Teià renova l’aposta pel talent juvenil


Talent EmpresaEl passat dimarts, 2 de maig, Teià va acollir el lliurament de dos guardons del projecte d’innovació juvenil Talent creatiu i empresa. Es tracta dels premis als autors i autores dels cartells del Maridatge dels Sentits i del Concurs Internacional de Perfumeria Mouillette d’Argent, per un costat, i del pàckaging de les fragàncies guanyadores de l’edició de l’any passat: A Touch of Rose, At 7.00 AM i Nuit Envoûtante.

L’acte va tenir lloc als jardins de l’espai d’art de Ca l’Antiga i va aplegar alguns dels alumnes i escoles d’art i disseny que participaven en la convocatòria, diversos veïns i veïnes del poble, representants de l’Ajuntament, d’Ainea Perfums, del Beauty Cluster Barcelona i del Departament d’Educació de la Generalitat.

Quarta edició

Talent creatiu i empresa és un programa de l’Àrea d'arts plàstiques i disseny del Servei d'Ordenació dels Ensenyaments de Règim Especial del Departament d'Educació. El seu objectiu és introduir i afavorir la presa de contacte dels estudiants d’aquestes disciplines en el seu sector professional a través de l’acompanyament d’empreses i institucions.

Des de 2020, l’Ajuntament i Ainea Perfums col·laboren amb el Departament d’Educació per encarregar un parell de “reptes” o propostes d’art, disseny i grafisme relacionades amb el Maridatge dels Sentits i el Concurs Internacional de Perfumeria.

Premis Talent creatiu empresaProjectes guanyadors

Un jurat format per persones vinculades al municipi, el sector de la perfumeria i el pàckaging va escollir els projectes guanyadors en cada categoria. Enguany han pres part alumnes del centres següents: l’Institut de Formació Professional Antoni Algueró de Sant Just Desvern, l’Escola d’Art Pau Gargallo de Badalona, l’Escola d’Art i Disseny de Reus, l’Escola d’Art i Disseny de Rubí, i l’Escola d’Art Superior de Disseny Ondara de Tàrrega.

Com ja es va informar el passat 7 de març, el premi als millors cartells ha estat per a Pol Blanquer, Ariadna Lloria i Tatiana Sánchez, de l’Institut de Formació Professional Antoni Algueró, mentre que la guanyadora al millor pàckaging va ser Sònia Serrano, de l’Escola d'Art Pau Gargallo.

A parer de la comissió d’avaluació, “els dos cartells dialoguen entre ells”, tenen una “imatge impactant” i “són frescos i alegres com el perfum de bergamota”. En opinió dels avaluadors, la proposta de pàckaging “és elegant, senzilla i qualitativa” que “permetrà crear una col·lecció que duri al llarg dels anys i que podrà competir amb la resta de pàckaging de luxe de les perfumeries d’autor”.

Tots ells van rebre les felicitacions de l’alcalde, Andreu Bosch, de la perfumista Irene Gisbert i del director del Beauty Cluster, així com sengles obsequis per valor de 500 i 600 euros, respectivament.


Ajuntamentdeteia