La Marató de TV3 va recaptar finalment a Teià 1.880 Euros
Gràcies a Teianencs i teianenques, organitzadors i col.laboradors. Donem les gràcies a tothom per la seva col.laboració.
 
Llista de col.laboradors i organitzadors:
AJUNTAMENT DE TEIÀ
ADF DE TEIÀ
COLLA GEGANTERA DE TEIÀ
CORALS PICAROL, ESCLAT I ATÀLIA
ESCOLA DE MÚSICA CADÈNÇA
LLUBAKUS DE TEIÀ
ESCOLA D'ARTS ESCÈNIQUES BIBIANA MORALES
DIPUTACIÓ DE BARCELONA
AGRUPACIÓ ESPORTIVA TEIÀ
FLOR DE LA PALMA
BAR LA PALMA
PARRÒQUIA DE TEIÀ
CASAL DE LA GENT GRAN
DRA. LAURA VIDAL BOIXADER
ANC DE TEIÀ
AULA DE MÚSICA CLAU DE SOL

adfclasesAquests dies uns voluntaris de l'ADF estan fent unes classes a tots els alumnes del nostre institut per explicar les tasques que venim realitzant els darrers anys a les zones forestals de Teià.
Els professors d'aquest centre van creure oportú inculcar als seus alumnes els valors d'estimació i protecció del patrimoni natural que es desprenia a l'exposició de "ADF de Teià, 25 anys treballant pel medi ambient". Aquesta inquietud, que va ser molt ben rebuda per part de la nostra entitat, ens engrescà des del primer moment ja que ens permet fer divulgació de les nostres actuacions a aquest col•lectiu de joves
Tanmateix, els panells de l'esmentada exposició han estat plantats a les parets d'un corredor de l'Institut per complementar les explicacions dels voluntaris.

PRIMERA. OBJECTE DE LES BASES

Aquestes bases tenen per finalitat regular la concessió de la segona edició de les Distincions al Mèrit Esportiu Vila de Teià, de tal manera que es reconeguin els fets esportius més destacables aconseguits durant l'any 2012 per esportistes, a nivell individual o per equips.

SEGONA. MODALITATS DE LES DISTINCIONS

A tal efecte, es podran realitzar les següents distincions, podent quedar deserta qualsevol d'elles.
  •  A l'esportista infantil més destacat
  • A l'esportista adult més destacat
  • A l'equip infantil més destacat
  • A l'equip adult més destacat
  • Al fet esportiu amb més repercussió.
  • A la trajectòria esportiva més destacada

TERCERA. REQUISITS DELS ASPIRANTS A DISTINCIÓ

3.1 Per la concessió de Distinció al Mèrit Esportiu. Categoria d'esportista infantil més destacat,
serà condició imprescindible que es tracti d'esportistes empadronats o nascuts a Teià i menors de 16 anys.
3.2 Per la concessió de Distinció al Mèrit Esportiu. Categoria d'esportista adult més destacat,
serà condició imprescindible que es tracti d'esportistes empadronats o nascuts a Teià i a partir de 16 anys.
3.3 Per la concessió de Distinció al Mèrit Esportiu. Categoria d'equip infantil més destacat.
serà condició imprescindible que es tracti d'un equip d'alguna entitat de Teià i que els seus membres siguin menors de 16 anys.
3.4 Per la concessió de Distinció al Mèrit Esportiu. Categoria d'equip adult més destacat,
serà condició imprescindible que es tracti d'un equip d'alguna entitat de Teià i que els seus membres tinguin 16 o més anys.
3.5 Per la concessió de Distinció al Mèrit Esportiu. Categoria del fet esportiu amb més repercussió,
serà condició imprescindible que el fet en qüestió estigui vinculat d'alguna manera a la població de Teià.
3.6 Per la concessió de Distinció al Mèrit Esportiu. Categoria de trajectòria esportiva més destacada,
Serà condició imprescindible, que aquesta trajectòria ja sigui d'una persona, grup o entitat hagi promocionat l'esport a Teià durant els darrers anys.

QUARTA.- PROPOSTES

Podran formular les propostes a Distinció al Mèrit Esportiu Vila de Teià els següents:
- Entitats o clubs esportius de Teià legalment constituïts
- Qualsevol persona física empadronada a Teià
Les propostes es presentaran mitjançant l'annex "Proposta de Distinció al Mèrit Esportiu Vila de Teià" que s'adjunta.
Hauran de ser presentades al registre d'entrada de l'Ajuntament de Teià o enviades per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. fins al dia 31 de maig del 2013.

