MercatA partir de l’1 de juny el mercat de Teià estrenarà dues noves parades: una destinada a la venda de bacallà, olives, llegums cuits, plats preparats, productes delicatessen i vins de la DO Alella i una altra d’avesada a la degustació i venda de te, infusions, brioxeria casolana i productes de parament com teteres i tasses.

Programa OPERA
Amb l’assignació d’aquestes parades culmina el procés engegat el passat 18 de febrer amb la seva sortida a concurs i l’informe positiu emès per part del jurat del projecte Emprendre el Mercat, integrat per tècnics de l’Ajuntament i la Diputació. La iniciativa s’emmarca dins el programa OPERA de la Diputació de Barcelona, que té com a objectiu dinamitzar els mercats municipals i afavorir l’ocupació dels autònoms. En aquest cas, les noves parades estaran regentades per les teianenques Eulàlia Valiente i Carolina Ramírez, respectivament. Totes dues seran les beneficiàries d’una llicència temporal d’ús exempta de taxes per un termini de dos anys.

Nou concurs al setembre
La nova oferta complementa i incrementa amb 20 m2 el mixt comercial del mercat, que actualment compta amb parades de fruita i verdura, peix, carn i aviram. La intenció de l’àrea de Promoció Econòmica és oferir les dues últimes parades que resten vacants en les mateixes condicions a partir del mes de setembre per contribuir a la dinamització del mercat i crear noves oportunitats de negoci.

rutadoalella

Aquest matí s'ha presentat a la Casa del Marquès del Masnou, enmig d'una gran expectació, la Ruta del Vi DO Alella: un producte turístic basat en la identitat vitivinícola del territori i els seus actius tangibles (restaurants, botigues especialitzades, paisatge, patrimoni històric...) i intangibles (experiències turístiques, festes populars, manifestacions culturals...). Es tracta d'un projecte de col·laboració público-privada que té com a finalitat estructurar i fer créixer l'oferta enogastronòmica dels nostres pobles per contribuir al desenvolupament de l'activitat comercial i procurar una experiència satisfactòria al visitant.

La proposta s'inspira en l'experiència prèvia de la DO Empordà i s'adreça tant al públic català com al turista estranger. Per aquesta raó s'han editat 10.000 fulletons en versió multilingüe català, castellà, anglès i francès.

Requisits i avantatges


La Ruta del Vi DO Alella és una iniciativa impulsada pel Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella que compta, en l'àmbit públic, amb la col·laboració d'una vintena d'ajuntaments del Maresme i el Vallès Oriental, la Diputació i els dos consells comarcals. Com a ens gestor, el Consorci s'encarrega de la planificació, el control de qualitat i la comercialització de la Ruta del Vi, i ofereix als seus membres la possibilitat de programar activitats i de participar en les principals fires del sector, així com en diverses plataformes d'intercanvi, assessorament, publicitat i comunicació.

Pel que fa a l'àmbit privat, en aquests moments s'hi han adherit una seixantena d'establiments, entre cellers, viticultors, restaurants, allotjaments i botigues especialitzades. La cuinera Carme Ruscalleda, del restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar, n'és l'ambaixadora. Per formar-ne part cal complir un seguit de requisits de qualitat i de compromís amb els productes de proximitat, a més d'aportar-hi una petita quota anual. A canvi, el Consorci destina el seu personal i una quantitat important del seu pressupost a desplegar el pla d'accions de la Ruta del Vi.

Entre l'elenc de restaurants inscrits hi ha el nouAntigó de Teià. També hi trobem el celler romà de Vallmora com un dels principals atractius patrimonials juntament amb els museus de Badalona, El Masnou i Premià de Mar i el jaciment de la Fornaca de Vilassar de Dalt.

Del 17 de març al 21 d’abril, restaurants de diversos municipis del Maresme, oferiran menús i plats amb el pèsol del Maresme com a protagonista. De Teià, hi participa el Restaurant el NouAntigó

El Centre d'Empreses Casa del Marquès ofereix, per al mes d’abril, diverses accions formatives gratuïtes adreçades a les persones que han engegat el seu propi projecte empresarial o bé estan pensant fer-ho

Les claus per a convertir una idea en negoci
Dimarts, 12 i dijous 14 d’abril de 16 a 19h

Google Adwords Express: Publicitat a la xarxa per a negocis de proximitat
Dimarts , 19 d’abril de 15.30 a 19.30 h

Coneix el que pots i no pots deduir en els teus impostos per a no tenir sancions d’Hisenda
Dijous, 21 d’abril de 15.30 a 19.30 h

Els paradistes del mercat han participat en un curs formatiu d'assessorament i "coaching" a la sala polivalent de la Biblioteca de Can Llaurador, aprofitant els recursos que ofereix l'oficina de Mercats i Fires locals de la Diputació de Barcelona. L'objectiu és dinamitzar el mercat i enfocar les parades a les necessitats dels clients.

Les sessions formatives es van realitzar els dies 10, 15 i 16 de febrer, on es va analitzar la realitat dels mercats, pes econòmic, les "amenaces" que afecten a nivell de competència comercial les grans superfícies, productes, nous hàbits de compra, com ha de ser el mercat del segle XXI, els serveis que han d'oferir, tècniques de venda i finalment la realitat del Mercat de Teià i el potencial de cada parada.

La sessió de "coaching" personalitzada al mercat va aportar solucions a qüestions com l'optimització d'espai, exposició de producte i elements de senyalització.


La campanya Per Nadal, Comerç Local ha finalitzat aquest matí amb el sorteig que ha tingut lloc a les 9h a la sala de plens de l’Ajuntament amb la presència de l’alcalde, Andreu Bosch, i del secretari de la corporació. Per participar en el sorteig de 10 premis de 100€ euros en vals de compra, només s’havia de comprar en un dels establiments adherits a la Campanya.

Els tiquets guanyadors són dels comerços: Forn de Llenya Mateu, Forn Nou (2), Pastisseria Biel, Restaurant Ca la Rosi (2), Riera-8 (2), El Trèvol Màgic i Xocolat.

Una de les guanyadores de 100€ en vals de compra ha estat la Sra. Antònia Bayarri Albiol amb un tiquet del Forn Nou.


Ajuntamentdeteia