Detenen tres presumptes lladres per robatori a l’interior de vehicles

control policiaEls Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de Premià de Mar han detingut i posat a disposició judcial tres homes com a presumptes autors de diversos robatoris a l’interior de vehicles. En tots els casos, la manera d’actuar era la mateixa: trencaven el vidre dels cotxes i s’enduien bosses, portàtils i objectes personals.

Tres dels delictes es van produir el 30 de setembre a Teià. Un testimoni va veure el cotxe que conduïen els lladres i va alertar a la Policia Local, que va informar-ne als Mossos d’Esquadra.

A partir d’aquí, i després de sotmetre el vehicle a vigilància, els agents van seguir-lo des de Badalona fins a Canet d’Adri, al Gironès, on van detenir els tres homes el passat 4 d’octubre quan es disposaven a cometre un nou robatori.

Des de la Policia Local de Teià es recorda la necessitat de no deixar efectes personals o articles de valor dins dels vehicles.


Adjudiquen les obres de pavimentació del Camí de la Serra

camí de la Serra 03La Junta de Govern Local celebrada ahir dijous, 6 d’octubre, va aprovar el contracte d’obres corresponent al projecte de millora viària del Camí de la Serra en el tram comprès entre els carrers de Joan XXIII, a Rials, i dels Xops, a la Molassa. L’actuació es va licitar per procediment obert el passat mes de juny i ha estat adjudicada a l’empresa Catalana d’infraestructures i serveis associats SL per 181.440 euros (IVA inclòs). Per a aquesta obra s’ha rebut una subvenció de la Diputació de Barcelona, en el marc del Pla General d’Inversions 2022-2023 (Línia 1, Projectes sostenibles) per import de 131.175 euros.

D’acord amb la memòria justificativa i el Projecte de Millora de la Xarxa Viària redactat pels Serveis Tècnics municipals i aprovat definitivament el passat 12 de maig, l’Ajuntament considera necessari pavimentar aquest camí de sorra per millorar la seguretat dels vehicles i per garantir una alternativa viària al passeig de la Riera en cas de necessitat o emergència.

En tractar-se d’un vial situat en sòl no urbanitzable, es respectarà l’amplada actual de 5 metres i s’integrarà paisatgísticament en l’entorn mitjançant la utilització de formigó acolorit, en comptes d’asfalt. L’empresa adjudicatària ha incorporat com a millores la realització d’accessos a les finques que hi confronten, així com la formació d’una cuneta en el costat oest del camí per recollir l’aigua d’escorrentia i evitar l’erosió del marge.

Segons els plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques del concurs, la durada de les obres s’estima entre 4 i 6 mesos des del moment que s’iniciïn.

Lot desert

L’esmentat Projecte de Millora de la Xarxa Viària preveu altres obres al carrer de Pere Noguera –per millorar l’accessibilitat i la seguretat dels vianants, així com el soterrament dels serveis aeris existents– i al tram final del carrer de Fivaller –per millorar la seguretat dels vehicles i dels vianants atès que es tracta d’una via molt estreta.

Aquestes actuacions, agrupades en un lot i valorades en prop de 220.000 euros, van ser licitades en paral·lel al Camí de la Serra però no s’hi va presentar cap oferta a causa de l'alça de preus en el sector de la construcció i l'obra pública.

Per aquesta raó, la Junta de Govern Local celebrada ahir va declarar desert el concurs, en espera de convocar-ne un de nou.


La Biblioteca estrena servei d’autopréstec

RFIDEl 5 d’octubre, la Biblioteca Municipal can Llaurador inicia el servei automatitzat de préstec i retorn de llibres i documents amb RFID. La tecnologia RFID –sigles de Radio Frequency Identication, que significa identificador de radiofreqüència– permet transmetre dades sense fils, a través d’ones de ràdio.

En les biblioteques, la utilització de la tecnologia RFID està pensada principalment per automatitzar la gestió del préstec i el control de seguretat.

El sistema consta d’una màquina de sobretaula perquè les persones usuàries puguin realitzar l’autopréstec i d’uns arcs antifurt situats a l’entrada de l’equipament.

ControlAvantatges

La instal·lació d’aquest servei és una iniciativa promoguda i finançada per la Diputació de Barcelona, amb tres propòsits: fer que la lectura o escaneig dels documents que s’agafen o es retornen sigui més ràpida i precisa; milorar el control de seguretat dels documents, i incrementar l’autonomia i privacitat de l’usuari.

Per fer ús de l’autoservei és imprescindible portar el carnet o tenir l’app de la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Implantació

La instal·lació de la tecnologia RFID es va realitzar l’última setmana de juliol i després de vacances es va realitzar la fase de proves. En paral·lel, l’equip de la Biblioteca va dur a terme un procés de selecció i tractament del fons bibliogràfic i documental per adequar-lo a la nova tecnologia.

