Surten a la venda els dos primers perfums de la col·lecció Mouillette d’Argent

MouilletteAquest Nadal surten a la venda els perfums guanyadors del tercer Concurs Internacional de Perfumeria de Teià Mouillette d’Argent corresponents a l’edició de l’any 2019. D’aquesta manera s’inaugura una col·lecció que es llançarà al mercat tots els anys amb una edició limitada i numerada de 500 unitats de cadascun dels perfums guanyadors del certamen.

Els primers perfumistes que veuran les seves creacions exposades als prestatges de les botigues seran el brasiler Daniel Pescio i la catalana Sandra Iruela com a guanyadors del premi del jurat i el premi del públic, respectivament, amb les fragàncies Effluves de jasmins et magnolias i Jasmins d’un riad Marrocain. Els dos perfums tenen en comú la nota de gessamí, que era la nota obligada en la composició del 2019.

Des de mitjan desembre, els dos perfums es poden trobar en algunes de les perfumeries més prestigioses del país. A Barcelona, les trobareu a Les Topettes, Isidro Cosmetic Shop, Perfumeria Vall i la Perfumeria Regia del Passeig de Gràcia. També es podran adquirir fora de Catalunya en una selecció de botigues de la cadena Perfumeria Júlia a l’Estat espanyol i Andorra. El preu de venda al públic és de 120 euros.

Talent juvenil

El pàckaging dels dos perfums va ser creat per Jorgina Díaz Soley quan encara era estudiant de l’Escola d’Art i Disseny Illa de Sabadell, gràcies al Programa Talent Creatiu del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb Ainea Perfums i l’Ajuntament de Teià.

Des del 2019, el Concurs Internacional convoca les escoles d’art i disseny de Catalunya perquè els seus alumnes dissenyin l’embalatge dels perfums guanyadors i un jurat d’experts n’avalua les propostes i tria la més adient per a les fragàncies distingides en cada edició. La col·lecció de s’ampliarà amb la incorporació progressiva dels altres perfums premiats al certamen.

En aquests moments, els estudiants estan treballant en els perfums guanyadors del 2021. Des de l'organització del Concurs, la perfumista i antropòloga Irene Gisbert, explica que “aquesta acció té el propòsit de tancar el cicle i fer possible que les fragàncies vencedores de cada edició del certamen arribin a les botigues d’autor i que les persones col·leccionistes i aficionades al món del perfum puguin aconseguir-ne un exemplar exclusiu i numerat”.

Suma de complicitats

El Concurs Internacional de Perfumeria de Teià Mouillette d’Argent és una suma de complicitats teixides entre l’Ajuntament de Teià, la marca Ainea Perfums i el Beauty Cluster, que són els impulsors de l’esdeveniment.

El certamen vol donar visibilitat a l’ofici de perfumista amb l’ajut d’institucions públiques com l’Ajuntament, el Departament d’Educació i la Diputació de Barcelona, i la implicació de tot el sector de la perfumeria, encapçalat pel Beauty Cluster i totes les empreses del sector que han patrocinat el concurs (Eurofrangance, Rafesa, Iberchem, Lluch Essence i Cosmos) o bé col·laborant-hi (Gràfiques JR i Ramón Clemente).

Cal destacar també el suport de l’espai cultural Ca l’Antiga de Teià i els establiments professionals Les Topettes, Isidro Shop, Perfumeria Vall, Perfumeria Júlia i Perfumeria Regia a l’hora de facilitar l’exposició i votació dels perfums i la seva posterior venda i distribució.

Maridatge dels Sentits

El Concurs Internacional de Perfumeria Mouillette d’Argent forma part del programa del Maridatge dels Sentits, un esdeveniment farcit d’activitats socials i culturals que cada any, pels volts de maig, converteix Teià en la capital del perfum, la flor i l’enogastronomia de la mà dels viveristes i el restauradors locals, juntament amb el moviment Viles Florides, el Consorci de Promoció Enoturística del Territori de la DO Alella i el Consell Comarcal del Maresme.


Ajuntamentdeteia