VaporLa Policia Local informa que el pròxim dimecres 1 de febrer es modificarà el sentit de la circulació de vehicles del carrer del Vapor. En comptes de ser un vial amb entrada des de la Riera, a partir d’aquell dia el trànsit discorrerà en un sentit únic de circulació amb accés des del carrer de la Cerdanya i sortida al passeig de la Riera.

Aquesta decisió ha estat presa per mantenir i donar coherència a l’aparcament, que es troba autoritzat al costat de migdia. L'estretor de la calçada i la manca d'una vorera prou ampla en aquest indret obligava fins ara els conductors o bé a abandonar el vehicle per la porta de l’acompanyant, o bé a estacionar el vehicle de forma antireglamentària en sentit contrari.

La nova regulació ha comportat la substitució dels senyals antics per dos discos verticals de prohibició, un a cada costat del carrer del Vapor en la seva confluència amb el passeig de la Riera, així com la col·locació de dos altres senyals prohibint els girs des de la Riera.

Per a qualsevol aclariment o ampliació d’informació us podeu adreçar a la prefectura de Policia, situada al passeig de la Riera, núm. 120, o bé trucar als telèfons 666 53 58 58 o 935 55 71 14.

Sentit BCNA partir de les 8h de demà dimecres, els veïns de Teià que hagin de creuar la zona dels blocs del Masnou per accedir a aquesta població, la carretera d’Alella o el peatge de l’autopista es trobaran amb importants restriccions de trànsit. La via més afectada serà l’avinguda de Joan XXIII, especialment a l’alçada del pont sobre la C-32.

Tot plegat és conseqüència dels treballs de pavimentació que l’Ajuntament del Masnou realitzarà en tretze carrers del municipi. Si es compleix el calendari previst, les afectacions començaran demà al matí, dia 18, i finalitzaran divendres al vespre. Per la nit i matinada es permetrà el pas de vehicles.

En sentit d’anada, l’Ajuntament del Masnou ha habilitat un circuit alternatiu fins a mitja alçada de l’avinguda de les Guilleries pel lateral de l’autopista a través dels carrers de Vallromanes i Goleta Constança, si bé la seva operativitat resta supeditada a la marxa de les obres. De tornada a casa, en canvi, es recomana utilitzar l’N-II i les avingudes President Kennedy i Cusí i Furtunet.

Sentit TeiàAfectacions sobre el bus
Les obres obliguen també a modificar el recorregut de la línia de bus 648 o C8 Teià-Barcelona entre les 8h i les 20h.

Com en el cas dels vehicles particulars, en sentit Barcelona existirà un pas alternatiu des del pont de l’autopista fins a l’avinguda de les Guilleries. Per tant, funcionaran amb normalitat totes les parades a excepció de la del carrer del Berguedà, prop del cementiri del Masnou, que serà substituïda per una altra al carrer de l’Empordà.

L’afectació sobre el servei serà més important en sentit Teià, ja que un cop superat el peatge la tornada es farà per la carretera d’Alella, l’N-II i l’avinguda Kennedy. A aquest efecte s’habilitaran parades provisionals prop del camp de futbol del Masnou (a Alella) i les estacions del Masnou i Ocata. En aquestes darreres hi haurà connexió amb la línia C19. La parada de la rotonda de Vallbellida funcionarà amb normalitat.

Bus02El pròxim dilluns, 14 de novembre, entraran finalment en funcionament les millores acordades entre l’Ajuntament i la Generalitat en la línia de bus que uneix Teià i Barcelona per l’autopista: l'anomenada línia C8 o 648. En concret, el nombre d’expedicions diàries passarà de les 5 actuals d’anada i les 5 de tornada, a 9 en cada sentit de la marxa. L’augment del nombre de viatges permet ampliar-ne la cobertura horària, que avançarà l’hora de la primera sortida des de Teià de les 7h a les 6:45h, i millorar-ne la freqüència.

Qüestions de procediment legal han endarrerit unes setmanes la posada en marxa del nou servei, inicialment previst per a mitjan octubre. Però l’espera ha pagat la pena perquè durant aquest temps les dues administracions han perfeccionat la proposta pactada i n’hi han afegit una expedició més: de 8 a 9.

En conjunt, la competitivitat de la línia augmenta fins al punt de convertir-se en un servei “gairebé exprés”. En relació al servei anterior, les sortides matinals passaran de 3 a 4 en cada sentit, la qual cosa permetrà d'incrementar el número d’arribades a Barcelona abans de les 9h d’1 a 3, amb sortides des de Teià a les 6:45h, 7:45h i 8:15h.

Per la tarda, el nombre de viatges creix encara més: de 3 a 5, amb lapses d’una hora i mitja entre la primera sortida des de Teià a les 14:45h i l’última des de Barcelona a les 21:30h. Podeu consultar els nous horaris en aquest enllaç.

