Campanya de control de les distraccions al volant

distraccionsD’acord el calendari de treball del Servei Català de Trànsit amb les policies locals de Catalunya i els Mossos d’Esquadra, la Policia Local de Teià s’ha adherit a la campanya de control de distraccions al volant Quan condueixis aparca el mòbil, que es durà a terme del 25 d’abril a l’1 de maig.

En concret, la campanya té com a objectiu incrementar la seguretat viària i conscienciar als conductors de la perillositat de manipular dispositius mòbils quan utilitzen el vehicle, ja que es consideren una de les principals pràctiques de risc al volant.

La campanya fixa l’atenció en dos articles del Reglament General de Circulació, el 18.1 i el 18.2, d’una banda, i el 76.g, de l’altra.

L’article 18.1 prohibeix conduir utilitzant pantalles visuals que siguin incompatibles amb l’atenció permanent a la conducció. Literalment, el text diu que el conductor “ha de tenir cura especialment de mantenir la posició adequada i que la mantinguin la resta dels passatgers, i de la col·locació adequada dels objectes o animals transportats perquè no hi hagi interferència entre el conductor i qualsevol d’ells. Es considera incompatible amb l’obligatòria atenció permanent a la conducció l’ús pel conductor amb el vehicle en moviment de dispositius com ara pantalles amb accés a Internet, monitors de televisió i reproductors de vídeo o DVD”.

Auriculars i telèfons

L’article 18.2 prohibeix utilitzar dispositius de telefonia mòbil o qualsevol altre sistema de comunicació que requereixi la seva intervenció manual durant la conducció. En concret, no es permet de “conduir i utilitzar cascos o auriculars connectats a aparells receptors o reproductors de so”. També “es prohibeix fer servir durant la conducció dispositius de telefonia mòbil i qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació, excepte quan el desenvolupament de la comunicació tingui lloc sense emprar les mans ni usar cascos, auriculars o instruments similars”.

Navegadors i detectors de radars

L’article 76, al seu torn, prohibeix “utilitzar, subjectant-lo amb la mà o mantenint-lo ajustat entre el casc i el cap de l’usuari, dispositius de telefonia mòbil mentre es condueix, conduir utilitzant manualment dispositius de telefonia mòbil en condicions diferents a les anteriors, conduir utilitzant manualment navegadors o qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació, així com portar en els vehicles mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres”.

200 euros i 6 punts

D’acord amb aquests articles, les infraccions descrites durant la conducció seran sancionades amb una sanció de 200 euros. D’acord amb els darrers canvis normatius, la multa porta associada la sostracció de 6 punts del carnet de conduir.


La Mostra Literària lliura els guardons i proposa tallers i nous premis com a inversió de futur

ML grupAvui diumenge, 24 d’abril, s’ha donat a conèixer el veredicte de la 39a fase local de la Mostra Literària del Maresme en l’acte de lliurament de premis que s’ha celebrat a La Unió i que clou el programa de la Setmana Cultural a Teià.

L’acte ha homenatjat també al poeta Joan Ferrater i a l’escriptor Joan Fuster, coincidint amb el centenari del seus naixements, l’any 1922, a Reus i Sueca, respectivament. Els punts de llibre editats per a l’ocasió reprodueixen els seus versos i pensaments, a mode d’aforismes.

La cerimònia ha estat conduïda per la regidora de Cultura, Olga Parra, i ha comptat amb la participació de la Banda Municipal de Teià. Dirigida magistralment per David Jacomé, que ha substituït circumstancialment al seu titular, la formació ha interpretat els temes principals de pel·lícules com Carros de foc o Missió impossible, així com un enfilall de cançons d’Stevie Wonder i una selecció de boleros.

Banda01Per la seva part, la regidora ha destacat el nivell dels treballs premiats i ha recordat al públic les properes activitats relacionats amb la cultura que se tindran lloc al poble. Es tracta de la celebració del Dia Internacional de la Dansa, el 29 d’abril, i de l’inici del curs de guió teatral que es farà a La Unió, a càrrec del dramaturg i director de teatre Pere Riera.

Incentius a la participació

Enguany, la fase local de la Mostra Literària ha rebut 392 treballs: 240 en prosa, 137 en poesia i 15 en microrelats. En conjunt, són 82 treballs més que l’any passat. En prosa, l’augment ha estat de l’11%; en poesia, del 57%, i en microrelats, del 110%. Tanmateix, la manca de participants d’entre 19 i 25 any ha obligat a declarar desertes les categories E de prosa i poesia, i la categoria A de prosa, per a infants de 6 a 8 anys.

