Teià apadrina quatre premis al ‘Talent creatiu i empresa’

Talent grup 001El passat divendres 26 de juny, Teià va acollir el lliurament de quatre premis del projecte d’innovació juvenil Talent creatiu i empresa. L’acte va tenir lloc als jardins de la masia de ca l’Antiga i va aplegar els alumnes guanyadors de la convocatòria, així com alguns dels seus professors, diversos veïns i veïnes del poble, representants de l’Ajuntament, d’Ainea Perfums, de la Barcelona Olfaction Week (BOW), del Beauty Cluster Barcelona i del Departament d’Educació de la Generalitat.

Col·laboració fructífera

Talent creatiu i empresa és un programa de l’Àrea d'arts plàstiques i disseny del Servei d'Ordenació dels Ensenyaments de Règim Especial del Departament d'Educació. El seu objectiu és introduir i afavorir la presa de contacte dels estudiants d’aquestes disciplines en el seu sector professional a través de l’acompanyament d’empreses i institucions.

En aquest cas, l’Ajuntament de Teià i Ainea Perfums van idear una col·laboració amb el Departament d’Educació per encarregar quatre “reptes” o propostes d’art, disseny i grafisme relacionades amb el Maridatge dels Sentits. El passat mes d’octubre, alumnes i professors van ser a Teià per copsar-ne la filosofia i familiaritzar-se amb el poble. Sota el guiatge de la perfumista Irene Gisbert, van ser rebuts a l’Espai can Llaurador i van visitar el taller d’Ainea Perfums.

Des de llavors, estudiants d’una desena d’escoles de disseny i belles arts de tot Catalunya han treballat o bé en grups o bé individualment. Durant el curs, els seus projectes han evolucionat i s’han perfeccionat, gràcies a l’assessorament del professorat i a la interacció constant amb Ainea Perfums.

reptes01Projectes guardonats

Finalment, un jurat format per persones vinculades al municipi, el sector de la perfumeria i el pàckaging van escollir els projectes guanyadors en cada categoria. Entre els membres del tribunal hi havia l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, la perfumista Irene Gisbert i el director de la revista Ventas de Perfumería, Carles Solsona, entre d’altres.

El guanyador del repte al cartell del Maridatge va ser Joaquim Massó, de l’Escola d’Art i Disseny de Rubí. L’Ajuntament de Teià patrocina aquesta distinció amb una tauleta electrònica de dibuix valorada en 500 euros.

El guanyador del repte a la creació d’un perfum per a joves fet per joves va ser l’equip format per Marc Domínguez, Cora Marín i Paula Tejada, de l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot. En aquest cas, l’elecció del projecte va anar a càrrec d’un grup de joves teianencs d’entre 20 i 25 anys, que és el target o públic al qual s’adreça la fragància. Aquest reconeixement compta amb una gratificació econòmica d’Ainea Perfums.

La guanyadora del repte a la creació del trofeu Mouillette d’Argent per al III Concurs internacional de perfumeria de Teià va ser Laura Fontdecaba, de l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot. Aquest reconeixement compta amb una gratificació econòmica del Beauty Cluster Barcelona.

La guanyadora del repte a la creació del pàckaging dels perfums guanyadors del II Concurs internacional de perfumeria de Teià va ser Jorgina Díaz, de l’Escola Illa d’Art i Disseny de Sabadell. Entre els membres del tribunal hi havia els creadors de les fragàncies vencedores de l’edició del 2019, el brasiler Daniel Pescio i la catalana Sandra Iruela. Com a gratificació, l’autora del pàckaging rebrà un percentatge de les vendes que resultaran de la comercialització dels esmentats perfums.

Reconeixement públic

Per veure la culminació del seu treball, tots aquests joves van ser convidats per l’Ajuntament de Teià a participar el passat divendres a ca l’Antiga en la inauguració dels punts de votació popular del III concurs internacional de perfumeria Mouillette d’Argent i de l’exposició de la Fundació Ernesto Ventós.

