Rossend MateuEn una gala celebrada dissabte al vespre al pati de l’espai d’art de Ca l’Antiga de Teià, el jurat del primer Concurs Internacional de Perfumeria Moulliette d’Argent, convocat en el marc del II Maridatge dels Sentits, va donar a conèixer les dues fragàncies guanyadores del certamen. El premi oficial del jurat se’l va endur Alberto Fernández, un jove londinenc establert a Barcelona de de fa sis anys, mentre que el premi del públic va ser per a la perfumista de París Ane Ayo.

L’encarregat de revelar el nom dels guardonats va ser el mestre perfumista Rossend Mateu, erigit en portaveu dels seus companys de tribunal: l’escriptor, poeta i promotor cultural Àlex Susanna; el sommelier César Cánovas; la directora de la revista Beautyprof, Charo Moreno; la fundadora de MBparfums, Marina Barcenillas; el perfumista, actor i creador Ernesto Collado, i la perfumista d’Ainea Perfums Irene Gisbert.

La decisió no va ser fàcil, atès l’altíssim nivell dels catorze participants. “Es tracta d’expressions personals amb notes molt especials i diferents, ni millors ni pitjors”, diu Gisbert, que explica com es va adoptar el veredicte “després de dues hores de deliberació i fins arribar a un denominador comú, amb l’aval de la metodologia i el prestigi de Rossend Mateu”.

Alberto Fernandez‘Al Zahir’ i ‘Bal d’oranger’, els escollits
Davant d’una setantena de persones, el president del jurat va definir el perfum guanyador, que duu el nom d’Al Zahir, com “una fragància difusiva, amb personalitat i notes florals, de vainilla i d’ambre”, i apta “tant per a home com per a dona”. El seu autor és un perfumista independent que conrea les seves pròpies plantes i flors. “Fa dos anys que faig perfums a la meva habitació”, va confessar Fernández, per a qui Al Zahir evoca “un viatge pel sud d’Espanya i el nord d’Àfrica, amb olors de resina, mirra i flor de taronger”.

Les prop de 200 persones que van prendre part en la votació popular es van decantar majoritàriament pel perfum Bal d’oranger de la francesa Ane Ayo, seguit de Secret Blossom, de Bettina Perisson, i de Veille sous les orangers, de Julie Pluchet. En aquest cas, es tracta d’una “fragància fresca, persistent, amb una nota cítrica, ensucrada, gustativa, especiada i transparent, fàcil d’entendre i molt apropiada per al nostre mercat”, segons la descripció de Rossend Mateu.

Tot i que ha estat fruit de la casualitat, la procedència dels guardonats pot ser un estímul perquè el concurs prengui encara més notorietat a nivell internacional en la propera edició. Mentrestant, els seus organitzadors es plantegen ara la conveniència d’anar explicant al llarg de l’any la història que ha inspirat cadascun dels 14 perfums i dels seus creadors amb la intenció de donar-los a conèixer professionalment, alhora que no descarten la possibilitat d’editar algunes mostres del perfum guanyador.

Beauty ClusterSuport del Beauty Cluster
Tant l’Ajuntament de Teià com Ainea Perfums consideren “fonamental” en aquest projecte la col·laboració del Beauty Cluster Barcelona, i així li ho van expressar durant la cerimònia al seu mànager general, Ivan Borrego. Aquesta organització, que aplega prop de 150 empreses catalanes del món de la bellesa i la salut, s’ha fet càrrec dels premis i obsequis del Concurs Mouillette d’Argent, a més de garantir la visibilitat de la fira del Maridatge dels Sentits a través dels seus contactes i llistes de distribució. Per a Irene Gisbert, si es vol consolidar i amplificar l’esdeveniment, “és bàsic tenir al darrere el suport i la difusió internacional del sector, gràcies a les seves relacions amb altres clústers professionals a França, Itàlia, Singapur o el Japó”.

consellera 01Aquest matí, la futura consellera d’Agricultura de la Generalitat, Teresa Jordà, ha inaugurat la fira de perfumeria del Maridatge dels Sentits, en companyia de l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, i de la diputada de l’àrea de Territori de la Diputació, Rosa Funtané.

Les primeres paraules de Jordà han estat d’homenatge a la seva antecessora, exiliada a Bèlgica: “És el primer cop que parlo com a responsable de la Generalitat i vull tenir un record per a la consellera legítima, la Meritxell Serret”.

Jordà ha ironitzat sobre la negativa de l’Estat a publicar en el diari oficial el nomenament del nou Govern de Catalunya “perquè sou vosaltres, des que he arribat a Teià, qui em revestiu d’autoritat quan em saludeu, m’anomeneu i us adreceu a mi com a consellera”.