CINQUENA.- JURAT

El jurat estarà constituït pels següents membres:
President/a:
  • Alcalde, o vocal en qui delegui.

Vocals:

  • El regidor d'Esports
  • Un membre de l'Àrea de Promoció de l'Esport de la Regidoria d'Esports de l'Ajuntament de Teià.
  • Un membre de l'Àrea del Pla Estratègic de la Regidoria d'Esports de l'Ajuntament de Teià.
  • Dos representants del Consell Municipal d'Esports i que no siguin de la mateixa entitat, ampa o grup municipal.
  • Un/a destacat/da esportista ja retirat/da i que estigui vinculat a Teià.
  • Dues persones de Teià que practiquin o hagin practicat esport de forma habitual. (caldrà acreditar-ho)
Cap persona podrà estar en el jurat durant dos anys consecutius a excepció de l'alcalde i el regidor d'Esports.

SISENA.- CONCESSIÓ

El jurat es reserva el dret a resoldre qualsevol circumstància no prevista a les bases, així com a la interpretació d'aquestes.
Les distincions es concediran a les persones i equips que a judici del jurat es considerin mereixedores d'aquestes, en cadascuna de les modalitats referides.
A judici del jurat, quan concorrin més d'una persona o club amb mèrits similars per obtenir una de les distincions, aquesta podrà concedir-se exaequo.
El jurat podrà declarar deserta aquella o aquelles categories en les quals consideri que no hi ha cap candidat/a amb els suficients mèrits per atorgar la distinció.
El veredicte es farà públic a la Nit de l'Esport de Teià, el 29 de juny del 2013.
El veredicte del jurat serà amb caràcter inapel·lable, i serà elevat a Alcaldia per la seva aprovació mitjançant la corresponent resolució.

placesGalamons

Condicions d'accés (d'edat)

Tots els infants de 0 a 3 anys poden fer la preinscripció. L'edat mínima que han de tenir per accedir-hi és de 16 setmanes el dia 1 de setembre de l'any que s'inicia el curs (haver nascut abans del 30 d’abril de 2013).

Calendari de preinscripció i matriculació

El calendari és el següent:
  • Jornada de portes obertes: divendres dia 12 d’abril (de 17 a 19h)
  • Presentació de sol—licituds: del 6 al 17 de maig. Dilluns, dimecres i divendres de 10 a 12h, dimarts i dijous de 16 a 17h
  • Publicació de les llistes amb el barem: 27 de maig
  • Reclamacions a les llistes amb el barem: 28 al 29 de maig fins les 16h.
  • Sorteig del número de desempat: 29 de maig a les 17:30h a l'EBM Els Galamons
  • Publicació de les llistes d'alumnes admesos i llista d'espera: 5 de juny
  • Període de matrícula: del 10 al 14 de juny

Criteris de puntuació

Per ordenar les sol—licituds d'admissió i assignar les places del centre, quan el nombre de sol—licituds és superior a l'oferta, s'apliquen els criteris de prioritat, primer els generals i després els complementaris.

Criteris generals

  • Germans escolaritzats al centre o pares o tutors legals que hi treballin a principi del curs en què es matricula l’infant: 40 punts.
  • Proximitat del domicili:
    • a) Quan el domicili de la persona sol—licitant estigui a l'àrea de proximitat del centre: 35 punts.
    • b) Quan a instància del pare o la mare, tutor/a, guardador/a de fet, es prengui en consideració, en comptes del domicili familiar, l'adreça del lloc de treball d'un d'ells, i aquest és dins l'àrea de proximitat del centre: 20 punts.
  • Renda anual de la unitat familiar: Quan el pare o la mare (o tutor/a), siguin beneficiaris de l'ajut de la renda mínima d'inserció: 10 punts.
  • Discapacitat de l'alumne/a, pare, mare o germans: Quan l'alumne/a, el pare, la mare (el/la tutor/a), un germà o una germana de l'alumne/a acrediti una discapacitat de grau igual o superior al 33%, 10 punts

Criteris complementaris

  • Pel fet de formar part de família nombrosa o monoparental: 15 punts.
  • Pel fet que l'alumne/a pateixi una malaltia crònica que li afecti el sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosa la malaltia celíaca: 10 punts.