Amb aquest acte, segons Gisbert, “els organitzadors del Maridatge dels Sentits volíem felicitar-los personalment i donar visibilitat a la seva feina”; una feina que en alguns casos encara no ha acabat, ja que el contacte amb el món de l’empresa s’estirarà encara un mesos i tindrà continuïtat amb l’elaboració del pàckaging dels esmentats perfums Effluves de Jasmins et Magnolias, de Daniel Pescio, i Jasmin d’un riad marrocain, de Sandra Iruela.


Teià s’adhereix al Dia de l’Orgull LGTBI

Dia Orgull LGTBIAquests dies, la façana de l’Ajuntament de Teià llueix la bandera amb els colors de l’arc de Sant Martí per commemorar el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI. Coincidint amb aquesta data, la Regidoria de Drets Civils ha fet públic avui aquest manifest:

"El 28 de juny i cada dia, el municipi de Teià dona suport a la identitat de gènere i a la diversitat sexual.

El Dia de l’Orgull Lesbià, Gai, Trans, Bisexual i Intersexual es commemoren els fets que van ocórrer el 28 de juny de 1969 a la revolta d’Stonewall, Nova York, quan va denunciar públicament per primera vegada la vulneració de drets i la repressió social que patien les persones LGTBI. Aquells aldarull i manifestacions als carrers de la ciutat van propiciar que s’escollís aquest dia per commemorar, reivindicar i reconèixer la igualtat i la dignitat del col·lectiu.

Malauradament, mig segle després se segueix odiant, discriminant, matant i normalitzant que hi hagi persones que es treguin la vida per la seva orientació sexual i identitat de gènere.

Des del consistori rebutgem qualsevol discriminació, com el cas recent de l’activista egípcia Sara Hegazy, que va haver d’exiliar-se per onejar una bandera de l’arc de Sant Martí en un concert.

No tolerarem cap acte que atempti contra el col·lectiu. La base del respecte neix de l'educació lliure de sexisme i de la imposició de les idees heteronormatives. La lluita cap a la igualtat també inclou el respecte cap a totes les persones que formen part del moviment LGTBI.

En una situació com l’actual es més important que mai vetllar per l’equitat social i pel respecte a la diversitat sexual i de gènere per corregir discriminacions derivades de la lògica heteropatriarcal.

Volem que el col·lectiu LGTBI visqui lliure de LGTBIfòbies i gaudeixi de la seva dignitat humana i de la llibertat per estimar, sentir i expressar-se com desitgi.

Hem de seguir dissenyant polítiques per la diversitat sexual i de gènere amb l’objectiu de transformar els drets formals del col·lectiu en realitats viscudes, visibles i acceptades socialment.

Assolir i integrar la diversitat sexual i de gènere és sinònim d’obertura i progrés per a tots i totes, ja que els valors de la igualtat i l’equitat social són un indicador de salut de les societats democràtiques.

Ens volem lliures, plenes, sense violència i sense por. Per això avui i cada dia lluïm els colors de l'arc de Sant Martí amb orgull".


Comença la votació popular del concurs internacional de perfumeria Mouillette d’Argent

Cartell III Concurs de perfumeriaAvui divendres a les 19h, l’Ajuntament de Teià obrirà dos punts de votació a ca l’Antiga i La Unió perquè tots els veïns i veïnes del poble que ho desitgin puguin participar en l’elecció del premi del públic del concurs internacional de perfumeria Mouillette d’Argent, que enguany arriba a la tercera edició.

Com ja vam informar el passat 27 de març, malgrat la situació de pandèmia, els organitzadors del Maridatge dels Sentits van mantenir la convocatòria del concurs de perfumeria atès la notorietat que ha adquirit dins del sector a escala mundial i per reconèixer formalment el treball creatiu que desenes de perfumistes estaven realitzant des de feia molts mesos.

De fet, el termini d’inscripció va finalitzar el 29 de febrer amb 79 perfumistes registrats, tot i que l’extensió de la Covid-19 arreu del planeta i l’increment dels controls i les prohibicions duaneres només han permès la recepció de 46 fragàncies procedents de l’Estat espanyol, l’Argentina, Bolívia, Coreu del Sud, França, Gran Bretanya, Itàlia, Mèxic, Veneçuela i Tunísia.