Jordà ha definit Teià com “una Gàl·lia enmig del Maresme, amb un microclima especial i sense cap infraestructura que us parteixi el poble”. Com a exalcaldessa de Ripoll, ha reconegut “la iniciativa, la complicitat i l’enginy de tot un poble com el vostre”, i ha destacat l’encert del nom del certamen, ja que “maridar és l’art de crear harmonia”. Per acabar, la consellera s’ha compromès “a treballar fermament pel país. I ho farem perquè quan les coses es volen, s’aconsegueixen”.

consellera 04A continuació, la consellera ha estat més d’una hora visitant les parades i saludant tots els expositors de la fira, on ha realitzat també algunes compres. A quarts d’una, els representants de la Generalitat i de l’Ajuntament s’han reunit a la sala de plens amb la vicepresidenta del Mercat de Flor i la Planta Ornamental de Catalunya, Fina Ribas, i la secretària del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Alella, Rebeca Ruiz. Els floristes i viveristes han demanat a la nova consellera més control sobre la competència deslleial i les importacions de productes de baixa qualitat, mentre que els vinyataires i viticultors han reclamat més facilitats per obtenir drets de plantació i poder recuperar antigues vinyes.

Abans d’abandonar el poble, Jordà ha participat en el vermut gastronòmic organitzat pels paradistes del Mercat Municipal.

fira 2017Demà dissabte a les 11h, la nova consellera d’Agricultura de la Generalitat, Teresa Jordà, tallarà la cinta inaugural de la fira del Maridatge dels Sentits.

Jordà, que fins ara havia estat diputada al Congrés, signarà en el llibre d’honor de l’Ajuntament i mantindrà una trobada amb diversos representants dels sectors econòmics que participen a la fira -des de la perfumeria a l’horticultura ecològica i el món del vi- per interessar-se pels seus projectes i conèixer les seves necessitats.

Després dels parlaments, la comitiva oficial es desplaçarà a peu des de la plaça de Catalunya i el torrent de Casa Bru fins a les places de Sant Martí i de Sant Jaume, seguida dels Gegants de Teià, per visitar les parades d’artesans i perfumistes.

En la seva estrena en el càrrec, Jordà estarà acompanyada de l’alcalde de Teià, Andreu Bosch; de la diputada de l’àrea de Territori de la Diputació de Barcelona, Rosa Funtané; del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, i del director dels Serveis Territorials del Departament d’Agricultura a Barcelona, Josep Pena.

D’aquesta manera es fa palès el suport econòmic i institucional de les dues administracions al Maridatge dels Sentits, que enguany rebrà 7.500 euros de la Diputació i 3.500 del Departament d’Agricultura.

fira 2017bActivitats
La fira, que dissabte serà oberta d’11 a 15h i de 17 a 20h, aplega una dotzena de perfumistes al torrent de Casa Bru (Agua de Baleares, Agua de Surf, Ainea Perfums, Akori, Aromes de Morella, Belsans, Bravanariz, Las Mediterráneas, Mood Natural i Oliver & co) i diversos estands de productes gastronòmics a la plaça de Sant Martí, des de formatges i cerveses artesanals fins als vins dels cellers de la DO Alella.

Durant tot el dia, s’oferiran diverses activitats, com ara un taller d’iniciació a la perfumeria, una exhibició d’alambins i destil·lació de vins i flors, una demostració d’art floral o un taller d’aromateràpia.

A les 13.30h hi haurà un vermut gastronòmic al Mercat Municipal a base de tapes i a les 20.30h tindrà lloc a la plaça de Sant Martí un tast culinari en el mateix format amb la participació de l’Associació de Paradistes del Mercat, Cafè de Baix, Ca la Rosi, David Pastisser, Forn de llenya Mateu, El Nou Antigó, La Palma, PamSucre, La Pizzeta, Ocata Fums i el Restaurant Club de Tennis Barcelona-Teià. La vetllada es clourà amb les actuacions musicals de la Banda Municipal de Teià i el duet Filferro.

Diumenge, la fira només obrirà pel matí, d’11 a 14.30h, i estarà voltada d’un seguit d’activitats complementàries com el muntatge i exposició de la catifa de flors de Corpus, la trobada de puntaires, la concentració de vehicles antics o l’espectacle infantil de la companyia Mr. Parfum. L’oferta gastronòmica, al seu torn, es concentrarà a l’entorn de les 13h i de 19h a 20.30h a la plaça de Sant Martí.

Per a més informació, consulteu el programa sencer en aquest enllaç.

Maridatge 01Aquests dies, Teià celebra la segona edició del Maridatge dels Sentits: perfum, flors i gastronomia. Aquest esdeveniment preveu la realització d’una fira els pròxims dies 26 i 27 de maig, la qual cosa generarà algunes afectacions sobre el trànsit i l’estacionament de vehicles en el nucli urbà de la població.