Imprès i documentació

Per accedir per primera vegada a una llar d'infants o escola bressol cal presentar l'imprès de sol—licitud d'admissió. L'imprès de preinscripció estarà disponible properament a:
http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/menuitem.d7cfc336363a7af8e85c7273b0c0e1a0/?vgnextoid=0a915a9d0af2b210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=0a915a9d0af2b210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

Dins el període de presentació de sol—licituds cal presentar també la documentació acreditativa de totes les circumstàncies al—legades a la sol—licitud. En tots els casos que es demana original i còpia, l'original es retornarà un cop contrastat amb la còpia.

Només podeu presentar una sol—licitud de preinscripció per alumne/a. Per a llars de municipis diferents, es pot presentar una sol—licitud per a cada municipi.

Documentació que ha de presentar tothom

1. Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació (document d'identitat, passaport o llibre de família del país d'origen).
2. Original i fotocòpia del document nacional d'identitat (DNI) de la persona sol—licitant (pare, mare o tutor/a o guardador/a de fet) o de la targeta de residència on consta el NIE.
3. Original i fotocòpia de la targeta sanitària individual (TSI), si la teniu.

Documents per acreditar el compliment dels criteris de baremació al—legats

Renda anual de la unitat familiar: Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció.
Proximitat del domicili de l'alumne/a o, si escau, proximitat del lloc de treball de la persona sol—licitant.

a)Original i fotocòpia del DNI de la persona sol—licitant o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas de persones estrangeres.
b)Certificat o volant municipal de convivència de l'alumne només quan el domicili familiar que s'al—lega no coincideix amb el del DNI de la persona sol—licitant; si no coincideix amb la targeta de residència on consta el NIE, en el cas de persones estrangeres, resguard de la renovació del DNI o comunicació, amb registre d'entrada, del canvi de domicili a la delegació del Govern.
c)Quan per aquest criteri es consideri el domicili del lloc de treball, s'acreditarà mitjançant l'aportació d'una còpia del contracte laboral o d'un certificat emès a l'efecte per l'empresa.

Germans escolaritzats al centre educatiu o pares o tutors legals que hi treballen a principi del curs en que es matricula l’infant (el centre comprovarà directament aquestes circumstàncies).

S'entén que un/a pare/mare o tutor/a legal hi treballa quan en el moment de presentar la sol—licitud de preinscripció exerceix en el centre una activitat continuada amb una jornada mínima en el centre de 10 hores setmanals, amb el corresponent contracte laboral. El centre comprovarà directament aquestes circumstàncies.

Discapacitat de l'alumne/a, pare, mare, tutor/a o germans.

a)Original i fotocòpia del certificat de disminució de la persona que al—legui aquesta condició, emès pel Departament d'Acció Social i Ciutadania. També s'admetran els certificats de disminució emesos per l'ICAM (Institut Català d'Avaluacions Mèdiques) o pels organismes competents d'altres comunitats autònomes. En tot cas en el certificat s'haurà d'acreditar que la discapacitat és igual o superior al 33%.
b)Es consideren afectats per una discapacitat igual o superior al 33% els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa i els de les classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

Família nombrosa o monoparental: Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent.

Malaltia crònica de l'alumne/a que li afecti el sistema digestiu, endocrí o metabòlic: Informe emès per un/a metge/essa del sistema públic de salut, o certificat mèdic oficial amb signatura legalitzada pel Col—legi de Metges de la demarcació corresponent, en els quals s'indiqui expressament que l'alumne/a té diagnosticada una malaltia crònica que li afecta el sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosa la celíaca i s'hi especifiqui de quina malaltia es tracta.

Llocs on es pot presentar la sol—licitud

La sol—licitud s'ha de presentar preferentment a l'escola bressol municipal Els Galamons, els dilluns, dimecres i divendres de 10 a 12h, dimarts i dijous de 16 a 17h.
També es pot presentar a l'ajuntament, o als serveis territorials del Departament d'Educació en horaris de registre.

Sorteig

Per fer el sorteig públic, es posaran tots els noms dels infants amb igualtat de punts i s’anirà treien tants paperets com places hi hagi a ocupar.

