La Regidoria de Promoció Econòmica organitzarà una fira o mercat de Nadal a la plaça de la Cooperativa els dies 18 i 19 de desembre, de 10 a 20 h. Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament vol complementar l’oferta comercial durant el període de compres per aquestes dates i donar visibilitat als artesans i productors d’articles fets a mà de la població.
Vint-i-dues parades
El mercat a l’aire lliure tindrà capacitat per a vint-i-dues parades, que seran totes iguales, de fusta. N’hi haurà divuit destinades a la iniciativa privada i quatre de reservades a entitats locals sense ànim de lucre. Els paradistes hauran de satisfer una taxa per ocupació de via pública de 50 euros pels dos dies.
A més de proveir l’estand, l’Ajuntament es farà càrrec de la retolació, el subministrament d’energia elèctrica i els costos del servei de vigilància nocturna, a més de procurar també una taula i una cadira a cada paradista.
D’acord amb els criteris de sostenibilitat ambiental, es donarà prioritat als productes de proximitat i que evitin o redueixin la generació de residus, com ara embolcalls i embalatges.
En tot cas, s’hi podran exposar i vendre plantes i productes vegetals com ara arbres de Nadal, vesc o ponsèties; productes d’herbolari i benestar; productes de decoració nadalenca, tions i complements tradicionals; joguines i contes, preferiblement artesans i de materials respectuosos amb el medi ambient; articles de roba i complements de vestir; articles per a la llar; joieria i orfebreria; bijuteria i minerals; perfumeria i cosmètica natural; pessebres, figures i suro; i dolços, neules, mel i torrons.
Terminis de presentació
Les bases de participació al Mercat de Nadal van ser aprovades per la Junta de Govern Local i es van publicar al tauler electrònic d’anuncis del web municipal. Simultàniament, la Regidoria de Promoció Econòmica va dur a terme una feina prospectiva per donar a conèixer la iniciativa, la qual cosa en garantia l’èxit de participació.
El termini inicialment estipulat a les bases finalitzava el passat 22 de novembre, però posteriorment s’ha prorrogat fins al 3 de desembre per donar també l’oportunitat a aquelles altres persones interessades que no se’n van assabentar.
Aquesta és la raó per la qual en el document de la convocatòria apareixen els terminis que es van aprovar per Junta de Govern, i que han estat ampliats mitjançant un decret de l’Alcaldia.
Criteris de selecció
Les bases estableixen un barem de puntuació per dirimir l’adjudicació de parades en cas que les sol·licituds siguin més de 22, com ara posseir el carnet d’Artesania de Catalunya; acreditar la proximitat de la procedència de les matèries primeres o el seu origen ecològic; comercialitzar productes fets amb materials reciclats o bé tenir la residència o el domicili fiscal de l’activitat a Teià, entre d’altres.
Documentació requerida
Els professionals que optin a una parada hauran d’aportar la documentació següent: una fotocòpia del DNI, NIf o CIF; una breu descripció dels productes a vendre; una còpia de l’últim rebut d’autònoms, del certificat d’IAE i de l’assegurança de responsabilitat civil, i, en el cas de productes alimentaris, còpia de l’últim curs d’higiene i innocuïtat dels aliments.
Pel que fa a les entitats, n’hi haurà prou amb un imprès del model 036 i una còpia dels estatuts i una altra de la targeta CIF.
Al peu d’aquesta notícia us podeu descarregar les bases de participació i la instància específica per completar el tràmit, que haureu d’enviar per correu electrònic a l’adreça