formin part de la primera corona tarifària de la Regió Metropolitana. La petició, que ha estat impulsada per l’associació cívica Ocata Activa, va ser elevada al ple pel grup municipal de GT i secundada per ERC-Compromís amb Teià i el PDeCAT.

La proposta respon a la voluntat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) d’integrar dins la primera zona tarifària un total de 18 municipis que fins ara es troben a la segona corona, com ara Barberà del Vallès, Molins de Rei, Ripollet, Sant Cugat del Vallès o Sant Vicenç dels Horts. Malgrat no formar part de l’AMB, els plens municipals d’Alella, el Masnou i Teià sol·liciten el mateix tracte per als seus veïns.

El text denuncia “el greuge històric” que pateixen els residents al Baix Maresme en matèria de mobilitat obligada per raons laborals o d’estudis, i alerta d’un nou “greuge comparatiu en veure com canvien de zona i veuen reduïts els preus dels seus bitllets municipis que estan força més allunyats que Teià de la ciutat de Barcelona”.

En termes econòmics, la inclusió d’Alella, el Masnou i Teià dins la primera corona suposaria un estalvi molt significatiu per als usuaris del transport públic d’aquests municipis, que passarien a pagar 10,2 euros per una targeta T-10 en comptes dels 20,1 euros actuals. La T-Mes també es reduiria sensiblement dels 72,7 euros de la Zona 2 als 54 euros que costa a la Zona 1.

Per tot plegat, el ple de Teià enviarà còpia de la resolució a l’AMB, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el Departament de Territori de la Generalitat, i iniciarà en breu les gestions de forma mancomunada amb els ajuntaments del Masnou i Alella.

Ajuntamentdeteia