deixalleriaUs informem que la deixalleria mancomunada del Masnou, Alella i Teià restarà tancada, des de primer de febrer fins, aproximadament, el mes de maig, amb motiu de les obres d'ampliació de l'equipament, per tal de facilitar la circulació a dins de la instal·lació i milloraran alguns espais d'aportació de residus.

El projecte contempla l'ampliació dels espais de servei, amb la incorporació d'una nova bàscula i la renovació i reubicació de l'antiga i l'adaptació de noves rasants del vial est per d'encabir-hi la plataforma per a la bàscula d'accés i la seva urbanització. Això garanteix la funcionalitat de la instal.lació.

Durant el perióde d'obres, els usuaris que no siguin particulars (comercials, petits industrials, etc.) hauran d'utilitzar els serveis de gestors autoritzats de residus. Es pot consultar el gestor autoritzat més proper a l'Agència de Residus de Catalunya: 93 567 33 00, www.arc-cat.net. D'altra banda, els usuaris particulars podran utilitzar la deixalleria mòbil d'Alella, el Masnou i Teià –que continuarà amb el calendari habitual– i la deixalleria fixa de la Mancomunitat de Municipis de Premià de Dalt, Premià de Mar i Vilassar de Dalt, anomenada "La Suïssa", amb la qual s'ha establert un conveni de col·laboració i on les targetes de la deixalleria mancomunada d'Alella, el Masnou i Teià continuaran sent vàlides. els usuaris que no siguin particulars (comercials, petits industrials, etc.) hauran d'utilitzar els serveis de gestors autoritzats de residus. Es pot consultar el gestor autoritzat més proper a l'Agència de Residus de Catalunya: 93 567 33 00, www.arc-cat.net. D'altra banda, els usuaris particulars podran utilitzar la deixalleria mòbil d'Alella, el Masnou i Teià –que continuarà amb el calendari habitual– i la deixalleria fixa de la Mancomunitat de Municipis de Premià de Dalt, Premià de Mar i Vilassar de Dalt, anomenada "La Suïssa", amb la qual s'ha establert un conveni de col·laboració i on les targetes de la deixalleria mancomunada d'Alella, el Masnou i Teià continuaran sent vàlides. Consulteu-ne el tríptic informatiu.


caseta

Aquest diumenge dia 18, aprofitant que es feia el lliurament dels premis del 5è concurs de fotografia del pessebre artístic-monumental, s’ha procedit al sorteig d’una de les casetes.

El número afortunat ha estat el 1137, desconeixem encara la persona agraciada.

Si teniu número recordeu que el pessebre romandrà obert fins al diumenge dia 25 gener. Poseu-vos en contacte amb algú dels pessebristes o passeu-vos per la casa de cultura.

Gran participació en el concurs de fotografia del pessebre d’aquest any

EL concurs de fotografia del pessebre d’aquest any amb 28 participants a la categoria d’adults i 5 participants a la categoria infantil supera amb escreix la participació dels darrers anys.

En tractar-se d’un concurs s’han de lliurar uns premis, però per als qui fem el pessebre el millor és la vostra participació, que fa que es valori la feina feta i ens anima un any més a continuar endavant.

Els premis d’aquest any han estat per:

INFANTIL

1r premi.- Laura Pujol Maresma amb la fotografia “Camí de Nadal”

2n premi.- Natàlia Cano Tarradas amb la fotografia “Porquet”

3r premi.- Alèxia Effa Sàenz amb la fotografia “Tot a punt pel soc”

ADULTS

1r premi.- Francesc de Rey amb la fotografia “Escalfor de llar”

2n premi.- Josep Maria Garganté amb la fotografia “Pescant al molí”

3r premi.- Pere Pairó amb la fotografia “A taula”

Accèsit.- Marta Mira amb la fotografia ”Arbre mort”

MOLTES GRÀCIES


La Policia Local informa que el proper dia 25 de gener de 2015, es celebrarà la prova esportiva organitzada pel Club Excursionista de Teià i 7SPORTS 2011 S.L., 1er TEIATLÓ 2015 duatló de muntanya, consistent en un recorregut de tres trams:

Carrera a peu de 5 km + 19 km de BTT + 3 km de cursa a peu.

El recorregut de la mateixa és un circuït tancat de 19 kilòmetres degudament senyalitzat i marcat, que transcorre una part al nucli urbà (Passeig La Riera, en el tram comprès entre el carrer Torrent de Can Mateu i el Torrent del Molí) i una altra part per zona de muntanya.