Clubs de lectura

La Biblioteca ha exhaurit les places per participar en el Club de lectura de novel·la que dinamitza Mercè Pujadas i ha modificat el nom del Club de lectura infantil, que ha rebatejat amb el nom de La colla superlectora. Es tracta d’una iniciativa per fomentar la lectura entre els infants de 3r i 4t de primària que es reuneix quinzenalment (el segon i el quart dimarts de cada mes) a les 17h. Si hi voleu participar, us podeu apuntar trucant al 93 555 01 04 o bé escrivint a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.


Teià acollirà un taller sobre competències professionals

VIII JornadesEl 4 d’octubre s’obre el termini per inscriure’s en els tallers de les VIII Jornades d’Ocupació del Masnou, Alella i Teià que tindran lloc entre el 26 i el 28 d’octubre sota el lema La feina en joc.

L’objectiu dels tallers és que les persones que hi participin aprenguin a identificar i gestionar les emocions, augmentar la seguretat en elles mateixes, integrar la creativitat en la recerca de feina, prendre decisions, millorar l’eficàcia personal i facilitar canvis, entre altres.

Els tallers s’han programat amb la intenció que, qui vulgui, pugui participar en tots ells. La jornada inaugural i el primer taller tindrà lloc al Masnou. El segon, a Teià. I el darrer, a Alella.

Cal destacar que tots tres tindran continuïtat, ja que s’hi oferiran dues sessions més al llarg de les setmanes posteriors per a qui vulgui ampliar habilitats i coneixements.

La inscripció és gratuïta mitjançant el formulari que trobareu en aquest enllaç de l'Ajuntament del Masnou.

Programa d’activitats

Dimecres 26 d’octubre. Edifici Centre, El Masnou.
De 9.15 a 9.30h. Inauguració de les VIII Jornades Ocupació.
De 9.30 a 10.30 h. Conferència inaugural Desenvolupament d’habilitats amb joc i tecnologia, a càrrec de Sandra Huerto, mentora i gestora de projectes tecnològics a Tresdosú.
De 10.30 a 11 h. Pausa.
D’11 a 14 h. Gestió dels sabotejadors interns: coaching i creences amb el joc del Minijos®, a càrrec de Benedito & Lafarga Training, SL. Es tracta d’un taller de tres sessions que continuarà el 2 i 9 de novembre a la mateixa hora i en el mateix indret.

Dijous 27 d’octubre. Can Llaurador, Teià.
De 9.30 a 13.30 h. T’apuntes a fer un escape room? Descobriràs les teves competències professionals, a càrrec de Soraya Díaz. Es tracta d’un taller de tres sessions que continuarà el 3 i 10 de novembre.

Divendres 28 d’octubre. Can Lleonart. Alella.
De 9.30 a 13.30 h. Connecta amb el teu ikigai a través del joc conscient, a càrrec de Silvia Marteles. Es tracta d’un taller de tres sessions que continuarà el 4 i 11 de novembre.

Trobareu més informació sobre el contingut de cadascun dels tallers descarregant-vos el document en PDF que hi ha al peu d'aquesta notícia. 


Jornades gratuïtes de formació per a persones emprenedores

Formacions tardor 2022Els ajuntaments del Masnou, Alella i Teià organitzen al llarg dels mesos d’octubre i novembre unes noves jornades de formació gratuïta adreçades a empreses i persones emprenedores. Les sessions són gratuïtes, amb inscripció prèvia, i compten amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Tots els cursets són presencials i tres d'ells consten de dues sessions presencials, que seran impartides al Centre d’Empreses Casa del Marquès.

A continuació es detallen les quatre accions formatives programades, ordenades cronològicament:

4 i 13 d’octubre, de 15.30 a 19.30h. 20 coses que els autònoms han de saber i ningú no els explica, a càrrec de Yolanda Presa. Xerrada sobre normatives i altres qüestions d’interès relatives al treball autònom.

13 d’octubre, de 9.30 a 14h. Com posar els preus als meus productes o serveis, a càrrec d’Eulàlia Balañà. Es donaran eines per calcular el marge brut comercial, fixar preus i analitzar com aquesta decisió afecta la viabilitat del negoci.

19 i 20 d’octubre, de 9.30 a 13.30 h. Construeix una bona eina de negoci a través del mètode focus i el design thinking, a càrrec de Jordi Puigdellívol. S’explicaran eines que aporten innovació i com treballar els fonaments per generar una solució innovadora o com millorar una idea per fer un salt endavant.

22 i 23 de novembre, de 9.30 a 13.30 h. Presenta els teus impostos per Internet i estalvia temps i diners, a càrrec de Yolanda Presa. Adquisició d’una metodologia de registre, càlcul i presentació dels seus models tributaris per guanyar autonomia i estalviar costos.