Dos guardons

El concurs consta de dues categories: el premi del jurat i el del públic. Enguany, la nota olfactiva predominant és el pebre i les espècies. En aquests moments, el tribunal presidit per Rossend Colomer ja ha seleccionat els 12 perfums finalistes que competiran per obtenir el favor del públic.

Els dos premis seran atorgats el 4 de juliol a les 19h en un acte públic que tindrà lloc als jardins de ca l’Antiga.

Des d’avui i fins aleshores, tothom qui vulgui té l’oportunitat d’ensumar les 12 propostes seleccionades i votar la seva preferida a La Unió i ca l’Antiga. Els espais i la mecànica de votació observen totes les mesures de seguretat: s’hi accedirà per torns controlats d’una sola persona, a l’interior de la sala hi haurà 12 flascons amb vaporitzador i un munt de tires de cartró (mouillettes) per impregnar i acostar al nas. Per últim, l’emissió del vot es farà a través de l’activació d’un codi QR amb el mòbil.

Els horaris d’obertura són els següents:

III ConcursLa Unió:
Dissabte 27 de juny, d’11 a 14h i de 18 a 20h
Diumenge 28 de juny, d'11 a 14h
Dijous 2 de juliol, de 18 a 20h
Divendres 3 de juliol, de 18 a 20h
Dissabte 4 de juliol, d'11 a 14h

Ca l'Antiga:
Dijous 2 de juliol, de 18 a 20.30h
Divendres 3 de juliol, a partir de les 20h
Dissabte 4 de juliol, abans de la cerimònia de lliurament.

A més de Teià, els organitzadors del certamen també han habilitat dos espais de votació als establiments Les Topettes (carrer de Joaquim Costa, 33) i Isidro Cosmetic Shop (carrer de Marià Aguiló, 83) com a avantsala del congrés per a professionals del sector Barcelona Olfaction Week (BOW) que se celebrarà del 29 de juny al 4 de juliol. D’aquesta manera, l’Ajuntament de Teià i Ainea Perfums fan una passa més en la projecció exterior del municipi i del concurs que duu el seu nom.

Premis ‘Talent creatiu i empresa’

Coincidint amb l’inici de les votacions, avui a les 19h tindran lloc a ca l’Antiga dos actes públics: la inauguració de l’exposició de les obres finalistes de la segona edició del premi internacional Nasevo que convoca la Fundació Ernesto Ventós per a joves artistes menors de 35 anys, i el lliurament dels premis Talent creatiu i empresa del Departament d’Educació.

L'objecte d’aquest programa de la Generalitat és fomentar la participació dels estudiants d'arts plàstiques i disseny en projectes innovadors que posin en contacte els seus centres docents amb empreses i institucions perquè els alumnes adquireixin hàbits de treball en equip, orientació cap al client, sentit d'iniciativa i esperit emprenedor.

Amb aquest afany, ara fa un any, l’Ajuntament de Teià i Ainea Perfums van proposar al Departament d’Educació una col·laboració dins l’esmentat projecte per encarregar tres propostes, a través dels corresponents concursos: un per crear la cartellera i la imatge gràfica del IV Maridatge dels Sentits, un altre per donar forma al trofeu del III concurs internacional de perfumeria i un per dissenyar el pàckaging per empacar el perfum guanyador de la II edició del certamen.

Els dos actes d’avui -inauguració i cerimònia de premis- són gratuïts i oberts a tothom, però l’aforament és limitat. Per qüestions de seguretat, es demana als assistents que siguin puntuals i que portin mascareta.

Pròximes cites

Els actes relacionats amb el Maridatge dels Sentits i la Barcelona Olfaction Week a Teià s’allargaran fins al cap de setmana vinent.

El pròxim divendres 3 de juliol a les 19h tindrà lloc, també a ca l'Antiga, el lliurament dels premis Nasevo 2020 per emfasitzar la relació entre l’art i el sentit de l’olfacte a través de la tècnica del collage. I l’endemà dissabte, al mateix lloc i hora, se celebrarà la cerimònia d’entrega dels guardons del III concurs internacional de perfumeria.


