El pròxim dilluns, 14 de novembre, entraran finalment en funcionament les millores acordades entre l’Ajuntament i la Generalitat en la línia de bus que uneix Teià i Barcelona per l’autopista: l'anomenada línia C8 o 648. En concret, el nombre d’expedicions diàries passarà de les 5 actuals d’anada i les 5 de tornada, a 9 en cada sentit de la marxa. L’augment del nombre de viatges permet ampliar-ne la cobertura horària, que avançarà l’hora de la primera sortida des de Teià de les 7h a les 6:45h, i millorar-ne la freqüència.Qüestions de procediment legal han endarrerit unes setmanes la posada en marxa del nou servei, inicialment previst per a mitjan octubre. Però l’espera ha pagat la pena perquè durant aquest temps les dues administracions han perfeccionat la proposta pactada i n’hi han afegit una expedició més: de 8 a 9.
En conjunt, la competitivitat de la línia augmenta fins al punt de convertir-se en un servei “gairebé exprés”. En relació al servei anterior, les sortides matinals passaran de 3 a 4 en cada sentit, la qual cosa permetrà d'incrementar el número d’arribades a Barcelona abans de les 9h d’1 a 3, amb sortides des de Teià a les 6:45h, 7:45h i 8:15h.
Per la tarda, el nombre de viatges creix encara més: de 3 a 5, amb lapses d’una hora i mitja entre la primera sortida des de Teià a les 14:45h i l’última des de Barcelona a les 21:30h. Podeu consultar els nous horaris en aquest enllaç.
Presentació oficial
L’acte de presentació del nou servei ha tingut lloc aquest migdia a l’Ajuntament de Teià. En nom de la corporació municipal eren presents l'alcalde i titular de la regidoria de Mobilitat, Andreu Bosch, la primera tinent d’alcalde, Montse Riera, i la regidora de Gent de Teià Teresa Casellas. En representació de la Generalitat hi ha assistit el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa; el subdirector general de Coordinació i Gestió, Benjamí Cubillo; la cap del Servei de Coordinació i Gestió de Transport per Carretera, Lara Medina; el cap del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Jordi Follia, i la directora dels Serveis Territorials a Barcelona, Maria Mercè Santmartí. També hi eren els regidors de Mobilitat dels ajuntaments d’Alella i El Masnou, Anna Fernàndez i Joaquim Fàbregas, i els directors de les dues empreses que operen el servei, Juan Giménez i Francesc Sagalés.
Adequació a la demandaDurant la roda de premsa celebrada a la sala de plens, l’alcalde ha expressat la seva “satisfacció plena” pel que ha qualificat de “molt bona notícia” i ha volgut “reconèixer l’esforç dels ajuntaments i de la Generalitat”. Bosch ha destacat “l’aposta a favor de la mobilitat sostenible” que representen aquestes millores i ha recordat que ell mateix va ser un dels usuaris que el 2015 van recollir firmes per vehicular aquesta demanda.
El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha ressaltat la condició de “servei públic” del transport col·lectiu per carretera i s’ha mostrat confiat que la línia serà capaç d’atraure nous usuaris perquè les noves prestacions la fan més fiable i atractiva, fins al punt que “probablement s’hagi de reforçar en el futur”. Padrosa ha relacionat aquest augment de viatgers amb la qualitat de vida del Baix Maresme i les seves relacions amb Barcelona, i s’ha posat “a disposició de l’Ajuntament” per introduir-hi noves millores “si el pressupost ens ho permet”. “Estarem amatents i vosaltres [referint-se a l’Ajuntament] estareu expectants”, ha reblat.
També els representants de les empreses operadores s’han mostrat complaguts. Francesc Sagalés ha lloat la “seriositat” del servei i Juan Giménez s’hi ha referit com “la forma més ràpida, còmoda i sostenible” d’anar i tornar de Barcelona.
El futur de la C15En la seva al·locució, l’alcalde no ha passat per alt les possibilitats de millora de la línia urbana C15, que connecta Teià amb l’estació de tren d’Ocata. Bosch l’ha definida com un “servei absolutament imprescindible” i ha esperonat tots els presents a “estudiar fórmules per completar el servei, especialment durant el cap de setmana”.
Viatge inaugural
Un cop acabada la recepció oficial, tots els assistents s’han dirigit a la parada que hi ha al costat del Mercat Municipal i han realitzat un viatge simbòlic d’anada i tornada fins a la rotonda de la Plana a bord dels dos vehicles que presten el servei.

Després d’un any de gestions i converses, l’Ajuntament i la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat han fet públic que al llarg de les properes setmanes s’aplicarà una millora substancial en el servei de bus que uneix Teià i Barcelona, directe per l’autopista. L’anunci s’ha fet avui, en el marc de la
L'alcalde de Teià, Andreu Bosch, en representació de l'Ajuntament, i la propietat del terreny que ocupa el pàrquing a l'aire lliure del torrent de can Barrera han arribat a un acord per prorrogar-ne dos anys més la cessió amb els mateixos usos. Es tracta d'un solar de 1.400 metres quadrats de superfície destinat a aparcament públic des de l'any 2007. Aleshores es va condicionar l'espai i s'hi van instal·lar un parell de columnes de llum per garantir la il·luminació durant la nit.
Recentment, l'Ajuntament de Teià ha destinat prop de 12.000€ a repintar tota la senyalització horitzontal del passeig de la Riera entre els carrers de Sebastià Dalmau i de Pau Casals, i n'ha reforçat la senyalètica vertical.