Per tal de omplir aquests “buits” i “donar un impuls als joves”, la Regidoria de Cultura va programar un taller de relat a càrrec del periodista i escriptor d’Albert Forns durant el primer trimestre de curs i un altre de poesia, a cura de Miquel Desclot. “Entenem que és una mena d’inversió a mig termini i esperem que de mica en mica puguem anar creixent en la participació en les diferents categories”, ha desitjat la regidora. A més, el certamen introdueix aquest 2022 l’edició il·lustrada d’un dels primers premis de prosa i poesia, en les categories B o C, a criteri del jurat, per part d’un professional.

Guerra i masclisme

Més enllà de la ficció, alguns dels treballs presentats aborden qüestions d’actualitat com l’amor no normatiu, els trastorns alimentaris, les guerres –a Ucraïna, però també a l’Afganistan o el Pakistan– i l’opressió del patriarcat.

Selecció i jurat

Com sempre, els treballs presentats a través de l’escola el Cim en les categories de 6 a 11 anys han passat per una primera selecció per part del seu equip docent. Un cop feta la tria, el jurat va llegir i valorar un total de 132 textos. Enguany, aquest òrgan deliberatiu ha estat compost per Cristina Oliva, en representació de l’Institut Turó d’en Baldiri; Núria Espelt, en representació de l’Escola El Cim; Miquel Esquirol, com a guanyador d’edicions anteriors; María José Fàbregas, com lectora vinculada a les activitats de la Biblioteca de Can Llaurador, i Àngels Rodríguez, com a jove lectora.

GuardonsML 2022

Un rere l’altre, els autors dels treballs premiats han anat pujant a l’escenari a recollir el diploma a mesura que el seu nom era anunciat pels altaveus de la sala. Tots ells han rebut l’aplaudiment del públic i l’enhorabona per part d’alguns regidors de la corporació: Joaquim Roca, del PSC; David Basi, de Cs; Francesc Ribas i Gemma Rosell, de JxCat, i Yago Albert i Montse Riera, d’ERC-Compromís amb Teià. L’alcalde, Andreu Bosch, ha excusat la seva presència perquè està és fora i ha delegat en la primera tinent d’alcalde, Èrica Busto.

Microrelats:

Primer premi: Exhausts, de Sergio Martín Tarrasón

Poesia:

Categoria B (de 9 a 11 anys)
S’han concedit dos primers premis ex aequo.
Primer premi: El meu cor, de Nil Gelabert Via-Dufresne
Primer premi: Fugint d’Ucraïna, d’Itziar Casas Esquius

Categoria C (de 12 a 14 anys)
Primer premi: Idees no escoltades, d’Aroa Calvo Alfonso
Accèssit: Si el món fos a llapis, de Mario Luna Fernández

Categoria D (de 15 a 18 anys)
Accèssit: A tu, d’Arnau Casanovas Pons

Categoria F (a partir de 26 anys)
Primer premi: Nafres, de Francesc Ribas París

Prosa:

Categoria A (de 6 a 8 anys)
Primer premi: El poder de l’amistat, d’Eloi Aparicio Domènech

Categoria B (de 9 a 11 anys)
S’ha atorgat un premi i dos accèssits.
Primer premi: El gran viatge (1870), de Nico Toril Cabello
Accèssit: Un robatori a París, d’Helena López Badia
Accèssit: El rescat del follet, de Tao Lamy

Categoria C (de 12 a 14 anys)
S’han lliurat dos primers premis ex aequo.
Primer premi: Sola, d’Itzel Roig Egido
Primer premi: Filla de la Lluna, de Clara Martí Piñero

Categoria D (de 15 a a18 anys)
S’ha concedit un premi i dos accèssits.
Primer premi: Delicadament grassa, de Júlia Rodríguez Pérez
Accèssit: Desig a la Lluna, de Natàlia Cano Tarradas
Accèssit: Queda’t amb mi, d’Aleix Rodríguez Pérez

Categoria F (a partir de 26 anys)
Primer premi: Un llibre sense nom, d’Ignasi Estapé i Ferré
Accèssit: La tardor a l’ànima, de Glòria Olivella Esteller


L’Ajuntament de Teià demana noves millores a les línies de bus

Bus C15Aquest dijous, l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, ha tramès un escrit a la Subdirecció General de Transport Públic i Mobilitat de la Generalitat per queixar-se de la situació que s’ha viscut avui a la línia de bus C-8 entre Teià i Barcelona.