El Casal de la Gent Gran acull una mostra sobre els drets LGTBI

vull ser qui sóc01El pròxim diumenge 28 de juny és el Dia de l’Orgull LGTBI. Per commemorar la data i sensibilitzar sobre la diversitat i la llibertat de gènere, la Regidoria de Drets Civils i el Casal de la Gent Gran han impulsat la instal·lació d’una exposició sobre els drets del col·lectiu LGTBI a la planta baixa de ca la Cecília. La mostra es titula Vull ser qui sóc i es podrà visitar cada dia fins al 5 de juliol, de 10 a 21h.

S’hi exposa una lona de 6 metres quadrats amb alguns dels 100 cartells presentats al concurs Talent creatiu i empresa pels alumnes de cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de Catalunya, amb el suport dels departaments d’Educació i de Treball, Afers Socials i Famílies.

Els cartells mostren de forma entenedora el respecte a l’orientació sexual i a la identitat i l’expressió de gènere entre les persones grans que són usuàries dels equipaments cívics i residencials de Catalunya. De fet, el plafó sorgeix com a iniciativa contra la discriminació per raons d’orientació sexual del grup de treball de persones grans del Consell Nacional LGTBI de Catalunya.


Obertes les sol·licituds de beques menjador fins al 31 de juliol

menjador escolarEl Consell Comarcal del Maresme, en conveni amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat, ha obert la convocatòria per a la concessió d'ajuts individuals de menjador per al curs 2020-2021. El termini comença avui dilluns i finalitza el pròxim 31 de juliol.

Poden ser-ne beneficiaris els alumnes de centres educatius públics que pertanyin a famílies amb una renda anual inferior a 10.981,40 euros en cas d’un sol adult sustentador i de 16.472,2 euros en cas que en siguin dos. Per cada infant de la unitat familiar, aquest import s’incrementa en 3.294,45 euros.

En el cas de no superar els ingressos indicats, podeu sol·licitar cita prèvia als Serveis Socials Bàsics al telèfon 93 555 12 34 en horari de dilluns a divendres de 9 a 14h o a través de l’adreça electrònica Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Trobareu més informació sobre la convocatòria en la documentació adjunta al peu de la notícia.

L’Ajuntament llança el vídeo ‘Viu Teià’ per impulsar l’economia local

viu teià 003La Regidoria de Promoció Econòmica ha estrenat avui un vídeo a través de les xarxes socials de l’Ajuntament per mostrar la varietat del comerç local i afavorir el consum de proximitat. Vegeu-lo clicant aquí.

Es tracta d’una iniciativa de suport al teixit comercial i econòmic de Teià després de la pandèmia. El missatge de la campanya és una crida a l’optimisme i a enfortir els vincles amb la comunitat: “Viu Teià. Hi tens més del que imagines”, diu l’eslògan, que queda refrendat en els títols de crèdit amb l’aparició de 64 establiments i negocis.

A l’anunci hi surten un munt de cares conegudes: botiguers, dependents, treballadors i veïns i veïnes que apareixen a la feina o en diferents localitzacions del poble, com el passeig de la Riera o les vinyes del cementiri.

Segons l’alcalde, Andreu Bosch, “el vídeo vol ser també un reconeixement a tots els comerciants que han prestat els seus serveis a la ciutadania durant el confinament, així com un missatge d’ànims i confiança a tots aquells que van haver de tancar com a conseqüència de l’estat d’alarma”.

Fet a casa

El vídeo té una durada aproximada de 2 minuts, ha comptat amb el finançament de la Diputació de Barcelona i ha estat encarregat a la productora de Teià Salmøn Visuals. L’actor Boris Ruiz hi ha posat la veu en off.

La concepció i plasmació del projecte s’ha gestat en poc temps, gràcies a la col·laboració de tothom i al fet que les idees que es volien transmetre estaven clares: “Confiança en el comerç local, riquesa i caliu humà”. Primer es va redactar el guió i després es va fer el rodatge, en tan sols dos dies, amb l’objectiu de tenir-ho tot a punt abans de Sant Joan.


Ajuntamentdeteia