En aquest sentit, per Resolució de l’Alcaldia núm. 19/2015 de 13 de gener de 2015, va adoptar les següents mesures de seguretat amb les següents conseqüències per a la circulació i estacionament de vehicles el dia 25 de gener de 2015:

  1. La circulació dels vehicles al Passeig la Riera, en el tram comprès entre el carrer Torrent de Can Mateu i el carrer Can Bassols, des de les 8.00 fins les 14.00 hores del mateix dia, romandrà tancada al trànsit (ambdós sentits de circulació).
    Pas alternatiu mentre estigui tancat al trànsit el Passeig La Riera:
    - Pg. La Riera, Can Bassols, Tt. Can Mateu, Passeig La Riera (direcció mar - muntanya).
    - Passeig La Riera, Tt. Can Mateu, Can Bassols i sortida al Pg. La Riera (direcció muntanya  mar). 
  2. La circulació dels vehicles al Passeig la Riera, en el tram comprès entre el Torrent de Can Mateu i el Torrent del Molí, des de les 8.00 fins les 14.00 hores del mateix dia, existirà doble sentit de circulació (mar - muntanya i muntanya – mar), amb la delimitació d’un carril de circulació pel desenvolupament de prova esportiva d’ús exclusiu dels participants, delimitat amb tanques i degudament senyalitzat, de tres (3) metres d’amplada aproximadament a la banda dreta sentit muntanya a comptar des de la vorera.
  3. L’estacionament de vehicles es trobarà prohibit en ambdós costats del Passeig La Riera en el tram comprès entre el carrer Sant Jordi i el Torrent del Molí, des de les 7.00 hores fins les 14.00 hores del mateix dia, respectant la senyalització provisional col·locada per aquest esdeveniment. Els vehicles que es trobin estacionats a partir de l’esmentada hora seran retirats amb grua.
  4. La circulació de vehicles pel carrer Sebastià Dalmau, Camí de Can Mora, Torrent de Can Mora restarà prohibida i en tot cas, restringida a l’accés dels veïns, quan les circumstàncies i participants de la prova ho permetin sempre i quan, no es posi en perill la integritat física dels participants. Tanmateix en totes les vies principals i secundàries haurà d’existir un voluntari de l’organització per tal de controlar el correcte desenvolupament de la prova esportiva
  5. L’accés al circuït tancat de 19 kilòmetres degudament senyalitzat i marcat, serà per ús exclusiu dels participants de la prova, restant prohibit l’accés al mateix per qualsevol persona o vehicle que no estigui expressament autoritzat, des de les 8.30 fins les 13.00 hores. En tot cas, s’haurà de garantir la seguretat dels participants, i per tant, en totes les vies principals i secundàries haurà d’existir un voluntari de l’organització per tal de controlar el correcte desenvolupament de la prova esportiva.

Per a qualsevol aclariment o ampliació d’informació us podeu adreçar a la Prefectura de Policia, passeig de La Riera, 120, o bé als telèfons 666 53 58 58 o 93 555 71 14.

Aprofitem l’avinentesa per agrair-vos la vostra col·laboració i en benefici de tots, es fa una crida perquè tothom col·labori respectant les normes de circulació.

 Teià, gener de 2015


Volem agrair a les 40 persones que varen venir a donar sang el passat 9 de gener amb la seva aportació s'incrementen les reserves de sang a Catalunya.

La donació de sang és un acte solidari i de participació ciutadana que beneficia al conjunt de la societat. Es un acte senzill, seguir, gens dolorós, i assistit per professionals especialitzats en tot moment. Ple donant no comporta cap ris i pels malalts de tot el territori pot suposar avançar en el seu procés de curació.

Us encoratgem ha ser molts més en les properes campanyes i recordem que els homes podem donar sang fins a 4 vegades a l'any i les dones 3, sempre i quan es respecti l'interval mínim de dos mesos entre donacions.


reunio dibaL'alcalde de Teià, Josep Botey, i el regidor d'ensenyament, Jaume Sabatés, s'han reunit amb el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve i el vicepresident tercer de la diputació i alcalde de Vilassar de Mar, Joaquim Ferrer per demanar el suport de la corporació provincial per tal de dur a terme la rehabilitació de l'edifici de l'escola municipal, El Cim, que pateix importants desperfectes. Es tracta d'un edifici que va ser construït fa més de quaranta anys, que després de projectes d'ampliació i remodelació acordats amb la Generalitat els anys 2004 i 2008 que no es van arribar a dur a terme en la seva totalitat per les dificultats econòmiques, i que cal fer-li un manteniment a fons i sobretot, adequar-lo als requeriments de seguretat vigents.