La suspensió, entre les 7 i quarts de 10 del matí, del servei ferroviari de Rodalies com a conseqüència d’una avaria elèctrica a Badalona ha provocat que molts usuaris del tren hagin fet servir l’autobús per traslladar-se als seus llocs de treball o estudi. De rebot, aquest augment de la demanda ha superat la capacitat dels vehicles, de manera que s’han produït escenes d’aglomeracions i de persones que s’han hagut de quedar a les parades, tal com han denunciat diversos usuaris a través de les xarxes socials.

Aquests episodis no sols van en detriment de la qualitat del servei, sinó que posen en risc la integritat de les persones que viatgen dretes i sense cap dispositiu de subjecció en cas de contratemps o accident a l’autopista.

Aquesta circumstància, que des del passat 7 de març pràcticament havia quedat superada amb el darrer augment de 15 a 20 expedicions diàries en cada sentit, amenacen de reproduir-se un altre cop a partir de dilluns vinent, dia 25, quan Renfe i Adif tenen previst iniciar un seguit de millores a la xarxa ferroviària de Barcelona que provocarà afectacions puntuals sobre diverses línies de Rodalies durant un període, pel cap baix, d’un any sencer.

Petició municipal

Davant d’aquest escenari, l’Ajuntament ha recollit totes les queixes que s’han fet públiques a les xarxes socials i les ha traslladades a la Generalitat, que és l’administració competent en matèria de transport interurbà.

En l’escrit, l’Ajuntament exigeix “mesures correctores per evitar que es torni a repetir aquesta situació, així com que les empreses concessionàries de la línia C-8 assignin busos grans en aquestes circumstàncies”.

Aquesta tarda mateix, el subdirector de Transport Públic i Mobilitat, Benjamín Cubillo, ha contestat a l’alcalde. Cubillo ha atribuït l’episodi a “un fet imprevisible” que ha impedit “atendre amb els serveis de bus amb un servei adequat” i s’ha compromès a “fer seguiment de la demanda sobre les dades d’ocupació en situació de normalitat”.

En aquest sentit, l’alcalde li ha recordat que el passat dia 13 l’Ajuntament ja li va remetre “un primer escrit d’anàlisi de les mesures complementàries” adoptades arran de les obres de remodelació de l’estació de Rodalies d’Ocata, acompanyada d’una sol·licitud de noves millores.

Anàlisi del servei

En aquesta carta, l’Ajuntament constatava que fins al 25 de març “el servei havia funcionat correctament”. Durant els primers dies de les obres a l’estació, la línia de bus C-15 entre Teià i Ocata va perdre a l’entorn de 150 usuaris diaris, mentre que la C-8 en va guanyar al voltant de 550. En conseqüència, el balanç era “molt positiu” per al transport públic, ja que, en conjunt, es va incrementar el nombre total d’usuaris.

Ja aleshores, l’Ajuntament apuntava que “es tracta d’un increment que preveiem que vagi a l’alça a mesura que avancin les obres i les restriccions de l’N-II”, raó per la qual sol·licitava a la Generalitat que posi vehicles de major capacitat en les franges horàries de més demanda.

Efectes sobre la C-15

L’Ajuntament considera “essencial” el bus C-15 per a les persones que surten o arriben a Teià. Aquest servei té la consideració de línia urbana, per la qual cosa la seva prestació i el seu finançament corren a càrrec del municipi, i no pas de la Generalitat.

En l’escrit que l’Ajuntament va adreçar a la Subdirecció General, el consistori constata que la supressió, des del passat 5 d’abril, d’un carril de circulació en cada sentit a la carretera està provocant que les expedicions de la C-15, especialment en hora punta, passin a ser de 45 minuts enlloc dels 40 que haurien de ser amb el nou recorregut fins a l’estació de Rodalies del Masnou.

A més, la situació també provoca acumulacions de gent a l’estació del Masnou perquè la llançadora habilitada per Renfe per als usuaris d’aquell municipi tampoc pot complir els seus horaris. Tot plegat provoca el col·lapse del servei.

