Obertes les inscripcions a la fira d’artesania del Maridatge

fira maridatgeL’Ajuntament de Teià ha publicat les bases per participar com a expositor el mercat d’artesania i objectes de regal que tindrà lloc el cap de setmana del 25 i 26 de maig, coincidint amb la setena edició del Maridatge dels Sentits.

Les persones interessades han de presentar de forma telemàtica les seves sol·licituds com a instància genèrica, acompanyades de l'Annex 3, en aquest enllaç. El termini per fer-ho finalitza el 10 de maig.

Podeu descarregar el document de regulació i funcionament de la fira, així com els seus annexos, al peu d’aquesta notícia.

Articles admesos

La fira estarà formada per un màxim de 23 parades que s’instal·laran en el vorera del passeig de la Riera de davant la plaça de les Ordidores i de les Teixidores de Teià: dissabte de 12 a 16 h i de 18 a 21 h, i diumenge 26 de 10 a 15 h.

La Regidoria de Promoció Econòmica valorarà individualment cada sol·licitud segons l’ordre de presentació i la idoneïtat del producte o servei que es proposa. Els criteris de puntuació prioritzaran aspectes qualitatius i mediambientals, com ara: tenir carnet d’Artesania de Catalunya, acreditar la proximitat de la procedència o l’origen ecològic de les matèries primeres, i comercialitzar productes reciclats o utilitzar materials respectuosos amb l’entorn.

Els productes que s’hi podran vendre comprenen articles de perfumeria; articles i complements de cosmètica natural, preferiblement d’origen ecològic; flor i planta ornamental; objectes d’artesania; productes de decoració i complements de la llar, preferiblement fets a mà; joieria, orfebreria, bijuteria i minerals.

Preu i muntatge de les parades

D’acord amb l’ordenança fiscal número 23, el preu de la taxa de cada paradista és de 50 euros pels dos dies.

L’Ajuntament proveirà la infraestructura necessària per al muntatge de les parades: estand rústic de fusta de 2 x 2 metres; retolació exterior de la caseta; taula per exhibir el producte; cadira plegable; connexió elèctrica i servei de control d’aforament diürn i nocturn.

Els paradistes disposaran d’una reserva d’estacionament just al davant de la fira especialment habilitada per a la càrrega i descàrrega de material: dissabte, de 10 a 11.30 h, i diumenge, de 15 a 16.30 h. Aquesta zona, vigilada per la Policia Local, haurà de quedar totalment lliure fora d’aquestes franges horàries.


nadalLa Regidoria de Promoció Econòmica i els comerços de Teià han presentat la campanya Per Nadal, Teià hi guanya amb el comerç local, que es compon de tres promocions per incentivar les compres al poble entre Nadal i Reis.

‘La panera del Mercat’
Cada paradista del Mercat Municipal sortejarà una panera pròpia confeccionada amb la col·laboració de l’Ajuntament. Per participar en el sorteig, caldrà realitzar-hi almenys una compra entre 10 al 24 de desembre i emplenar la corresponent butlleta. Les paneres contenen productes típics de Nadal i vals promocionals per gastar a les quatre parades que hi participen.

‘La doble panera’
Ajuntament i comerços sortejaran també dues paneres valorades en 500 euros cadascuna amb productes i serveis de tots els comerços adherits a la campanya. En molts casos, el producte o servei ja estarà definit i tindrà sempre un valor superior als 30 euros. En d’altres casos, el guanyador de cada panera podrà arribar a un acord amb l’establiment per pactar el premi.

Nadal InstagramLa campanya arranca el 10 de desembre i finalitzarà el 5 de gener. Com en d’altres edicions, els clients hauran de dipositar en una urna el seu tiquet de compra amb el nom i cognoms i un telèfon de contacte. A mitjan gener es realitzarà un sorteig públic per extreure els dos guanyadors, així com dues persones reserves, que seran assabentats telefònicament. En cas que un dels guanyadors no sigui localitzat en el període de 7 dies, es procedirà a contactar amb la persona de reserva.