El president Esteve ha estat receptiu a les peticions dels nostres representants municipals i s'ha compromès a una ajuda extraordinària 125.000€ per fer front a algunes de les deficiències de seguretat més urgents. Malauradament, amb aquesta aportació no es cobreixen ni de bon tros les deficiències de l'escola per la qual cosa continuarem reivindicant al Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya la reforma integral aprovada l'any 2008. A aquesta aportació de la Diputació aquest any s'hi ha de sumar la reparació de les deficiències estructurals del gimnàs nou, el compromís del Departament d'Ensenyament de fer un RAM (reforma ampliació i millora) a l'escola per una quantia aproximada de 50.000 € i les aportacions de fons propis com hem fet l'any 2014.

La Diputació de Barcelona va elaborar, i va lliurar el setembre passat a l'Ajuntament, l'estudi "Pla Inicial de Manteniment de l'Escola El Cim en el municipi de Teià", en el que es detallaven les mancances i els arranjaments necessaris per a l'escola el Cim, amb la valoració econòmica i el calendari segons prioritats.

El regidor d'ensenyament i l'alcalde han fet diferents visites al Departament d'Ensenyament de la Generalitat i a, la Diputació, per què aquestes administracions s'impliquessin amb el que és una necessitat urgent de reparació i manteniment del centre escolar que han donat fruit amb els compromisos d'aportacions en aquesta primera fase de 2015 del Pla de Manteniment d'El Cim.


L’Ajuntament de Teià posa a disposició dels proveïdors la bústia de lliurament de factures electròniques en compliment de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptables de factures en el Sector Públic.

1. Quan entra en vigor?

La disposició final vuitena estableix que l’obligació de presentació de factura electrònica entrarà en vigor el dia 15 de gener de 2015.
Actualment ja és possible presentar les factures en aquest format de facturació electrònica.

2. Qui està obligat a presentar les factures en format electrònic?

Tots els proveïdors que hagin lliurat béns o prestat serveis a l’Administració Pública poden expedir i remetre factura electrònica. En tot cas, estan obligades a l’ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt general d’entrada que correspongui les entitats següents:

  • societats anònimes;
  • societats de responsabilitat limitada;
  • persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola;
  • establiments permanents i sucursals d’entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària;
  • unions temporals d’empreses;
  • agrupació d’interès econòmic, agrupació d’interès econòmic europea, fons de pensions, fons de capital de risc, fons d’inversions, fons d’utilització d’actius, fons de regularització del mercat hipotecari, fons de titulització hipotecària o fons de garantia d’inversions.

No obstant l’anterior, i fent ús de l’habilitació prevista en l’article 4t de la Llei, l’Ajuntament de Teià ha acordat, amb caràcter transitori i fins a 30 de juny de 2015, eximir d’aquesta obligació les factures d’import inferior a 1.000 euros que expedeixin les entitats incloses en la relació anterior. A partir de 1 de juliol de 2015, aquestes entitats hauran d’expedir i presentar TOTES les seves factures mitjançant factura electrònica.

La resta de proveïdors poden, igualment, presentar la factura electrònica.

Quadre resum de terminis

Tipus de proveïdor

Import factura

A partir de 15 de gener i fins 30 de juny 2015

A partir de 1 de juliol 2015

Proveïdors que siguin:

-       Societats anònimes;

-       Societats de responsabilitat limitada;

-       Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola;

-       Establiments permanents i sucursals d’entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària;

-       Unions temporals d’empreses;

-       Agrupació d’interès econòmic, agrupació d’interès econòmic europea, fons de pensions, fons de capital de risc, fons d’inversions, fons d’utilització d’actius, fons de regularització del mercat hipotecari, fons de titulització hipotecària o fons de garantia d’inversions.

Factures d’import inferior a 1.000 €

Poden presentar factura electrònica o en paper

És obligatori presentar factura electrònica

Factures d’import igual o superior a 1.000 €

És obligatori presentar factura electrònica

Resta de proveïdors

Totes

Poden presentar factura electrònica o en paper

Dades de l'ajuntament per a la Factura

Nom: Ajuntament de Teià
Adreça: c/ Pere Noguera, 12
Població: Teià
Codi Postal: 08329
Província: BarcelonaCIF: P0828100H
DIR3: L01082819

3. Quin format ha de tenir la factura electrònica?

La factura electrònica ha de tenir el format Facturae versió 3.2 i firma electrònica avançada, segons l’especificació XMLAdvanced Electronic Signatures (XAdES)

Camps identificadors per a l’enviament de la factura: Per al correcte enviament de les factures és obligatori informar dels següents camps segons l’annex de l’Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny, per la que es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques.

 

4. Com crear una factura electrònica?

Només es poden admetre factures confeccionades d'acord amb les especificacions del format facturae 3.2 i 3.2.1, signades electrònicament mitjançant un certificat reconegut, les especificacions d'aquest format les podeu trobar a www.facturae.es.

