Teià prepara una exposició participativa per redescobrir la infància de la seva gent gran

ChatGPT Image 3 jun 2026 14 48 32 1

 

La Regidoria de Gent Gran fa una crida a les persones de 65 anys o més perquè comparteixin una fotografia de quan eren infants i un petit relat personal sobre els seus records del municipi.

L’Ajuntament de Teià, a través de la Regidoria de Gent Gran, ha començat a preparar una nova exposició participativa que vol posar en valor la memòria històrica i emocional del municipi a través de les vivències de les persones grans. La mostra portarà per títol “Qui és qui? Jo també vaig ser nen/a” i s’inaugurarà en el marc del mes de la Gent Gran.

Per poder fer realitat aquest projecte, la Regidoria fa una crida a totes les persones de 65 anys o més vinculades a Teià perquè facin arribar una fotografia de quan eren nens o nenes, acompanyada d’un petit text que expliqui la seva trajectòria vital i alguns records del poble durant la seva infància.

La proposta vol convidar la ciutadania a mirar el municipi amb uns altres ulls: els d’aquells infants que van créixer als carrers, places, escoles, vinyes, cases i camins d’un Teià molt diferent de l’actual. A través de les imatges i els testimonis, l’exposició permetrà redescobrir veïns i veïnes del poble, reconèixer-los en la seva etapa d’infantesa i compartir històries personals que formen part de la memòria col·lectiva de Teià.

Una exposició per fer memòria i comunitat

“Qui és qui? Jo també vaig ser nen/a” neix amb la voluntat de recuperar records, emocions i vivències que sovint formen part de l’àmbit familiar, però que també ajuden a explicar la història del municipi. Les fotografies antigues i els relats personals permetran construir un mosaic de memòries individuals que, sumades, dibuixen una part essencial del Teià d’abans i del Teià d’avui.

L’exposició també vol posar en valor el paper de la gent gran com a testimoni viu de l’evolució del poble. Les seves experiències, els seus records d’infantesa i la seva mirada sobre com s’imaginaven el futur de Teià ajudaran a crear un relat compartit entre generacions. En aquest sentit, la Regidoria anima també fills, filles, nets, netes i familiars a ajudar les persones grans a buscar fotografies, redactar els textos o fer arribar el material.

Com participar-hi?

Les persones interessades han de fer arribar:

  • Una fotografia de quan eren nens o nenes.
  • Un petit text que inclogui:
    • Una breu biografia.
    • Records del Teià de la seva infància.
    • Com s’imaginaven el Teià de l’any 2026 quan eren petits.

El material es pot enviar a través del correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o bé per WhatsApp al 671 04 74 82.

Amb aquesta exposició, Teià vol retre homenatge a la seva gent gran i, alhora, preservar una part molt valuosa de la memòria del municipi: aquella que s’explica a través de les persones, les mirades i els records compartits.


Teià celebra un cap de setmana d’esport, salut i vida comunitària

festa de lesport portada

 

La Festa de l’Esport va omplir diversos espais del municipi d’activitats per a totes les edats, amb la participació de clubs, entitats i veïns.

Teià va viure, el cap de setmana del 30 i 31 de maig, una nova edició de la Festa de l’Esport, una cita que va tornar a convertir el municipi en un gran punt de trobada al voltant de l’activitat física, els hàbits saludables i la participació ciutadana.

El regidor d’Esports, Aleix Corral, destaca que la Festa de l’Esport “és una mostra viva del que representa l’esport a Teià: salut, educació, convivència, esforç compartit i sentiment de pertinença”. El regidor també subratlla que “la força d’aquesta festa és precisament la suma de moltes complicitats: clubs, entitats, monitors, famílies, infants, joves i adults que fan possible que Teià sigui un poble actiu i compromès amb l’esport”.

El Poliesportiu El Cim, epicentre de la festa

Durant la jornada de dissabte, el Poliesportiu El Cim va concentrar bona part de les activitats. A l’interior del pavelló s’hi van poder veure exhibicions de Balla Balla, Multiesport, Zumba Kids i Young Dance.

Més tard, l’espai es va transformar en una zona de joc i diversió familiar, amb inflables i activitats obertes. En paral·lel, el Club Excursionista Teià va habilitar una zona d’escalada boulder que va despertar l’interès de participants de totes les edats i va permetre acostar l’esport de muntanya a un públic ampli.

Als espais exteriors, Àccura Teià va oferir sessions de minitennis i minipàdel, mentre que el Club Handbol Teià va organitzar activitats de minihandbol per als més petits. Finalment, una festa de l’escuma que va posar el punt més refrescant i festiu a la jornada.

També hi van participar altres entitats del municipi, com Ritme Teià, amb una sessió de ioga, i Estudi Core, amb una activitat de pilates.