‘Una foto té premi’
La tercera iniciativa és un concurs d’Instagram entre els clients de més de 12 anys dels establiments que s’hi ha adherit. S’anomena Una foto té premi i consisteix a penjar una imatge amb el venedor o bé davant de l’establiment on s’ha realitzat la compra i etiquetar-la amb el hashtag #NadalTeià. Un jurat seleccionarà les tres fotografies més originals presentades fins al 5 de gener i posteriorment se n’escollirà la guanyadora per votació popular a Instagram, que s’endurà un val per 60 euros en compres al poble o per un àpat entre els establiments participants.

Enlairat2018Els pròxims dies 6, 7 i 8 de juny se celebra la sisena edició de les jornades d'emprenedoria Enlaira't. Es tracta d’un cicle de conferències i tallers “amb l’objectiu de promoure l’empresa, l’emprenedoria i els projectes emergents” impulsat pels ajuntaments d’Alella, El Masnou i Teià, als quals s’hi ha sumat també per primer cop el de Montgat.

Enguany, les jornades giren a l’entorn del disseny centrat en l’usuari o HCD (de les seves sigles en anglès, Human Centered Design). El factor humà és el fil conductor de les activitats del programa, tant pel que fa a les persones que treballen a les empreses o institucions, com les que consumeixen productes o són usuàries dels serveis que s’ofereixen. A les sessions es parlarà de les darreres tendències d’innovació empresarial i dels beneficis econòmics i socials que té posar el focus en l’ésser humà per als usuaris finals i els diferents actors que integren la cadena de consum.

Inscripcions gratuïtes
El productor de televisió i exmembre de La Trinca Josep Maria Mainat serà l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural el dimecres 6 de juny, a les 19.30h, a l’Hotel Arrey d’Alella. Seguidament tindrà lloc una sessió de networking o treball en xarxa sota el suggeridor nom de Vi.net, acompanyada d’una copa del celler Alta Alella.

Dijous dia 7 al matí, les Jornades es traslladaran a les instal·lacions d’Aigües de Barcelona per conèixer-les i realitzar-hi un workshop sobre la innovació en l’experiència del client a càrrec de Roc Fages, professor d’Innovació i desenvolupament de nous productes i serveis a l’Escola Universitària de Negocis de Caixa Terrassa (Euncet). A les 9.30h se sortirà en autocar des del Centre d’Empreses Casa del Marquès del Masnou i s’hi tornarà a les 14h.

Per la tarda, de 17.30 a 18.30h, personal tècnic dels quatre ajuntaments organitzadors realitzaran una Sessió d’ajuts i beneficis per informar als assistents del suport i dels avantatges econòmics que l’administració local brinda als emprenedors. A continuació, tindrà lloc una conversa entre Belén Badia i Manel Real sobre el talent personal i el treball en equip, a partir de la seva experiència al capdavant de dues empreses catalanes d’èxit: Uriach i Som-hi Construccions, respectivament.

Les jornades finalitzaran divendres dia 8 a les 12h al Mercat Municipal de Montgat amb la conferència Les persones primer. Com treballar a l'empresa més feliç del món?, a càrrec de David Tomàs, emprenedor i autor del llibre homònim La empresa más feliz del mundo.

La participació a les diferents sessions és gratuïta, però les places són limitades i cal inscriure-s’hi prèviament al web d'Enlaira't.

bossaEn els propers dies, els paradistes del Mercat Municipal de Teià distribuiran entre els seus compradors 300 bosses de ràfia, fins a exhaurir les existències. Es tracta d’una acció de promoció d’aquest equipament públic que té com a finalitat fidelitzar la clientela i reduir el consum de bosses d’un sol ús. La iniciativa forma part d’un paquet d’actuacions de la Regidoria de Promoció Econòmica per dinamitzar el comerç local que ha estat possible gràcies a l’assignació d’un ajut de la Diputació de Barcelona per un import total de 1.700 euros.

IMG 20161117 WA0024Aquesta setmana s’ha obert el termini per optar a les dues parades del Mercat Municipal que estaven vacants i que l’Ajuntament ha tret a concurs públic, amb el suport del programa Opera de la Diputació de Barcelona.