Presentació oficial
L’acte de presentació del nou servei ha tingut lloc aquest migdia a l’Ajuntament de Teià. En nom de la corporació municipal eren presents l'alcalde i titular de la regidoria de Mobilitat, Andreu Bosch, la primera tinent d’alcalde, Montse Riera, i la regidora de Gent de Teià Teresa Casellas. En representació de la Generalitat hi ha assistit el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa; el subdirector general de Coordinació i Gestió, Benjamí Cubillo; la cap del Servei de Coordinació i Gestió de Transport per Carretera, Lara Medina; el cap del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Jordi Follia, i la directora dels Serveis Territorials a Barcelona, Maria Mercè Santmartí. També hi eren els regidors de Mobilitat dels ajuntaments d’Alella i El Masnou, Anna Fernàndez i Joaquim Fàbregas, i els directors de les dues empreses que operen el servei, Juan Giménez i Francesc Sagalés.

bus01Adequació a la demanda
Durant la roda de premsa celebrada a la sala de plens, l’alcalde ha expressat la seva “satisfacció plena” pel que ha qualificat de “molt bona notícia” i ha volgut “reconèixer l’esforç dels ajuntaments i de la Generalitat”. Bosch ha destacat “l’aposta a favor de la mobilitat sostenible” que representen aquestes millores i ha recordat que ell mateix va ser un dels usuaris que el 2015 van recollir firmes per vehicular aquesta demanda.

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha ressaltat la condició de “servei públic” del transport col·lectiu per carretera i s’ha mostrat confiat que la línia serà capaç d’atraure nous usuaris perquè les noves prestacions la fan més fiable i atractiva, fins al punt que “probablement s’hagi de reforçar en el futur”. Padrosa ha relacionat aquest augment de viatgers amb la qualitat de vida del Baix Maresme i les seves relacions amb Barcelona, i s’ha posat “a disposició de l’Ajuntament” per introduir-hi noves millores “si el pressupost ens ho permet”. “Estarem amatents i vosaltres [referint-se a l’Ajuntament] estareu expectants”, ha reblat.

També els representants de les empreses operadores s’han mostrat complaguts. Francesc Sagalés ha lloat la “seriositat” del servei i Juan Giménez s’hi ha referit com “la forma més ràpida, còmoda i sostenible” d’anar i tornar de Barcelona.

Bus03El futur de la C15
En la seva al·locució, l’alcalde no ha passat per alt les possibilitats de millora de la línia urbana C15, que connecta Teià amb l’estació de tren d’Ocata. Bosch l’ha definida com un “servei absolutament imprescindible” i ha esperonat tots els presents a “estudiar fórmules per completar el servei, especialment durant el cap de setmana”.

Viatge inaugural
Un cop acabada la recepció oficial, tots els assistents s’han dirigit a la parada que hi ha al costat del Mercat Municipal i han realitzat un viatge simbòlic d’anada i tornada fins a la rotonda de la Plana a bord dels dos vehicles que presten el servei.

CampanyaPLEl passat mes de juliol, l’Ajuntament va dur a terme la campanya Aparca amb comoditat, compra amb tranquil·litat i va editar-ne 700 fulletons on informava de la ubicació i les restriccions de les diverses zones d’estacionament a l’entorn del passeig de la Riera. Ja aleshores s’advertia que la fase informativa de la campanya duraria tot l'agost i que a partir del setembre la Policia Local multaria els infractors.

D’acord amb aquest pla de treball, durant aquests dies l’agent cívic ha redoblat l’atenció en aquest àmbit i ha deixat avisos als parabrises dels vehicles que estaven mal estacionats. Complementàriament, el passat 14 d’octubre la Policia va col·locar diversos cartells anunciadors que adverteixen els automobilistes de l’inici imminent de la campanya sancionadora. En concret, s'han penjat dos rètols a la zona de càrrega i descàrrega del passeig la Riera; quatre més del carrer Josep Puigoriol entre el Poliesportiu el Cim i el carrer de Migjorn, i un darrer davant la porta de l’equipament esportiu. Segons els responsables municipals, “es farà especial incidència en les infraccions d’estacionament comeses en el passeig de la Riera, el carrer Josep Puigoriol i la plaça de Sant Martí fins que es regularitzi la situació”.

A partir de la setmana vinent, doncs, la Policia iniciarà la campanya sancionadora, per la qual cosa denunciarà tots els vehicles que infringeixin la senyalització viària i el codi de circulació. Segons el cap de Policia, Norberto Fernández, “la prioritat és protegir el vianant dels excessos dels automobilistes incívics”. Les principals accions a controlar i multar seran totes les relacionades amb l’estacionament de vehicles en voreres, passos de vianants, passos rebaixats per a persones amb mobilitat reduïda, reserves d’estacionament per a minusvàlids, zones de càrrega i descàrrega, i guals degudament senyalitzats.

La campanya també inclourà mesures de vigilància i control de les conductes i accions al volant que resultin insegures, imprudents o temeràries, amb especial atenció a les infraccions de velocitat, l’ús del mòbil i la inobservança de reduir la marxa i cedir el pas en els passos de vianants. Per tal de millorar el civisme i la seguretat del trànsit, la Policia fa una crida perquè tothom respecti els senyals i el codi de circulació.