4.1. Si no teniu cap programa informàtic per fer-ho

Solucions gratuïtes

  • B2B Router (recomanat): servei al núvol que permet crear factures electròniques en format Facturae fàcilment, sense necessitat de certificat digital, de forma gratuïta i enviar-la directament a les Administracions Públiques catalanes a través del servei e.FACT.

Altres solucions:

Serveis avançats de facturació electrònica (no gratuïts) que generen Facturae

D'altra banda, el servei e.FACT també accepta factures electròniques amb format INVOIC d'UN/EDIFACT transmeses a través de xarxes EDI amb connectivitat al servei.

4.2. Si teniu un programa informàtic per generar factures electròniques

5.Com enviar factures electròniques?

bustiaFacturesLa tramesa de factures al portal general d'entrada de factures electròniques de l’Ajuntament de Teià es pot fer per dues vies:

  • De forma individual, és a dir, d'una en una, mitjançant la nostra bústia d'enviament de factures
  • De forma automatitzada, mitjançant la connexió de la vostra plataforma d'emissió de factures electròniques al servei e.FACT del consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC). Podreu trobar més informació i documentació tècnica a l'espai de e.FACT del consorci.
  • A través de solucions gratuïtes. Disposeu del portal web adherit al servei e.FACT, que permet generar i lliurar les factures en format facturae i consultar-ne el seu estat. Així mateix, ofereix la possibilitat que el propi portal signi electrònicament les factures sense cap cost. Aquesta plataforma de facturació electrònica permet l'enviament gratuït de factures a les Administracions Públiques a través de l'e.FACT
  • A través de solucions avançades de facturació electrònica(no gratuïtes). Podeu lliurar les factures electròniques mitjançant les plataformes privades de serveis de facturació electrònica que hi ha al mercat, si aquestes es troben adherides al servei e.FACT. Actualment, les plataformes adherides són les següents:CAIXAFACTURA (La Caixa),eFACTURA-Seres,PIMEFACTURA (veieu també),TS-FACTURA, laplataforma d'EDICOM,EdasFacturasB2B Router (Invinet Sistemes),CAMERFACTURABS Factura (Banc Sabadell) iEDIVERSA (Intercambio Electrónico de Documentos, SL).
  • A través de l'ús de llibreries en codi obert (APIs) integrades en determinats fabricants/integradors ERP. Permeten generar factures, signar digitalment i lliurar la factura a e.FACT a través de la plataforma pimefactura. Més informació a www.efactures.cat.

6.Com consultar l'estat de la vostra factura?

consultafacturaL’Ajuntament de Teià ofereix una bústia de lliurament al seu web que permet consultar l'estat de la vostra factura. Un cop heu accedit a la bústia de lliurament de l'administració destinatària de la vostra factura, heu d'entrar a la pestanya "Consulta d'estats". Aquesta funcionalitat permet la recerca de factures enviades prèviament, de cara a consultar el seu estat de procés.

Per a consultar l'estat d'una factura heu d'informar dels següents camps: Número de factura, Any fiscal de la factura, NIF/CIF de l'emissor, CIF del receptor i l'import total de la factura. Una vegada completats aquests camps i prement sobre el botó "Cerca" es realitza la consulta, mostrant-se l'històric d'estats pels quals ha passat la factura especificada. D'aquesta manera, si la factura s'ha lliurat i registrat correctament a l'Administració, es detalla, entre d'altres dades, la informació corresponent al registre d'entrada de la factura.

D'altra banda, podeu consultar l'estat de la vostra factura a través de l'adreça de correu electrònic que ens indiqueu en el moment d'enviar la factura a través de la bústia de lliurament de l'Administració destinatària.

Destacar que en el cas de que no visualitzeu l'estat 'Registrada', això indica que la factura no s'ha registrat per l'Administració destinatària. Així mateix, si la factura no supera la validació de la seva signatura electrònica o la factura no s'accepta per l'administració per motius comercials, la bústia de lliurament indicarà l'estat de "Rebutjada" i el motiu del rebuig. Així mateix, és responsabilitat de l'emissor de les factures la consulta de l'estat de les mateixes.

7. Informació complementària

L’Ajuntament de Teià habilitarà un ordinador a les dependències municipals, a l’oficina de recaptació, per tal que amb cita prèvia, qualsevol proveïdor sense coneixements o sense mitjans informàtics pugui realitzar una factura electrònica amb el suport d’un tècnic.

Per tal de demanar cita prèvia cal que us poseu en contacte amb el servei de facturació al 93 540 93 50 - Marqueu la opció 6 i extensió 106 (de dilluns a divendres de 9h a 14h) o a través d’aquest formulari


Ajuntamentdeteia