Inscripcions i informació

Les persones interessades ja poden realitzar la seva inscripció a través dels enllaços que trobareu en cadascuna de les sessions.

Si necessiteu més informació, podeu trucar als telèfons 93 554 43 32 o 93 557 17 71, o bé escriure a l’adreça electrònica Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.


Teià es dota d’un Pla Director de Turisme amb l'olfacte com a element genuí

Església01El ple municipal celebrat ahir dijous, 22 de setembre, va aprovar per unanimitat el Pla Director de Turisme (PDT). Es tracta d’un document “ambiciós”, en paraules de l’alcalde, Andreu Bosch, que proposa un total de 37 accions “per anar-les desplegant, de forma progressiva, al llarg dels propers 10 anys”.

El document ha estat redactat per una consultoria contractada per la Diputació de Barcelona, que s’ha fet càrrec de la coordinació i del pagament de la feina com a part del programa de suport als municipis, tal com havia sol·licitat prèviament l’Ajuntament de Teià. Per part del consistori, la supervisió dels treballs ha estat efectuda per la tècnica de Promoció Econòmica, Vanessa Soria.

L’alcalde va explicar que l’Ajuntament comptarà amb la col·laboració del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme, “que ens cedirà un tècnic a temps parcial”, i que més endavant “es mirarà d’incorporar persones becades o gent en pràctiques”.

Anàlisi i oportunitats

En primer lloc, el PDT analitza el potencial del municipi des del punt de vista de la capacitat d’atracció de visitants i de l’explotació i aprofitament sostenible dels recursos que aquesta activitat pot generar com a “font d’oportunitats i de creació de riquesa per a tota la població”.

Segons els autors del PDT, “Teià inspira i respira natura. És un poble ben conservat, ben cuidat, agradable de passejar i amb un conjunt de cases que fan goig de veure. Teià és una Vila Florida amb dues flors, i la tranquil·litat i proximitat a Barcelona li aporten una qualitat de vida apreciada pels seus residents”.

L’estudi constata que l’oferta turística actual “és força limitada i s’articula al voltant de tres punts: el Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora, el Parc de la Serralada Litoral i el centre històric”, amb l’església, el mercat, La Unió i algunes cases modernistes, masies i torres de guaita sense possibilitat de visita, a excepció de Ca l’Antiga.

Tot plegat fa que Teià sigui “un dels municipis més singulars, ben preservats i menys visitats” del Maresme. La població compta amb 14 establiments de restauració, dos dels quals formen part de la Ruta del Vi DO Alella, i 21 habitatges d’ús turístic donats d’alta. Aquest punt de partida, menys evolucionat que els pobles veïns, representa alhora una oportunitat “per al desenvolupament ordenat i equilibrat de l’activitat turística” com a “eix integral i estretament vinculat a l’estratègia global municipal”.

La fase de diagnosi va durar diversos mesos i va incloure una desena d’entrevistes individuals a persones vinculades al sector i al poble. A partir de les seves aportacions, del treball de camp i de l’anàlisi de les tendències actuals, el PDT realitza una anàlisi DAFO en què identifica les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de la destinació. Vegeu la taula adjunta.

PDT DAFO

Orientació estratègica

A partir d’aquesta informació, el PDT presenta el plantejament estratègic que ha de guiar el desenvolupament turístic de Teià: l’olfacte, les aromes i les olors. Aquest és “el concepte central”, “l’eix vertebrador” i “el pal de paller al qual vincular el relat del municipi i de la seva oferta turística”. Per als redactors del Pla, és “un comú denominador en el qual convergeixen una sèrie d’elements, alguns més tradicionals i d’altres més actuals que declinen directament de la tradició agrícola del Baix Maresme, com la vinya i la floricultura, i del seu entorn natural”. La síntesi de tots aquests atributs “pot diferenciar i singularitzar Teià”.

Per als autors del PDT, “el món olfactiu i de les olors és un àmbit amb un consistent potencial tractor, que supera amb escreix el component estrictament turístic” i que “pot esdevenir alhora un vector d’estratègia de desenvolupament municipal a través de les polítiques consistorials” que es puguin establir en un eventual Pla Estratègic Municipal “que defineixi i guiï els eixos sobre els que ha de pivotar el desenvolupament del municipi”.

Pas a pas

El PDT s’alinia al costat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’agenda 2030. “Com a destinació incipient, Teià té una gran oportunitat per assentar les bases per un desenvolupament turístic equilibrat, articulat a partir d’un eix modern i innovador, i alhora arrelat en la seva tradició històrica, que realment aporti un benefici al conjunt de la ciutadania”. Per això, el PDT remarca que “abans de voler atraure turistes, cal treballar per ser el que volem ser, amb l’objectiu d’assolir el posicionament desitjat”.