És per tot això que els usuaris de la C-15 comencen a deixar d’utilitzar el servei, per la poca eficiència en temps i freqüència, la qual cosa reverteix en l’augment del dèficit, que assumeix íntegrament l’Ajuntament de Teià. L’alcalde observa que es tracta d’una línia que “històricament era fiable amb una freqüència de pas cada 30 minuts” i apunta que “no tenim capacitat financera per doblar la línia amb un segon vehicle”.

Per aquest motiu, l’Ajuntament sol·licita a la Generalitat que adopti “les mesures corresponents perquè els autobusos puguin complir els seus horaris de pas o, en el seu defecte, que reforci la línia C-15 en hores puntes amb algun autobús més per complir l’horari i pal·liar les aglomeracions”.

Per acabar, l’Ajuntament recorda que el 2021 i el 2022 ja va afegir 30.000 euros més, a petició de la concessionària del servei, per fer front al dèficit de la línia.


Teià acull l’acte del Dia de les Esquadres al Baix Maresme

Esquadres parlament alcaldeAquest matí, la sala polivalent de La Unió ha acollit la celebració del Dia de les Esquadres al Baix Maresme. L’acte ha estat organitzat conjuntament per l’Ajuntament de Teià i els responsables de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Premià de Mar i ha comptat amb la presència de prop de 150 persones, entre membres dels cossos de seguretat –Mossos d’Esquadra, policies locals, Guàrdia Civil i Policia Nacional– i emergències –Bombers, Sistema d’Emergències Mèdiques, Agents Rurals i Agrupacions de Defensa Forestal–, a més d’alcaldes, alcaldesses i regidors de Seguretat Ciutadana dels deu municipis que formen part d’aquesta Àrea Bàsica Policial (ABP).

L’alcalde de Teià, Andreu Bosch, ha donat al benvinguda als assistents “al poble dels perfums i les flors, de la Catedral de la Costa i del primer maresmenc: Epictet, l’esclau de Luci Pedani que conreava les vinyes del nostre territori” fa dos mil anys. L’alcalde s’ha declarat “content perquè sembla que anem tornant a la normalitat” i ha lloat “la professionalitat i la vocació de les policies locals i dels Mossos d’Esquadra” per ajudar als ajuntaments a gestionar “la complexitat” de la pandèmia. “El món local us està molt agraït –ha dit– perquè heu estat al costat de la gent d’una manera magnífica”. Bosch ha apel·lat a “la responsabilitat compartida" i a "la necessitat de coordinació amb els municipis” i ha conclòs: “Feu una tasca imprescindible”.

Esquadres taula presidencialReconeixements i millores internes

El Dia de les Esquadres serveix per posar en valor la feina dels membres de la Policia de la Generalitat que han excel·lit en l’exercici de les seves funcions, així com dels ciutadans que hi han col·laborat al llarg de l’any anterior. Amb aquest propòsit, s’ha constituït damunt l’escenari de La Unió una taula presidida per l’alcalde de Teià i formada pels responsables policials de l’ABP de Premià de Mar, els membres de la qual han anat lliurant els corresponents diplomes acreditatius.

Per a l’inspector en cap de l’ABP, Bonaventura Comas, “aquest és un dia especial i necessari”. Comas ha agraït “les facilitats i la bona predisposició” de l’Ajuntament per acollir l’acte, un oferiment que havia quedat pendent els últims anys. El cap de l’ABP ha fet balanç de la seguretat ciutadana al Baix Maresme: “Després d’una reducció el 2020 a causa del confinament, a partir del març de 2021 s’ha produït un augment dels furts a l’interior de vehicles, dels robatoris a domicilis i dels delictes contra la salut pública relacionats amb el conreu de marihuana”. Aquests fenòmens, juntament amb l’ocupació d’habitatges i la multireincidència, constitueixen els principals maldecaps dels cossos de seguretat a la comarca.

L’inspector en cap ha destacat, a nivell operatiu, el desplegament del pla de millora corporatiu d’atenció a les víctimes de violència masclista i la millora de l’atenció a la ciutadania a través de la implementació del sistema de cita prèvia, que ha reduït el temps mitjà d’espera de les 7.000 persones que han estat ateses al llarg de l’any de 17 a 13 minuts.

