Teià torna a reclamar la millora de la línia C8


reunio mobilitatAquest matí, l’Ajuntament de Teià ha tornat a traslladar a la Generalitat de Catalunya la necessitat de millorar la línia de bus C8 (808) amb Barcelona. Aquest cop, la reivindicació ha estat objecte d’una reunió a la seu del Departament de Territori amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i la directora general de Transports i Mobilitat, Maria Jesús López.

La trobada havia estat sol·licitada mesos enrere per part del consistori amb la finalitat de refrendar el compromís de l’anterior conseller de Territori, Juli Fernàndez, d’atendre –en tot o en part– l’ampliació de freqüències que l’Ajuntament va plantejar formalment al Govern català a mitjan 2022. Ja aleshores, el municipi va proposar passar de 20 a 29 expedicions diàries en cada sentit, de dilluns a divendres, per tal de solucionar els problemes d’aforament en les hores punta.

Raons exposades

La delegació teianenca ha estat encapçalada per l’alcaldessa Gemma Rosell, juntament amb la regidora de Mobilitat Montse Riera i l’assessor municipal en matèria de transport públic, Albert Gallés. També en formava part el regidor del PSC Miguel Ángel Peinado, amb la voluntat de fer palesa la unanimitat de totes les forces polítiques del poble en aquesta qüestió.

Els representants locals han reiterat la urgència d’incorporar un quart vehicle els dies feiners per tal de reforçar el servei en les franges horàries de més demanda, tant al matí com al vespre.

L’alcaldessa ha esgrimit raons quantitatives, qualitatives i de seguretat, ja que hi ha vegades que no hi ha lloc per a tothom i moltes persones es veuen obligades a quedar-se a la parada o a viatjar dretes per l’autopista perquè no hi ha prou seients. Si bé es tracta d’una pràctica permesa per la Generalitat, l’Ajuntament sempre ha considerat que és altament perillosa en cas de frenada, topada o emergència.

Es tracta d’una casuística que s’agreuja cada dia que passa, ja que cada cop hi ha més persones que utilitzen aquesta línia per anar i tornar de Barcelona. En aquest sentit, l’Ajuntament ha posat l’accent en l’increment global del 14% que s’ha produït en l’últim any, en passar de 207.901 viatgers el 2023 a 241.268 el 2024. Es tracta d’un augment considerable que s’afegeix al creixement acumulat dels darrers anys i que no s’ha vist estroncat, en absolut, per la reobertura de l’estació de tren d’Ocata i la recuperació del nombre de viatgers de Rodalies després de les obres que s’hi van dur a terme.

Resposta pendent

Els representants de la Generalitat s’han compromès a analitzar un altre cop les dades i a donar una resposta dins del primer semestre de l’any.

El secretari de Mobilitat ha posat sobre la taula les limitacions pressupostàries de la Generalitat davant l’allau de peticions que arriben des del món local i ha emfasitzat l’aposta “prioritària” del Departament per ampliar la capacitat dels combois de tren entre Mataró i Barcelona.

Sobre aquesta qüestió, l’alcaldessa ha explicat que l’Ajuntament ja finança la línia C15 que enllaça Teià amb l’estació d’Ocata i ha anunciat que al llarg de 2025 es posarà en marxa una segona línia amb l’estació del Masnou, però ha insistit que Teià està mancat de ferrocarril i, en conseqüència, també necessita millorar les connexions directes de la C8 (808) amb Barcelona

Canvis a la 849 i la C15

A la trobada, la comitiva teianenca ha plantejat dues coses més. D’una banda, que la Generalitat assumeixi una part del cost del desdoblament de la C15 entre Teià i l’estació del Masnou, ja que es tractaria d’una nova línia interurbana. I, de l’altra, ha demanat que s’atengui el prec que l’alcaldessa de Teià i dels alcaldes d’Alella i el Masnou van enviar per escrit al Departament perquè se suprimeixin les parades que el “bus sanitari” 849 fa actualment a Montgat-Tiana, tant d’anada com de tornada, ja que es tracta de dos municipis que tenen coberta la connexió amb l’Hospital Germans Trias i Pujol a través de l’empresa TUSGSAL pel fet de pertànyer a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els tres batlles consideren que aquestes aturades penalitzen la competitivitat de la línia, ja que alenteixen el servei i fan que no resulti atractiu per a molts usuaris. Amb l’eliminació d’aquestes parades es reduiria el temps del recorregut i hi hauria més persones que agafarien aquest autobús fins a Badalona per connectar amb la parada de la línia 2 del metro a Pompeu Fabra.


Ajuntamentdeteia