Es tracta de les parades número 1-3 i 16-18. Situades en l’ala nord de l’equipament comercial, tenen 3,7 i 3 metres lineals d’aparador i unes superfícies útils de 7 i 6 metres quadrats, respectivament.

La convocatòria té com a objectiu dinamitzar l’activitat comercial i augmentar la capacitat d’atracció del Mercat, això com promoure la iniciativa empresarial i ocupacional en la modalitat de treballadors autònoms.

Termini de presentació
Fins al 9 de març, les persones interessades poden presentar al registre de l’Ajuntament la documentació requerida: instància de sol·licitud, DNI, declaració responsable d’estar al corrent de pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, dipositar una fiança provisional de 500 euros i presentar un pla d’empresa en què s’expliqui la idea de negoci.

La proposta pot fer referència a activitats de cansaladeria; xarcuteria; formatgeria i embotits ibèrics; fruits secs, llegums i cereals; plats cuinats o preparats per emportar i degustació; aliments dietètics, herboristeria i parafarmàcia; llaminadures, i objectes de regal.

Suport públic
Per elaborar aquest projecte, les persones participants comptaran amb l’assessorament de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament i del Centre d’Empreses Casa del Marquès del Masnou.

A més, les persones premiades gaudiran durant dos anys d’una bonificació del 100% del cànon de lloguer de la parada i participaran en el programa formatiu Opera de la Diputació de Barcelona per adquirir coneixements sobre la gestió del negoci.

Inici de l’activitat
El jurat, presidit pel cap de l’Oficina de Mercats i Fires Locals de la Diputació, escollirà els dos projectes més interessants, que hauran de posar-se en marxa abans del 4 de juny.

Podeu descarregar-vos les bases de la convocatòria aquí:

 

 


sorteigAquest migdia ha tingut lloc a la sala de plens de l’Ajuntament el sorteig dels 10 premis en vals de regal de la campanya No hi ha Nadal sense comerç local impulsada per la Regidoria de Promoció Econòmica. En el sorteig hi han participat tots els clients que van fer compres per un import superior a 5 euros en algun dels trenta establiment adherits a la campanya entre l’11 de desembre i el 5 de gener. L’acte públic s’ha celebrat en presència de l’alcalde, Andreu Bosch, i el secretari de la corporació, i ha comptat amb l’assistència d’algunes de les persones afortunades.

En les properes hores, totes les persones premiades en seran assabentades a través d'una trucada telefònica i podran passar a recollir el premi per La Unió els matins de dimarts, dimecres i divendres i el dijous a la tarda.

A partir d’ara, cada guanyador disposarà de temps fins al 16 de febrer per gastar els seus cinc vals de 20 euros en qualsevol d’aquests establiments: Autoservei Casals, Ca la Rosi, Cafè de Baix, Carns J. Mònico, Centre Veterinari Teià, El Nou Antigó, El Trèvol Màgic, Elisabeth Creus, Farmàcia Juan Muñoz, Ferreteria Ribes, Forn de llenya Mateu, Forn Nou, Granja Anna, La Bona Estrella, La Palma, Mercat Municipal (Aviram i carnisseria Núria, Fruites i verdures Irene Ribas, Fruites i verdures Lina Ruano, Peix Fresc Jordi, La Saladeta), Merceria Olivé, Natural Benestar i Bellesa, Òptica Teià, Pastisseria Biel, Perruqueria Dolors Badia, Perruqueries Montse Anaya, Queviures Marcual, Riera-8 i Xocolat.

Condicions de la despesa
Els compradors han de tenir en compte que no es pot reemborsar canvi de cap val, per la qual cosa l’import dels productes o serveis adquirits haurà de ser sempre de 20 euros o més.

Per la seva part, l’establiment on s’efectuarà la despesa haurà d’acreditar cada val premiat abans del 2 de març a la Regidoria de Promoció Econòmica amb el corresponent tiquet justificatiu en una data que no podrà ser posterior al 16 de febrer.

Ajuntamentdeteia