Per aquest motiu, aquests dies s’està distribuint una circular informativa a les bústies dels veïns amb les indicacions a seguir i es col·locaran tanques i senyals provisionals al carrer.

Les restriccions començaran divendres dia 25 al torrent de Casa Bru, la Baixada de les Moreres i les places de Missa i de Sant Jaume, coincidint amb el muntatge d’estands.

Les principals afectacions tindran lloc dissabte 26. Aquell dia, restarà prohibit de 7 a 22h l’estacionament i el pas de vehicles a la plaça de Catalunya, el torrent de Casa Bru, els carrers de les Flors i de J. Torrents, la plaça Sant Martí, el carrer de Caterina Albert Paradís, la Baixada de les Moreres, el carrer de Pere Noguera, la Rampa i la Plaça Sant Jaume. Aquesta limitació s’estendrà fins a la una de la matinada en el cas de les places de Sant Martí i de Sant Jaume.

A més d’aquests carrers, també quedarà prohibit de 7 a 22h el trànsit als carrers de les Guilleries, Maresme, Margarida Xirgu. Per la seva part, els residents a la carretera d’en Sarró hi podran accedir pel passeig de la Riera.

Com a alternativa, la resta de veïns i veïnes d’aquests carrers disposaran en les mateixes hores d’una reserva d’estacionament al passeig de la Riera en el tram comprès entre els carrers de Sebastià Dalmau i les Escales, mitjançant l’ús d’un distintiu que serà facilitat a l’Ajuntament fins avui dijous a les 20h. Aquesta autorització tindrà validesa per als dies 26 i 27 i se’n facilitarà només una per cada habitatge. En tots els casos, els vehicles que es trobin estacionats sense distintiu seran retirats amb grua.

Per atendre les necessitats dels firaires, s’habilitarà una zona d’estacionament reservat al torrent de can Mateu, per la qual cosa els vehicles procedents de la Molassa s’hauran d’incorporar al passeig de la Riera pel carrer de can Bassols entre les 7 i les 22h de dissabte.

Diumenge, les afectacions seran les mateixes en tots els supòsits, però en una franja horària menor: de 7 a 15h.

Per a qualsevol aclariment us podeu adreçar a la prefectura de Policia al passeig de la Riera, núm. 120, o bé als telèfons 666 53 58 58 i 93 555 71 14.

subvencions2016El passat 3 de maig, la junta de govern local va aprovar les bases de la convocatòria d’ajuts de 2018 per a entitats locals sense ànim de lucre amb l'objectiu de contribuir al finançament de les seves activitats ordinàries i extraordinàries. L'Ajuntament hi destina un total de 49.540 euros a través de quatre programes o àmbits temàtics: educació infantil i primària (11.000 euros), gent gran (5.500 euros), cultura (10.500 euros) i esports (22.540 euros). Aquest darrera partida reserva el 10% de l’import a ajudar els esportistes que practiquen disciplines individuals. El termini per a la presentació de sol·licituds finalitza el pròxim 15 de juny i el període màxim d'avaluació de les sol·licituds i atorgament dels ajuts serà en tot cas inferior a dos mesos, de manera que el 15 d’agost estaran totes resoltes.

Cada àmbit temàtic té fixats els seus propis criteris i barems específics de valoració, si bé tots els programes es regeixen pel procediment de prorrateig, que implica el repartiment de l'import global pressupostat entre els diversos beneficiaris de la subvenció en una quantitat proporcional a la valoració tècnica obtinguda per cada proposta. En les sol·licituds de subvenció per a activitats concretes s'hauran d'emplenar tantes fitxes com projectes presenti l'entitat.

Com a norma general, l'import de la subvenció atorgada no superarà el 50% del cost de l'activitat, tot i que en el cas dels ajuts destinats a la gent gran la quantitat pot arribar a cobrir-ne el 100%.

Per poder-hi concórrer, els sol·licitants han d'estar prèviament donats d'alta en el registre municipal d'entitats. L'única excepció seran les entitats del programa de cooperació al desenvolupament perquè abasten un àmbit d'actuació supramunicipal i els esportistes individuals, els qual es poden beneficiar d'ajuts per als desplaçaments i inscripció en diverses competicions segons el seu rendiment i el nivell de renda de la unitat familiar.

Tal com recull l'article 13.4 de l'ordenança general de subvencions, qualsevol ajut econòmic atorgat per l'Ajuntament comporta l'obligació de fer avinent aquest patrocini en tota la documentació gràfica que generi l'activitat.

Forma de pagament
Un cop atesa la sol·licitud, l'Ajuntament abonarà anticipadament el 75% de la subvenció concedida a través d'una transferència bancària al compte de l'entitat. En el cas dels ajuts de cooperació aquest percentatge es podrà incrementar fins al 100%. Posteriorment i mitjançant la presentació dels mecanismes de justificació establerts, es percebrà el 25% restant de la subvenció.