SMSS2016aDesprés d’un any de gestions i converses, l’Ajuntament i la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat han fet públic que al llarg de les properes setmanes s’aplicarà una millora substancial en el servei de bus que uneix Teià i Barcelona, directe per l’autopista. L’anunci s’ha fet avui, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, coincidint amb el Dia Europeu Sense Cotxes.

La proposta de millora contempla l’ampliació de les franges horàries de cobertura del servei, així com un augment significatiu de les freqüències, gràcies a la posada en marxa d’un segon vehicle. El cost de les millores sol·licitades serà assumit íntegrament per la Generalitat, per la qual cosa l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, ja ha expressat la seva satisfacció al cap del Servei Territorial de Transports a Barcelona, Jordi Follia. “Ens sembla molt bona proposta perquè atén les nostres peticions de revisió horària matinal i de noves freqüències a la tarda. L'avançament del servei era una demanda essencial per poder arribar a Barcelona abans de les 9h”, ha explicat l’alcalde.

De 5 a 8 expedicions en cada sentit
La línia Teià-Barcelona opera tots els dies feiners, de dilluns a divendres. En aquests moments realitza cinc sortides diàries des de Teià (a les 7h, 8:30h, 10:15h, 19:15h i 20:45h) i cinc més des de Barcelona (a les 7:45h, 9:30h, 18:30h, 20h i 21:30h), però a mitjan octubre és previst que passaran a ser-ne vuit d’anada des de Teià (a les 6:55h, 7:45h, 8:15h, 10:15h, 16:15h, 17:45h, 19:15h i 20:45h) i vuit més de tornada des de la plaça d’Urquinaona a Barcelona (a les 7:30h, 8:45h, 9:30h, 15:30h, 17h, 18:30h, 20h i 21:30h). D’aquesta manera es reforça substancialment el servei als matins, que passa d’una a tres arribades abans de les 9h a Barcelona, i es dota d’una tornada a Teià a primera hora de la tarda.

Superades totes les previsions
El 2015 la línia de bus Teià-Barcelona va superar per primer cop els 18.000 viatgers que es van fixar en el Contracte Programa de la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat com a horitzó en el moment de la seva posada en marxa, ara fa sis anys. Des de desembre de 2010, el servei ha anat guanyant usuaris de forma sostinguda.

L'objectiu d'aquest servei és connectar de forma ràpida Teià, el Masnou Alt i els barris d'Ibars Meia i can Sors, a Alella, amb la ciutat de Barcelona sense necessitat d'efectuar cap transbordament de tren, la qual cosa suposa un estalvi de temps estimat de mitja hora.

La línia fa quatre parades a Teià: a la Riera, a Vallbellida, al carrer dels Garrofers i a Joan XXII, essent la primera la més utilitzada, amb unes mitjanes d'ús del 54,5%, 3%, 0,03% i 2%, respectivament. Les altres parades amb més demanda es troben al Masnou (11%) i Alella (17%). A partir de l'anàlisi d'aquestes dades i del billetatge, s'estima que els usuaris de Teià representen el 65% del total del passatge, els d'Alella el 20% i els del Masnou el 15%.

El servei és prestat conjuntament per dues operadores -Casas i Sagalés- i va tenir un cost per a les arques públiques de la Generalitat de 105.000€ el 2015, un cop descomptats els ingressos per la validació de bitllets i abonaments.

canBarrera02L'alcalde de Teià, Andreu Bosch, en representació de l'Ajuntament, i la propietat del terreny que ocupa el pàrquing a l'aire lliure del torrent de can Barrera han arribat a un acord per prorrogar-ne dos anys més la cessió amb els mateixos usos. Es tracta d'un solar de 1.400 metres quadrats de superfície destinat a aparcament públic des de l'any 2007. Aleshores es va condicionar l'espai i s'hi van instal·lar un parell de columnes de llum per garantir la il·luminació durant la nit.

En aquell moment, les dues parts van subscriure un conveni que havia de "cobrir les necessitats d'aparcament públic durant l'execució de les obres de construcció del consultori mèdic i dels habitatges assistits per a la gent gran de la Cooperativa". Tot i que inicialment la vigència de la cessió d'ús es va establir per a dos anys, l'acord s'ha anat prorrogant de forma tàcita fins a l'actualitat.

Ara, però, les dues parts han volgut regularitzar la situació i fixar-la per escrit en un nou document, que preveu una compensació econòmica en el rebut de l'IBI meritat per la propietat des de l'any 2011. En el text, l'Ajuntament es declara "interessat a continuar disposant del mateix terreny per cobrir necessitats de noves zones d'aparcament en el centre de la població mentre es gestiona una solució definitiva a través del nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM)". Efectivament, aquest sòl està pendent de desenvolupament a través de sengles polígons d'actuació urbanística previstos en el POUM, amb els noms de PAU 6 i 7.

Ajuntamentdeteia