que fan tots els professionals del centre (administratius, infermers i metges).
Les urgències s’atendran a Ocata i pediatria a Masnou per la Dra. Osiris
L'actuació per fer que la riera de Teià, al seu pas pel municipi, sigui subterrània sembla lluny de fer-se efectiva. El govern municipal (CAT-ERC i CiU) ha denunciat que l'Estat no preveu aquesta intervenció, ja que no s'ha inclòs en l'últim pressupost general per l'any que ve. I és que, segons ha explicat l'alcalde, Andreu Bosch (CAT-ERC), ja fa sis anys que no apareix aquesta millora dins les inversions previstes pel govern estatal. “Aquesta és una obra complexa i, si no ve finançada des de l'Estat, no es podrà fer mai”, ha manifestat Bosch, que recorda que l'actuació té un pressupost d'uns 7 milions d'euros i que permetria resoldre els problemes de clavegueram així com les molèsties ocasionades per les avingudes d'aigua quan plou. L'alcalde, a més, ha assenyalat que en l'últim debat del pressupost general al Congrés dels Diputats, “el govern del PP va tombar totes les esmenes en aquest sentit que li van plantejar els grups de CiU i ERC”. Bosch, que ha qualificat aquesta obra d'“essencial”, ha recordat que els treballs no afectarien gens la plataneda monumental que hi ha a banda i banda de la riera, ja que el projecte preveu preservar-la. Aquest document va ser encarregat a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i el 2009 va ser entregat a l'Ajuntament de Teià.
7 milions d'euros és el que costen els treballs per fer subterrània la riera de Teià al pas per la població
Aquesta és una obra complexa i, si no ve finançada des de l'Estat, no es podrà fer mai
Andreu Bosch, Alcalde de Teià
1,4 quilòmetres de longitud fa el tram de la riera de Teià que passa per l'interior del municipi com a artèria principal
El que sí que ja fa anys que es va poder canalitzar va ser la part baixa de la riera de Teià, concretament el tram sorrenc que queda a sota del nucli urbà. Aquelles obres també van ser molt reclamades, ja que es patia pels efectes de les pluges, sobretot quan la riera baixava amb força. Aquest projecte, que va costar uns 2,7 milions d'euros, va consistir a col·locar uns calaixos de formigó en un tram de 790 metres. De fet, la canalització d'aquest tram de la riera va permetre que es pogués construir l'actual carretera que uneix el nucli de Teià directament amb l'N-II sense necessitat de passar pel Masnou.
Aquesta via, que fa poc més d'un quilòmetre i mig, era un projecte molt esperat, ja que es va poder alliberar l'avinguda Kennedy del Masnou de tots els vehicles que volien accedir a Teià des de l'N-II. Aquesta obra es va pressupostar en 854.000 euros i va anar a càrrec de la Generalitat. Va ser en el mandat del 1999 al 2003 que Teià va decidir desglossar el cobriment de la seva riera en dues fases. La del tram sud va ser la primera, i la segona –la que afecta la zona urbana– és la que ara es reclama a l'Estat.
Font: El Punt Avui
Pàgina 186 de 298