El passat dijous 23 de febrer es va realitzar la xerrada Què fem amb la roba? al Casal de Gent Gran, per donar a conèixer la feina i els projectes de l’ONG HUMANA. Recordem que des del desembre de 2010 l’organització està present al municipi, amb quatre contenidors:

  1. Aparcament can Llaurador
  2. Aparcament parc Vallbellida
  3. Plaça de les Teixidores i Ordidores
  4. Deixalleria

Segons dades facilitades per HUMANA a la xerrada, una part de la roba recollida s’envia a una de les tres plantes de classificació que té l’organització, on és classificada segons el seu estat.

Aproximadament un 12% de la roba es destina a les 23 botigues de segona mà que té l’ONG al territori espanyol. Un 47% de les peces s’envia a l’Àfrica, impulsant així l’activitat econòmica i generant recursos per al seu desenvolupament.

De la resta, un 31% és roba molt desgastada que es destina al reciclatge tèxtil mitjançant empreses especialitzades i un 10% són teixits no reciclables que s’envien a abocadors.

Al nostre municipi, durant l’any 2011 s’ha recollit un total de 9.825 kg, amb una mitjana de 1,6 kg per habitant, sent la mitja setmanal de roba recollida de 123 kg, gairebé 40 per sobre de la mitja de Catalunya.

Per a més informació podeu consultar la pàgina web d’HUMANA:

http://www.humana-spain.org/


vellaQuaresmaPer primer cop a Teià ahir diumenge 26 de febrer, el primer diumenge de Quaresma, vam començar a fer el "Serra la Vella".

Les set cames de la Vella Quaresma són un calendari popular per comptar els dies que queden fins arribar a la Pasqua; és la quarantena que va de Carnaval a Setmana Santa. El "Serra la Vella" és un acte molt curtet, sense més pretensions que no deixar morir el personatge de la Vella Quaresma i està pensat perquè tothom hi participi, petits i grans.

Amb la Coral Picarol vam cantar tots junts una cançó per ajudar al serrador (gràcies, Ricard) a serrar amb força i treure així una cama a la Vella. Fent un rodolí, vam oferir tot d'aliments (pa, vi, formatge, ...) a la serra per donar-li empenta i energia, el serrador se'ls cruspia per acabar abans amb la tasca encomanda. I quan vam aconseguir treure la primera cama, la Vella ens va repartir unes piruletes a tots, que el desgast de tant cantar bé s'ho mereixia! Moltes gràcies a tots les que ahir hi vau participar i ho vau fer possible.

Fins al dia 8 d'abril, cada diumenge a les 13h sou convidats a davant de cal Dr. Mariano a tallar la pota; i tots els que vulgueu podeu portar un rodolí i una queviure i així el llegirem en veu alta.

Serra la Vella, un plat d’escudella;
Serra la velló, un plat d’escudelló!

-  Mestressa, que ja està?
-  Nooooo!
-  Mestressa, porteu pa
que la serra no vol serrar!


qpsEl proper 15 d'abril a Teià reviurem un dels concerts que va impactar en el seu moment. Enguany la Setmana Cultural reviu el Moviment Cultural en motiu dels seus 30 anys de creació. Pi de la Serra ens oferirà les mateixes cançons que llavors ens van emocionar però amb nous arrenjaments i amb aires de blues

Entrades properament a la venda.


credit

La renegociació del crèdit era la única sortida per fer viable la malmesa economia del nostre Ajuntament, fins i tot així ho va entendre l’oposició, votant tots a favor.

Les condicions aconseguides han estat òptimes. Tant és així que l’equip de govern municipal podem quasi assegurar que a Catalunya amb lo que portem d’any,  les entitats bancàries no han signat  cap crèdit amb unes condicions tan bones per al perceptor.

Agraïm a totes aquelles persones de Caixa Laietana Bankia que han fet possible la renegociació d’aquest crèdit.

L’equip de govern municipal també vol agrair a la Generalitat de Catalunya el treball colze a colze amb el departament d’economia i finances, amb qui sempre s'hi ha trobat ajuda i col·laboració.