Esquadres auditoriDiagnosi social

Comas ha repassat els “canvis importants” que s’han produït en la societat en els darrers temps i que han influït en la feina i en la percepció que té la ciutadania dels Mossos, començant pels atemptats de les Rambles i Cambrils de l’estiu de 2017 i seguint pel referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre, l’arribada de menors no acompanyats i l’estat d’alarma associat a la pandèmia, una mesura que “va escapçar drets i llibertats per un bé comú superior, com és la salut”. Tot plegat, sumat l’execució de desnonaments i al manteniment de l’ordre públic, ha situat els Mossos en el centre del debat públic.

Per al responsable de l’ABP del Baix Maresme, “ser mosso o mossa no és fàcil. Vivim en un món accelerat, abduït per les xarxes socials. Ja no hi ha treva i s’espera que les explicacions siguin donades a l’instant. La nostra feina és interpel·lada per la ciutadania, els partits, els governs de torn, la premsa i la societat civil organitzada”. Però per damunt de la “fabulació d’alguns sectors”, “encara queden valents i valentes”, com posaria de manifest l’èxit de convocatòria de les noves promocions. Comas ha desterrat totes les amenaces –“cignes negres, rinoceronts grisos i elefants negres”– i ha proclamat el compromís del cos amb una “societat lliure i segura”. “No us preocupeu. Els Mossos sempre estarem aquí”, ha reblat.

Esquadres alcaldePolicia científica

Enguany, el Dia de les Esquadres ha estat dedicat a l’especialitat d’investigació criminal. A l’inici de l’acte s’ha projectat un vídeo que reivindica la feina dels integrants de la segona unitat més gran del cos, “en col·laboració amb altres policies, la fiscalia i la judicatura”.

El vídeo posa xifres a l’activitat delictiva a Catalunya. L’any passat, els Mossos van fer 1.100.000 atestats, van practicar milers de detencions i van desarticular 72 xarxes criminals. Més enllà de la condemna, “l’objectiu és que no tornin a delinquir”, diu un dels investigadors que hi apareix. A través del testimoni de diversos agents, el vídeo posa l’accent en la importància del treball en equip. Tot comença prenent una bona declaració, ja que a les primeres hores és quan hi ha més càrrega de prova. Per això cal “observar i interpretar” l’escena del crim, i tractar de respondre tres preguntes: què ha passat, com ha passat i qui ho ha fet. L’audiovisual també ressalta les virtuts d’un investigador. Ha de ser una persona detallista, constant, persistent i pacient, ja que alguns casos poden trigar anys a esclarir-se, i, sobretot, ha de tenir una “alta capacitat de resistència a la frustració, ja que les línies d’investigació són finites i no sempre evolucionen”. Però quan es conclou amb èxit, la feina paga la pena.

Obsequis i foto de grup

Abans de finalitzar, els responsables dels Mossos han lliurat una estatueta d’un mosso de bronze a l’alcalde i totes les persones distingides amb un diploma s’han fet una fotografia de grup a l’escenari. A continuació ha sonat l'himne nacional de Catalunya i l’Ajuntament ha ofert un refrigeri als assistents amb coques dolces i salades de Teià i vi de la Denominació d’Origen Alella.


La mascareta deixa de ser obligatòria, amb excepcions

mascaretes tipusDesprés de dos anys de pandèmia, avui dimecres, 20 d’abril, la mascareta ha deixat de ser obligatòria a la majoria dels espais tancats.

En alguns llocs concrets, però, seguirà sent necessària. A partir d’ara, se seguirà fent servir als centres sanitaris, residències i en el transport públic. Als llocs de treball, cada empresa decidirà si els seus treballadors han de portar-la o no. A més, se supervisarà l’evolució de la pandèmia per determinar si es fa un pas enrere o si es manté la nova normativa.

Àmbit educatiu

Ahir dimarts, els infants i adolescents van poder fer classe a les escoles i instituts sense mascareta. Poc abans, el Govern català va publicar una resolució per adaptar el Pla d’actuació del curs 2021-2022 per als alumnes d’educació primària i secundària que va suscitar crítiques entre la comunitat educativa. De fet, alguns centres van preferir esperar fins avui per evitar problemes, en espera de l’aprovació per part del Consell de Ministres.

El Departament de Salut, per la seva banda, sosté que la resolució de la Generalitat “reflecteix un esperit de normalització i sentit comú”, si bé assegura que respectarà “les decisions individuals dels qui prefereixin o necessitin continuar portant-ne”.

Ús obligatori

Els treballadors i visitants de centres, serveis i establiments sanitaris, com els hospitals i farmàcies, encara hauran de mantenir la mascareta. En canvi, els pacients ingressats no, tret que estiguin fent ús d’espais comuns.