Matriculació

Els alumnes admesos han de formalitzar la matrícula entre el 10 i el 14 de juny de 2013, ambdós inclosos. Si no es formalitza la matrícula durant aquest termini es considera que l'alumne/a renuncia a la plaça adjudicada.
Per formalitzar la matrícula heu de presentar la Fotocòpia del carnet de vacunacions on figurin les dosis de vacunes rebudes amb les dates corresponents.
  • . Quan no es tingui el carnet de vacunacions, cal presentar un certificat mèdic oficial on constin les dosis de vacuna rebudes amb les dates corresponents.
  • Si les nenes o els nens no han estat vacunats per contraindicació mèdica o per altres circumstàncies, cal presentar un certificat mèdic oficial justificatiu.
Les persones que en el moment de fer la preinscripció van haver de presentar el resguard de renovació del DNI, han de presentar el DNI renovat, amb la nova adreça.

Si un/a alumne/a no pot presentar algun document per causes justificades, se'l matricula condicionalment. La matrícula s'anul—la si, abans de l'inici del curs, no presenteu la documentació pendent o no acrediteu que heu iniciat els tràmits de convalidació.

La matriculació s'ha de realitzar a l'escola bressol municipal Els Galamons, els dilluns, dimecres i divendres de 10 a 12h, dimarts i dijous de 16 a 17h.

Llista d’espera posterior a la matriculació

Un cop hagi finalitzat el període de matrícula tindran preferència aquells infants que no hagin pogut entrar després del sorteig. Posteriorment es podran apuntar a la llista d’espera aquelles famílies que ho sol.licitin, tenint en compte que és imprescindible que els infants tinguin 16 setmanes en el moment d’apuntar-se.

Per optar a la vacant que es produeixi durant el curs escolar:

1. Tindran preferència els infants que van entrar dins del procés de preinscripció i matrícula
2. Posteriorment, els alumnes apuntats a la llista d’espera. D’aquests es farà una baremació tenint en compte els mateixos criteris que a la preinscripció. Es tindran en compte als infants apuntats fins el dia en que es produeixi la vacant. L’ordre es farà es funció de qui tingui més punts.
3. En el cas que no hi hagi infants en la llista d’espera en el moment d’una vacant, tindrà opció a la plaça el primer que vingui.

VIII Caminada 061El passat diumenge 14 d'abril del 2013 va tenir lloc la 8a Caminada Popular dels 3 pobles organitzada pels ajuntaments d'Alella, El Masnou i Teià amb un GRAN ÈXIT DE PARTICIPACIÓ.
En aquesta 8a edició, vàrem ser 1.479 persones de les quals 392 d'Alella, 710 del Masnou i 377 de Teià, augmentant un 23% en termes absoluts, i amb un 40% més de gent que va sortir des de Teià, confirmant d'aquesta manera la caminada com una activitat potent i de referència dintre de l'àmbit esportiu municipal i comarcal.
 
Aquesta fou una jornada on es van combinar la pràctica esportiva amb el gaudir de la natura tot passejant i descobrint racons insòlits dels nostres municipis. I per acabar d'amenitzar la caminada vàrem esmorzar gratuïtament a la CAT-Cella Vinaria de Teià, on posteriorment com a colofó vam realitzar la ja tradicional foto de grup i la gent va poder visitar les restes romàniques de la Cella.
La caminada busca la participació, sense donar importància al resultat final ni a les classificacions, i oberta sobretot a tota la població com a tal, és a dir a la participació de les famílies al complet. Els objectius principals d'aquest esdeveniment és sobretot, crear hàbits, actituds positives i favorables per a la pràctica de l'activitat física, així com la col·laboració intermunicipal amb una activitat conjunta. En definitiva, una festa al voltant de l'activitat física.
 
Des de les regidories d'Esports dels tres pobles hem treballat amb molta dedicació i esforç, però sobretot amb molta il·lusió perquè aquesta jornada suposés un dia especial per a tots els participants, i aquest fet ha estat possible gràcies també a totes aquelles persones i entitats que han col·laborat amb aquesta magnifica jornada, les quals han fet possible que seguim realitzant activitat física, què és una garantia de salut i benestar en el seu present i que de ben segur ho serà en el seu futur.

Ajuntamentdeteia