Gran ambient a La Pista amb el torneig 3x3

Una de les propostes que va reunir més participants va ser el torneig de bàsquet 3x3 organitzat per l’AE Teià a La Pista. En total, hi van prendre part 19 equips, en una jornada marcada pel bon ambient, l’esportivitat i la participació de jugadors i jugadores de diferents edats.

Activitats a l’aire lliure i descoberta de l’entorn

La programació de diumenge es va traslladar principalment al parc de Can Godó i als entorns naturals del municipi. A primera hora del matí, el Club Excursionista Teià va organitzar una ruta de senderisme de dues hores, seguida d’un taller de marxa nòrdica obert tant a persones que s’hi iniciaven com a participants amb més experiència.

La jornada també va incloure una sortida BTTxJoves adreçada al públic juvenil i una ruta de ciclisme BTT/ROAD, també a càrrec del Club Excursionista Teià. Aquestes activitats van permetre posar en valor el patrimoni natural de Teià i els camins que connecten el municipi amb el seu entorn més proper.

Una festa que reforça el paper de l’esport local

La Festa de l’Esport va tornar a evidenciar la vitalitat del teixit esportiu teianenc i la diversitat de pràctiques que es poden fer al municipi, des de les activitats de sala fins als esports de muntanya, les disciplines de raqueta, el bàsquet, l’handbol, el ciclisme o les activitats de benestar corporal.

Amb aquesta nova edició, la Festa de l’Esport es consolida com una de les cites destacades del calendari local i com una jornada pensada per celebrar l’esport en totes les seves dimensions: salut, lleure, aprenentatge, convivència i comunitat.


Teià fa una crida a la ciutadania per construir el seu Pla Municipal de Lectura

logoLectora RGB

 

El consistori obre un procés participatiu per recollir aportacions del veïnat i definir noves accions per fomentar el gust per llegir al municipi.

 

L’Ajuntament de Teià, amb el suport de la Diputació de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya, treballa en la creació del Pla Municipal de Lectura, una eina que ha de servir per definir les línies de treball dels propers anys en matèria de foment de la lectura.

El projecte compta amb la col·laboració de l’Associació Tantàgora, entitat especialitzada en literatura, mediació lectora i creació de comunitats lectores, i arrenca amb una primera fase de diagnosi oberta a la ciutadania. L’objectiu és conèixer millor els hàbits lectors del municipi, detectar necessitats i recollir propostes que ajudin a fer de la lectura una pràctica més present, accessible i compartida a Teià.

Amb el lema “Teià llegeix. Teià creix”, l’Ajuntament fa una crida a la ciutadania a participar en el procés i a fer de la lectura un element viu de la quotidianitat del municipi. Per fer-ho possible, l’Ajuntament ha habilitat un qüestionari participatiu que es podrà respondre durant els propers 15 dies a través del web municipal.

Un procés participatiu per escoltar el municipi

El regidor de Participació Ciutadana, Francesc Ribas, destaca que el futur Pla Municipal de Lectura “ha de néixer de l’escolta activa de la ciutadania” i remarca que “el procés no vol limitar-se a recollir dades sobre quants llibres es llegeixen, sinó que pretén anar més enllà”.

Segons Ribas, l’objectiu és entendre “quins espais, activitats, recursos i oportunitats necessita Teià per fer que la lectura sigui més present en la vida del poble”. En aquest sentit, el qüestionari vol arribar a persones de totes les edats i perfils, tant si són lectores habituals com si no, per obtenir una mirada àmplia i realista de la situació.

Les aportacions recollides serviran per elaborar una diagnosi compartida i orientar les futures propostes del pla, amb la voluntat que les accions que se’n derivin responguin a les necessitats reals del municipi. En aquest sentit, Ribas defensa que “aquest procés ha de servir per fer créixer el municipi també des de la cultura, la paraula i el pensament crític”.

La lectura com a projecte de poble

L’alcaldessa de Teià, Èrica Busto, posa en valor que “l’elaboració d’un pla lector municipal és també una aposta per la cohesió social, l’aprenentatge i la igualtat d’oportunitats”.

Per aquest motiu, l’alcaldessa remarca que “la lectura no s’ha d’entendre únicament com una activitat escolar o individual, sinó també com una experiència compartida, una manera de crear vincles, de conversar, de descobrir altres mirades i de fer poble”.

Biblioteca, escoles, famílies i entitats

El pla vol tenir en compte tots els agents que formen part de l’ecosistema lector del municipi. En aquest sentit, la Biblioteca de Can Llaurador hi tindrà un paper central com a equipament cultural de referència, però també es vol posar en valor la tasca dels centres educatius, les famílies, les entitats culturals, els clubs de lectura i totes les iniciatives que contribueixen a apropar els llibres i la paraula escrita a la ciutadania.

