Dos dies per conèixer el cooperativisme i l’economia social

CooperativismeEls dies 21 i 22 d’octubre se celebraran les primeres jornades de cooperativisme i economia social del Masnou, Alella i Teià. Les sessions tindran lloc a la sala Joan Comellas de l’Edifici Centre del Masnou (carrer de Josep Pujadas Truch, 1A), de 9.30 a 13.30h.

La trobada, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Teià, neix amb l’objectiu de divulgar i impulsar el cooperativisme i altres formes d’economia social com a opcions d’autoocupació i emprenedoria a la comarca, gràcies a Coop Maresme. A més d’intentar impulsar la creació de projectes cooperatius als tres municipis, l’experiència pretén afavorir les xarxes locals d’economia social i els contactes entre les persones que hi participaran.

Per fer-ho possible, les jornades es presenten com un mecanisme d’introducció i un espai de formació i debat on compartir experiències i resoldre dubtes.

Dues sessions

La programació s’ha estructurat a l’entorn de dues temàtiques, una per dia. Dijous 21 se centrarà en La cooperativa com a oportunitat d’ocupació, amb una xerrada expositiva a càrrec de Facto Cooperativa, seguida d’una taula d’experiències sobre Els casos d’èxit en autoocupació de Coop de Pedal, Idària i Coop Micaela en els sectors de la logística i el transport, la jardineria, i l’atenció i serveis a les persones, respectivament.

Divendres 22, l'artista, professora i activista Noemí Duran –impulsora de La casa voladora i de la metodologia Reescriure entre cossos– hi farà una Xerrada d’inspiració. A continuació l’Escola Ocata (CuEmE), l’Escola Camí del Mig, Basket Beat i Dans Invitro parlaran del cooperativisme en el món educatiu, i, juntament amb Musicop, es realitzaran diversos tallers experimentals amb tots els assistents. Les jornades es clouran amb una sessió de soundpainting basada en la composició multidisciplinar en viu, a càrrec de Ferran Badal.

Inscripcions

La participació a la trobada és gratuïta, però cal apuntar-s’hi prèviament a través del formulari que trobareu en aquest enllaç.


Ajuntamentdeteia