PDT olfacteSis objectius estratègics

Per tal d’assolir aquest horitzó, el PDT defineix sis objectius estratègics que van acompanyats de 25 indicadors per avaluar i fer-ne un seguiment periòdic, amb xifres concretes, del grau d’acompliment:

1. Posicionar Teià en el mapa turístic amb una personalitat pròpia a partir d’un concepte genuí: l’olfacte.

2. Generar un consens global al voltant de l’estratègia de desenvolupament turístic que cohesioni els actors públics i privats, i aliniï les seves dinàmiques de treball.

3. Contribuir a la dinamització econòmica i comercial del municipi i a la creació de riquesa que reverteixi en els seus habitants mitjançant l’atracció d’un turisme respectuós, sensible i d’alt valor afegit.

4. Establir les bases i els mecanismes per incrementar l’obtenció i disponibilitat de recursos humans i econòmics que permetin desenvolupar el PDT.

5. Facilitar i motivar la creació de noves experiènces turístiques adaptades a les noves tendències globals (digitalització, sostenibilitat, inclusivitat...)
6. Adequar l’entorn urbà i natural del municipi i les seves infraestructures turístiques a per a la rebuda, acollida i mobilitat dels visitants.

Cinc eixos d’actuació

Amb aquestes premisses, el PDT desglossa un total de 37 accions específiques agrupades en cinc programes d’actuació. El Pla descriu cada acció en una fitxa en la qual es fa constar el grau de prioritat, el seu cost econòmic i els indicadors que duu associats.

1. Governança i coordinació de polítiques. Accions per incentivar la cohesió i assegurar l’alineament d’objectius i tasques de tots els agents públics i privats:

A1. Pla estratègic de desenvolupament municipal integrant l'activitat turística
A2. Responsable d’implementació del PDT
A3. Grup de treball per al seguiment del PDT
A4. Fòrum permanent de comunicació interna públic-privat
A5. Participació activa en jornades, actes, formacions i esdeveniments d’altres organismes
A6. Transferència de coneixement al sector
A7. Avaluació dels indicadors de seguiment del PDT

2. Identitat, posicionament i promoció. Accions per dotar la destinació d’una imatge alineada amb l’estratègia definida i establir les bases per donar-la a conèixer:

A8. Imatge icònica de Teià
A9. Identificació i lobby amb agents i persones de referència del món olfactiu i aromàtic
A10. Integració del component olfactiu en el discurs i actuacions municipals
A11. Mercat de les olors
A12. Associació del nom de Teià a un perfum
A13. Consolidació del concurs internacional de perfumeria
A14. Implementació de programes pioners en temàtica olfactiva amb participació ciutadana
A15. Vila Florida amb 4 o 5 flors
A16. Creació d’un apartat de turisme a la web municipal de Teià
A17. Pla de màrqueting municipal

3. Creació d’infraestructures. Actuacions urbanes i accions per adequar i millorar els elements d’ordenació i mobilitat:

A18. Ornamentació floral d’espais, equipaments i zones verdes
A19. Senyalització i accessibilitat adreçades a visitants
A20. Senyalització informativa inclusiva
A21. Equipament/espai punt de referència turística
A22. Embelliment dels accessos viaris
A23. Inclusió d'establiments al programa PIT’s de la Diputació de Barcelona

4. Finançament i recursos. Accions per incrementar els recursos disponibles per invertir en el desenvolupament turístic:

A24. Oficina de captació d’inversions empresarials
A25. Oficina d’atenció a l’emprenedoria
A26. Identificació i sol·licitud de fons i subvencions
A27. Captació de patrocinis i aportacions privades
A28. Tècnic de turisme compartit
A29. Incorporació de recursos humans a través de programes de beques

5. Desenvolupament de proucte i oferta. Accions per a desenvolupar i crear nous productes i experiències turístics alineats amb l’estratègia i el posicionament del municipi i amb les tendències globals de la demanda:

A30. Posada en valor del component aromàtic de la restauració
A31. Identificació d’empreses i professionals amb potencial per desenvolupar propostes turístiques a Teià
A32. Agenda comercial i entrevistes amb empreses i professionals turístics
A33. Workshops de creació d’oferta combinada
A34. Incentius a la creació d’oferta al municipi
A35. Disponibilitat de rutes i trackings en app’s de senderisme i BTT
A36. Creació de la ruta de les aromes
A37. Creació de la ruta Batllori Jofré

Si voleu conèixer en detall el contingut del PDT i de cadascuna de les accions podeu descarregar-vos el document que trobareu al peu d’aquesta notícia.


Ajuntamentdeteia