Aquesta mirada transversal vol permetre que les futures accions del pla s’adaptin a les diferents necessitats del veïnat: infants que comencen a descobrir els llibres, joves que busquen nous formats i llenguatges, persones adultes que volen recuperar o ampliar hàbits lectors i gent gran que troba en la lectura una eina de memòria, conversa i benestar.

Totes les lectures hi tenen cabuda

El procés també parteix d’una concepció àmplia i oberta de la lectura. El manifest elaborat en el marc del projecte reivindica la lectura en totes les seves formes: novel·la, poesia, còmic, àlbum il·lustrat, llibres de coneixement, premsa i formats digitals.

Amb aquesta mirada, el Pla Municipal de Lectura vol trencar amb la idea que llegir és només una obligació acadèmica o una activitat silenciosa. Llegir també és descobrir, imaginar, compartir, recomanar, debatre i construir comunitat.


Amavir Teià celebra 21 anys fent comunitat al costat de la gent gran

La residència ha commemorat l’aniversari amb una setmana d’activitats, música, tradició i espais de convivència que han posat en valor la tasca diària d’acompanyament als residents.

 

WhatsApp Image 2026 06 03 at 14.20.29 

 

La residència Amavir Teià ha celebrat aquest mes de maig el seu 21è aniversari amb una programació especial d’actes pensada per compartir, recordar, gaudir i reconèixer el paper que el centre té en la vida del municipi. Durant diversos dies, residents, famílies, professionals i entitats del territori han participat en una commemoració marcada per la música, les tradicions populars, les activitats comunitàries i els moments de trobada.

Més enllà de l’efemèride, la celebració ha estat també una oportunitat per felicitar i agrair la tasca que Amavir desenvolupa a Teià des de fa més de dues dècades. El centre acull moltes persones grans del municipi i també persones que, amb la seva arribada a la residència, han fet de Teià la seva nova llar i han esdevingut teianencs i teianenques d’adopció.

 

WhatsApp Image 2026 06 03 at 14.19.57

 

Una residència arrelada al poble

Al llarg d’aquests 21 anys, Amavir Teià s’ha consolidat com un espai de cura, acompanyament i convivència per a moltes famílies del municipi. La residència no només presta atenció assistencial a les persones grans, sinó que també contribueix a mantenir viu el vincle dels residents amb l’entorn, amb la cultura popular i amb la vida social de Teià.

En aquest sentit, la commemoració de l’aniversari ha tingut un marcat caràcter comunitari, amb la participació de grups, entitats i persones col·laboradores que han contribuït a omplir el centre d’activitat i caliu.

 

WhatsApp Image 2026 06 03 at 14.17.57

 

Música, tradició i activitats compartides

Els actes de celebració es van dur a terme del 24 al 30 de maig i van incloure una programació variada. La setmana va començar amb una missa rociera a la capella i va continuar amb propostes com un taller de teràpies amb Cibervoluntaris, una exposició de puntaires al jardí de l’hort i una actuació de sevillanes a càrrec del grup Ilusiones flamencas del Centre Cultural de Rocafonda, de Mataró.

També hi va haver espai per a les tradicions catalanes, amb la celebració dels aniversaris dels residents acompanyats pels sardanistes de Teià, així com activitats musicals i lúdiques com sessions de musicoteràpia, una actuació dels Tabalats del Masnou, un pica-pica al jardí amb arrossada, la participació de la Coral Can Palet del Masnou i una activitat de petanca a càrrec del Club de Petanca Ramón y Cajal del Masnou.

 

WhatsApp Image 2026 06 03 at 14.19.54

 

Reconeixement a la cura i a l’acompanyament

L’Ajuntament de Teià felicita la residència Amavir Teià pel seu 21è aniversari i agraeix la tasca diària dels seus professionals, que treballen per garantir una atenció propera, respectuosa i centrada en les persones. La celebració posa de manifest la importància dels espais de cura dins la comunitat i el valor de continuar reconeixent les persones grans com a part activa i essencial de la vida del poble.

Amb aquest aniversari, Amavir Teià reafirma el seu compromís amb el benestar dels residents i amb una manera d’entendre l’atenció a la gent gran basada en la dignitat, la proximitat i l’acompanyament.


Manlleu inaugura un espai permanent dedicat al teianenc Toni Batllori

WhatsApp Image 2026 06 03 at 09.07.26 1

 

L’ecoedifici d’Anthesis Lavola, a Manlleu, acull des d’aquesta setmana l’Espai Toni Batllori, una mostra permanent dedicada al dibuixant i artista teianenc, mort l’any 2023, que repassa la seva trajectòria i la seva vinculació amb la sostenibilitat, el medi ambient i l’humor gràfic.