També hauran de dur-la els empleats i els visitants dels centres sociosanitaris, com les residències per a la gent gran. Aquesta restricció no afectarà als avis i àvies que hi estiguin interns.

Amb caràcter general, els passatgers d’avió i vaixell, així com els usuaris del transport públic (trens, metro i autobusos) l’hauran de dur sempre, excepte a les andanes i estacions quan es pugui mantenir la distància d’1,5 metres.

Empreses i establiments

En l’entorn laboral i amb caràcter general, la mascareta deixa de ser obligatòria, però serà cada empresa i el departament de riscos laborals els que prendran la decisió sobre les mesures adequades.

Recomanacions

Els experts recomanen que se’n segueixi fent ús si notem símptomes compatibles amb la Covid. També aconsellen dur-la, per precaució, si ens trobem en un espai amb molta gent o amb poca distància interpersonal.

A més, els especialistes recomanen mantenir la mascareta a tots els col·lectius vulnerables: persones immunodeprimides, majors de 65, malalts amb patologies de risc i dones embarassades.


La Policia Local recorda els canvis en la nova llei de trànsit

mòbilAmb motiu de les vacances de Setmana Santa, la Policia Local de Teià recorda als conductors els principals canvis normatius, després que el passat 21 de març va entrar en vigor la reforma de la llei de trànsit aprovada pel Congrés dels Diputats.

Segons la Direcció General de Trànsit, el canvi de normativa s’adapta als nous comportaments dels conductors, com ara l’ús dels telèfons mòbils. Per primera vegada es legisla sobre els nous mitjans de mobilitat personal, com els patinets, i s'avança en la protecció dels ciclistes. A més, també fa especial èmfasi en l’ús correcte dels sistemes de protecció –com el casc, el cinturó de seguretat o les cadires infantils– i la protecció del medi ambient.

A grans trets, les principals novetats són aquestes:

- Avançaments: se suprimeix la possibilitat que turismes i motocicletes puguin superar en 20 km/h els límits de velocitat a les carreteres convencionals quan avancin altres vehicles.

- Mòbil: augmenta la sostracció de 3 a 6 punts per utilitzar el mòbil o subjectar-lo amb la mà durant la conducció. La sanció es manté en 200 euros.

- Cinturó: augmenta de 3 a 4 la pèrdua de punts per no portar cordat el cinturó o portar-lo de forma inadequada, com també els sistemes de retenció infantil, el casc i altres elements de protecció obligatoris. La sanció es manté en 200 euros.

- VMP: els conductors de vehicles de mobilitat personal com els patinets no poden circular per les voreres i altres zones per als vianants, i estan obligats a portar casc.

- Radars: està prohibit detectar radars. Fins ara només se sancionava l’ús de detectors de radars, però ara també serà una infracció el fet de portar-los al cotxe.

- Ciclistes: augmenta de 4 a 6 la retirada de punts als conductors de vehicles què posin en perill ciclistes sense deixar la separació mínima obligatòria d’1,5 metres. En vies amb més d’un carril per sentit, serà obligatori canviar de carril per avançar ciclistes o ciclomotors. La sanció es manté en 200 euros.

- Alcohol: els conductors menors d’edat de qualsevol vehicle (ciclomotors, motos fins a 125 cc, bicicletes, vehicles de mobilitat personal, etc.) no poden circular amb una taxa d’alcohol superior a zero.

- Burilles: augmenta de 4 a 6 punts la pèrdua de punts per llençar a la via objectes o burilles que poden produir accidents o incendis.

- Medi ambient: s’introdueix una nova infracció greu de 200 euros per no respectar les restriccions de circulació de les zones de baixes emissions i se sancionaran altres comportaments perjudicials per al medi ambient, com ara no apagar el motor del vehicle mentre està parat.

Recuperació de punts

També hi ha canvis pel que fa a la recuperació de punts. S’unifica en un termini de dos anys el temps que haurà de transcórrer sense cometre infraccions per recuperar el saldo inicial de 12 punts en els casos d’infraccions greus i molt greus, i es podran recuperar 2 punts del carnet per la realització de cursos de conducció segura certificats per la DGT. No obstant això, la recuperació no serà efectiva fins que no entri en vigor la regulació de les condicions que han de complir aquests cursos.


Ajuntamentdeteia