Condicions del crèdit:

1r any
interès: 5,11 %

Els 9 anys restans
Interès: euribor anual + 3,75%

Temps del crèdit:
10 anys


assembleaTreballadoresLlarAmb una assistència d’aproximadament 30 persones, el passat dijous 16 de febrer es va celebrar una assemblea informativa sobre el règim especial de treballadors/es de la llar i les modificacions legals en relació a l’arrelament social, laboral i familiar. Organitzada pel Centre d’Informació per a Treballadors i Treballadores Estrangers (CITE), representat per l’advocat especialitzat en estrangeria Idrissa Djiba, i Serveis Socials de Teià, amb la col·laboració de GRAMC, que va cedir per a l’acte el seu local Karambu al Casal Parroquial.

A l’acte,  hi van participar activament Neus Coll, sòcia i voluntària de GRAMC, i la regidora d’Hisenda i Educació de l’Ajuntament de Teià, Bárbara Furment.

El Servei d'Assessorament en Matèria d'Estrangeria (SAME), servei gratuït mancomunat entre els ajuntaments del Masnou, Alella i Teià, ofereix tant a treballadors com a empresaris informació i orientació. El servei es presta els dijous de 16.00h a 20.00h a l’edifici Roger de Flor del Masnou, sol·licitant cita prèvia al telèfon 93 557 18 00.


Característiques específiques d’aquesta tipologia delictiva

Com a primera característica i la més rellevant és que les víctimes sempre són persones vulnerables (majoritàriament persones d’edat avançada), tot i que també s’han donat casos de víctimes estrangeres que es troben de vacances al nostre país. L’àmbit d’actuació d’aquests autors es dóna majoritàriament en l’àmbit rural, tenen una gran mobilitat pel territori català i utilitzen diferents modalitats delictives d’abús de confiança que es detallen en el següent apartat.

Cal destacar que en moltes ocasions les víctimes no denuncien els fets per vergonya d’haver estat enganyats.

Diferents sistemàtiques d’actuació

Tot i que es dóna una sèrie de similituds en aquesta tipologia delictiva, els autors utilitzen diferents modalitats, totes elles amb un “modus operandi” específic.

1.- Abús de confiança per mitjà de simulació d’accident

Aquesta modalitat consisteix en fer creure que el vehicle de les víctimes ha col·lidit amb el propi vehicle dels autors. Aquests fan creure a la víctima que els ha provocat uns danys i a continuació els fan parar per arreglar l’incident.

Els autors fan creure que parlen telefònicament amb l’asseguradora del vehicle de la víctima (l’interlocutor real sol ser l’acompanyant de l’autor que normalment es queda a l’interior del vehicle suposadament danyat) la qual aconsella a la víctima que pagui una quantitat de diners en efectiu a canvi de no perdre les bonificacions i la retirada del carnet.

Les víctimes solen sentir-se coaccionades i accedeixen a un pagament  desproporcionat del valor dels danys. Si no disposen de diners en efectiu al lloc dels fets, són acompanyats pels autors fins als seus domicilis o fins a entitats bancàries pròximes. El modus operandi descrit pot acabar en un fet d’engany per abús de confiança (estafa) o bé en robatori amb violència i intimidació segons com responguin les víctimes a l’engany.

El vehicles utilitzats pels autors presenten algun dany (normalment el retrovisor o alguna ratllada) i són llogats a França per terceres persones, que normalment no tenen antecedents policials. A l’interior d’aquests (guantera), de vegades, es  localitzen boles tipus “caniques” que són utilitzades per simular el soroll de l’impacte del vehicle dels autors amb el de les víctimes.

2.- Fals amic i venta de productes de baix cost a preus abusius.

Aquesta modalitat consisteix en fer creure a la víctima, recordem que sempre són persones d’edat avançada, que havien treballat junts a la mateixa empresa o que tenen un amic o familiar en comú. L’habilitat exercida per l’autor amb preguntes i fets genèrics, l’utilitza per fer creure a la víctima els arguments exposats (haver coincidit en un treball, amic en comú, etc ...) i guanyar-se la seva confiança. Arribat a aquest punt, l’autor sol·licita un quantitat de diners amb l’excusa de sufragar una despesa inesperada. A vegades, a canvi d’aquests diners, li ofereix a la víctima un producte de luxe (rellotges , jaquetes, etc..) a baix preu, resultant ser aquests imitacions dolentes i de poc valor econòmic.

En aquests casos el contacte amb la víctima el sol fer un sol autor, mentre que els altres esperen dins el vehicle realitzant tasques de vigilància.

FONT:

Unitat Regional de Proximitat i atenció al Ciutadà
Telèfon d’emergències 112


Ajuntamentdeteia