Podeu accedir a les bases de la convocatòria de subvencions i descarregar-vos tots els documents i impresos necessaris en aquest enllaç.

Convocatòria per a la concessió d’ajuts individuals escolars pel curs 2018-2019 (material i llibres)

Beneficiaris

Alumnes empadronats a Teià que la seva unitat de convivència no superi els ingressos següents:

Nombre de membres

Ingressos nets mensuals

2

1035,80€

3

1274,83 €

4

1513,86 €

5

1752,89 €

6

1991,92 €


La renda disponible de la unitat de convivència s’obté de la suma dels ingressos i de restar la despesa d’habitatge (hipoteca o lloguer), amb un màxim de 569,12 € mensuals.


On sol·licitar l’ajut

En el cas de no superar els ingressos indicats, podeu sol·licitar data d’entrevista als Serveis Socials Bàsics:

Passeig de la Riera, 94 1a planta
Telèfon 93 555 12 34
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14h, excepte dijous de 17 a 20h.


Termini de presentació de sol·licituds

Del 21 de maig al 15 de juny de 2018
 
* Cal aportar la documentació indicada al revers el dia de l’entrevista.

Documentació que cal aportar per cursar la sol·licitud

General:

·         DNI de la persona sol·licitant i dels majors de 16 anys de la unitat de convivència o altra documentació acreditativa.
·         Llibre de família.
·         Justificació dels ingressos corresponents als 6 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud (nòmines, certificats de pensions, subsidi d’atur, saldo mig bancari, ...).
·         Certificat de Vida Laboral dels majors de 16 anys (es pot sol·licitar al telèfon 901.50.20.50 o al web www.seg-social.es)
·         Certificat del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) que acrediti la percepció o no de prestacions, de tots els membres majors de 16 anys en situació d’atur.
·         Rebuts de lloguer o hipoteca dels darrers 6 mesos.
·         Saldo mig bancari o extracte de tots els comptes corrents dels darrers 6 mesos.


Específica:

·         Carnet de família nombrosa i/o monoparental.
·         Certificat o targeta de discapacitat de la Generalitat.
·         Conveni regulador de separació o divorci.

 


 

Convocatòria per a la concessió d’ajuts individuals de menjador escolar curs 2017-2018, segons bases establertes pel Consell Comarcal del Maresme amb conveni amb el Dpt. d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya



Beneficiaris

Alumnes que la seva unitat familiar tinguin una renda no superior als ingressos anuals següents:

El llindar es calcularà en funció dels membres computables de la unitat familiar i per l’agregació de les unitats de consum que es detallen a continuació.

-       Primer adult (sustentadors principals): 9.667,30 €
-       Segon adult (sustentadors principals): 4.833,60 €
-       Altres adults que integren la unitat familiar diferents als sustentadors principals: 2.416,80 €
-       Per cada nen/a de la unitat familiar: 2.900 €

Per ampliar informació es poden consultar les bases de la convocatòria a www.ccmaresme.cat.

On sol·licitar l’ajut

En el cas de no superar els ingressos indicats, podeu sol·licitar data d’entrevista als Serveis Socials Bàsics:

Passeig de la Riera, 94 1a planta
Telèfon 93 555 12 34
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14h, excepte dijous de 17 a 20h.

Termini

Del 21 de maig al 15 de juny de 2018
* Cal aportar la documentació indicada al revers el dia de l’entrevista.
 
Documentació que cal aportar per cursar la sol·licitud
General:

  • Fotocòpia del DNI o NIE o PASSAPORT de tots els membres de la unitat familiar. En el cas de que l’alumne no en disposi: certificat de naixement i llibre de família
  • Codi IDALU*


*1 (IDALU) És el codi identificador únic que s’assigna a cada alumne, dins el Registre d’alumnes (RALC) que ha creat el Departament d’Ensenyament per a tots els alumnes matriculats en centres educatius públics i privats d’ensenyaments reglats i no universitaris de Catalunya. La família el pot demanar al centre educatiu.

Econòmica:
Es recomana que els sol·licitants realitzin la declaració de la renda.

Per acreditar la situació econòmica de l’any 2017, en cas que algun membre de la unitat familiar rebi qualsevol tipus d’ingrés corresponent a ingressos no contributius:

  • Original i fotocòpia de l’informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social
  • Situació d’atur: certificat actualitzat del SEPE i la seva quantia
  • Pensions no contributives: certificat acreditatiu de la pensió i la seva quantia
  • Perceptor d’ajut de lloguer: Certificat de l’Agència de l’habitatge i la seva quantia

Específica:

  • Carnet de família nombrosa i/o monoparental
  • Certificat o targeta de discapacitat de la Generalitat
  • Conveni o sentència de divorci
  • Infants en acolliment: resolució de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència

Ajuntamentdeteia