Un homenatge permanent a l’obra de Toni Batllori

L’espai, inaugurat aquest dimarts, reuneix més de quaranta obres de l’artista, entre dibuixos, pintures i una escultura, moltes de les quals són fruit de la llarga col·laboració que Batllori va mantenir amb Lavola. L’acte d’inauguració va comptar amb la participació de Pere Pous, fundador de Lavola; Núria Pous, directora d’Anthesis; Pere Casas, director del Museu del Ter; Pere Puig, regidor de l’Ajuntament de Manlleu; i Enric i Simó Batllori, fills de Toni Batllori.

Antoni Batllori i Obiols, conegut artísticament com a Toni Batllori, va néixer a Barcelona l’any 1951 i va morir a Teià el 2023. Fill del també dibuixant Antoni Batllori i Jofré, va publicar les seves vinyetes en capçaleres com El Papus, El Patufet, El Jueves, Avui, Diari de Barcelona, El Noticiero Universal, El País i La Vanguardia. Al llarg de la seva trajectòria va rebre diversos reconeixements, entre els quals destaquen el Premi Nacional de Comunicació 2015 i el premi internacional Gat Perich, l’any 2004.

Les obres exposades

L’Espai Toni Batllori recull una selecció d’obres que permeten resseguir diferents facetes de l’artista i, especialment, la seva mirada crítica, irònica i compromesa amb el medi ambient. La mostra s’estructura en diversos àmbits que posen en valor la relació de Batllori amb Lavola i la seva capacitat per comunicar idees complexes a través del dibuix.

Un dels blocs principals està dedicat a les tires sostenibles, vinculades a temes com la recollida selectiva, la mobilitat sostenible, la responsabilitat social de les empreses, la memòria de sostenibilitat, la contaminació, els Objectius de Desenvolupament Sostenible, la crisi climàtica, l’educació ambiental, la biodiversitat o l’impacte de la Covid-19 en la sostenibilitat.

També hi tenen un paper destacat les il·lustracions del llibre El bosc, més que un club, que l’artista va fer l’any 1995 i que van representar la seva primera col·laboració amb Lavola. Aquest conjunt d’obres retrata diverses problemàtiques dels boscos amb l’humor irònic que caracteritzava Batllori.

Finalment, l’espai també mostra la seva vessant pictòrica. Quan treballava en aquest registre, Batllori signava com a Tonight, un nom que utilitzava per diferenciar aquesta producció artística de la seva faceta com a ninotaire. En aquest àmbit s’hi poden veure peces fetes específicament per a Lavola, com Somiant el paradís, 20 anys empenyent o Lavola, un riu de persones.

Una llarga relació amb Lavola

La relació entre Toni Batllori i Lavola va començar l’any 1995, amb les il·lustracions del llibre El bosc, més que un club. Des d’aleshores, la col·laboració va ser continuada i fructífera, amb encàrrecs per a campanyes, publicacions internes i projectes vinculats a la comunicació ambiental i la sostenibilitat.

Aquesta relació professional també va esdevenir una relació personal, especialment amb Pere Pous, fundador de Lavola, amb qui Batllori va mantenir una gran amistat. La seva obra va esdevenir una eina singular per explicar, amb humor i sensibilitat, els reptes ambientals i socials del present.

Els vincles amb Manlleu

La inauguració d’aquest espai permanent també posa en valor la relació de Toni Batllori amb Manlleu. La família Batllori ja hi havia estiuejat i mantenia un vincle especial amb la Fonda Torres. A més, l’artista era molt amic del periodista manlleuenc Jaume Collell, de La Vanguardia.

Aquest nou reconeixement se suma a altres iniciatives que han contribuït a preservar i difondre el llegat de Batllori. L’any 2017, el Fons Batllori ja va portar una exposició al Museu del Ter de Manlleu, reforçant així el vincle entre l’artista teianenc i la ciutat.


Afectacions puntuals al servei del bus C17 per la reparació d’una reixa a l’avinguda Joan XXIII

WhatsApp Image 2026 06 02 at 09.37.54

 

Els dies dimecres 3 i dijous 4 de juny es duran a terme treballs de reparació d’una reixa a la calçada a l’entorn de l’avinguda Joan XXIII, a la zona de la plaça de l’Onze de Setembre i el carrer Sant Marc d’El Masnou.

Aquesta actuació comportarà afectacions puntuals al servei de bus C17 Teià - El Masnou. Durant aquests dos dies, es recuperarà temporalment la parada 19, situada a Pau Casals, per garantir la continuïtat del servei mentre durin els treballs.


Ajuntamentdeteia